کد خبر: 67975 - تاریخ: دوشنبه، 22 دسامبر 2014 - 16:17

مدیر کل هواشناسی گیلان خبر داد:

به احتمال 60 درصد زمستانی سخت نخواهیم داشت/ افزایش دما و کاهش بارش ها از بهمن امسال

بهمن کمانگر گفت: با توجه به پیش بینی های دو مرکز ملی اقلیم‌شناسی مشهد و مرکز پیش‌بینی اقلیم آمریکا، از بهمن ماه امسال شاهد افزایش دما و کاهش بارندگی در گیلان خواهیم بود.

به گزارش خوبان، بهمن کمانگر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان هواشناسی بیش از 50 سال قدمت دارد، اظهار کرد: این سازمان برای نخستین بار با هدف ارائه خدمات به بخش هواشناسی تاسیس شد.

وی افزود: اکنون زمینه خدمات سازمان هواشناسی در بخش‌های حمل و نقل ریلی، دریایی، صید و صیادی، محیط زیست، نظامی، مدیریت منابع آب و… گسترش پیدا کرده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان فعالیت این اداره کل را از سال 74 به صورت مستقل عنوان کرد و گفت: این اداره کل با چهار ایستگاه هواشناسی در شهرهای منجیل، آستارا، انزلی و رشت فعالیت خود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: اکنون هواشناسی گیلان در سه حوزه اصلی هواشناسی حمل و نقل، هواشناسی دریایی و هواشناسی کشاورزی فعالیت دارد.

کمانگر با بیان اینکه اکنون در 13 شهرستان گیلان به غیر از فومن و صومعه‌سرا ایستگاه اصلی هواشناسی مستقر است، خاطرنشان کرد: 58 ایستگاه اقلیم‌شناسی و باران‌سنجی خودکار و سنتی در بخش‌های مختلف گیلان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه 23 فروردین روز جهانی هواشناسی است، گفت: این روز با تعطیلات عید ادغام شده و به همین منظور زیاد مطرح نمی‌شود.

مدیر کل هواشناسی گیلان درباره پیش‌بینی وضعیت هوای زمستان امسال در این استان یادآور شد: بحث پیش‌بینی هواشناسی در تمام دنیا مطرح است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش‌بینی‌های قابل اعتنا 80 درصد حداکثر برای یک هفته تا 10 روز است، تصریح کرد: هر قدر زمان طولانی‌تر می‌شود احتمال خطای پیش‌بینی وجود دارد که تنها مربوط به کشور ما نیست و در تمام دنیا وجود دارد.

کمانگر با تصریح بر اینکه پیش‌بینی‌های فصلی حداکثر احتمال وقوع آن 60 درصد در تمام دنیا است، خاطرنشان کرد: از دو مرکز ملی اقلیم‌شناسی مشهد که وظیفه آن بحث پیش‌بینی فصلی است و مرکز پیش‌بینی اقلیم آمریکا که ما توانستیم به آن دسترسی داشته باشیم، از بهمن ماه امسال افزایش دما و کاهش بارندگی در گیلان خواهیم داشت.

وی متذکر شد: امسال با احتمال 60 درصد شرایط زمستان گیلان سخت نخواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/69


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads