کد خبر: 68239 - تاریخ: پنج‌شنبه، 25 دسامبر 2014 - 12:04

امام جمعه خمام در گفتگو با خوبان خبر:

علت وقوع فتنه 88 همان علتی است که باعث کنار گذاشتن اهل بیت(ع) شد/ کار قوه قضاییه در حصر سران فتنه درست بود

حجت الاسلام عاشوری گفت: برخی از حامیان فتنه هنوز هم در بسیاری از مسئولیت های رسمی کشور حضور دارند و گاه و بیگاه با سخنان و یا عملکرد خود تنش هایی را در جامعه ایجاد می کنند ولی ملت باید نسبت به نقشه های شوم آن ها هوشیار بوده و همیشه تحت فرمان ولایت باشند.

به گزارش خوبان: در آستانه حماسه مردم در 9 دی 88، در خصوص ابعاد مختلف فتنه 88 با حجت الاسلام عاشوری امام جمعه خمام به گفتگو نشستیم.

خوبان خبر: چرا فتنه 88 شکل گرفت؟

علت وقوع فتنه 88 همان علتی است که باعث کنارگذاشتن اهل بیت پیامبر (ص) از مصدر حکومت اسلامی شد. یعنی کسانی که ایمان واقعی نداشتند و نمی توانستند اجرای احکام دین را تحمل کنند در صدد حذف اساس اسلام از جامعه برآمدند.

فتنه 88 هم در تقابل با انقلاب اسلامی ایران به وجود آمد. بانیان فتنه و حامیان آن ها کسانی بودند که دل خوشی از حاکمیت اسلام و نظام ولایت فقیه نداشتند. آن ها بارها نیز این احساس و عقیده خود را به انحا مختلف بروز داده بودند.

ولکن انتخابات پرشور ریاست جمهوری سال 1388 ( که عدم مقبولیت افکار پوچ آن ها را از سوی ملت رقم زد)، بهانه ای شد تا تمام کینه های خود را از انقلاب اسلامی بیرون بریزند و مستقیما با نظام ولایت فقیه دربیفتند.

آن ها برای پیشبرد اهداف خود، حتی از تکیه بر دشمنان خارجی و به کارگیری گروه های منحرف داخلی نیز ابا نکردند تا جایی که همین امر باعث شد، بسیاری از فریب خوردگان که در ابتدا به حمایت از آن ها برخاسته بودند توبه کنند و به بدنه ملت و انقلاب بپیوندند.

 

امام جمعه خمام

 

خوبان خبر: به نظر شما چرا مقام معظم رهبری تا این اندازه بر مقوله بصیرت تاکید دارند؟

چون بصیرت باعث نجات انسان در مواقع فتنه است. وقتی که دشمنان نظام اسلامی خود را پشت امور ظاهرالصلاح پنهان می کنند افراد بی بصیرت با دیدن همین ظواهر فریب می خورند. ولی افراد بصیر به عمق لایه های پنهان خیانت آن ها پی می برند و هیچ گاه از صراط مستقیم نمی لغزند.

بصیرت یک روشن بینی خاصی است که خداوند نصیب افراد متقی می کند ولی دل های گناهکاران تاریک است و میانه ای با نور و حقیقت ندارد.

خوبان خبر: آیا  این امکان وجود دارد که جریان فتنه 88 در عرصه های دیگر و به شکل های دیگری وارد شود؟

این گونه فتنه ها هم اکنون هم کم و بیش در عرصه های مختلف وجود دارد. برخی از حامیان فتنه هنوز هم در بسیاری از مسئولیت های رسمی کشور حضور دارند و گاه و بیگاه با سخنان و یا عملکرد خود تنش هایی را در جامعه ایجاد می کنند ولی ملت باید نسبت به نقشه های شوم آن ها هوشیار بوده و همیشه تحت فرمان ولایت باشند.

خوبان خبر: آینده سران فتنه را چگونه پیش بینی می کنید؟

آینده سران فتنه همانند افراد بریده از نظام است که همچون افراد بی نام و نشان مردند و از خاطره ها محو شدند.

خوبان خبر: بهترین مجازات سران فتنه را چه می دانید؟

قرآن کریم راجع به «سامری» حکم «لامساس» را صادر کرده است. یعنی هیچ کس نباید با او تماس و ارتباط داشته باشد. بنابراین همین حکم بهترین مجازات برای انزوای هر چه بیشتر آن هاست.

خوبان خبر: آیا می توان مرزی بین سران فتنه و اصلاح طلب قائل شد؟

اصلاح طلبان اگر از فتنه اعلام برائت کنند قطعا جدای از آن ها محسوب می شوند و الا با آن ها در «درک اسفل جهنم» خواهند بود که قرآن کریم در آیه 45 سوره نساء می فرماید: «ان المنافقین فی الدرک الاسفل من النار» یعنی منافقین در پایین ترین درجات دوزخ قرار دارند.

خداوند متعال در آیه 140 سوره مبارکه نساء نیز می فرمایند: « ان الله جامع المنافقین و الکافرین فی جهنم جمیعا» یعنی خداوند منافقان و کافران را همگی در جهنم جمع می کند.

خوبان خبر: به عنوان سوال پایانی رفتار قوه قضاییه با سران فتنه را چگونه ارزیابی می کنید؟

کار قوه قضاییه در حصر سران فتنه کاملاً بجا و موفق بوده است و ما اطمینان داریم که هیچ گاه از سر تقصیرات آن ها نخواهند گذشت.

خوبان خبر: از وقتی که در اختیار ما گذاشتید صمیانه سپاسگزاریم.

 

انتهای پیام/94


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads