کد خبر: 67720 - تاریخ: چهارشنبه، 17 دسامبر 2014 - 23:50

نوبخت در نشست خبری:

افزایش حقوق کارمندان در سال آینده؛ 14 درصد

سخنگوی دولت در نشست خبری ضمن تکذیب مجدد برداشت دولت از صندوق توسعه ملی گفت: این مبلغ مربوط به فروش فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی بوده و بانک مرکزی مجوز قانونی برای تبدیل این مبلغ به ریال داشته است.

به گزارش خوبان: محمد باقر نوبخت در نشست خبری امروز خود با اشاره به مصوبات جلسه هیات دولت، گفت: هیات دولت جهت توزیع اعتبارات بین ۴ استان برای جبران خسارت ناشی از سیل و خشکسالی موافقت کرد که بر اساس این مصوبه ۱۶۵ میلیارد تومان در اختیار استانداری خوزستان، مازندران، گیلان و چهارمحال و بختیاری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ۶۷ میلیارد تومان از این اعتبارات به صورت تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد ۴ درصد برای واحدهای روستایی و ۵ درصد برای واحدهای شهری اختصاص داده می شود.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به دیگر مصوبه هیات دولت ادامه داد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی اداری از سوی رهبر انقلاب، قانون مدیریت خدمات کشوری و نقشه راه اصلاح نظام اداری، دولت برای اینکه مردم در امور اداری و کارهایی که مربوط به خودشان است مشارکت داشته باشند، همچنین برای فعال‌تر شدن تعاونی‌ها، بخش خصوصی و توسعه دولت الکترونیک و ارائه خدمت بی منت و همچنین توسعه فرهنگ خدمت گذاری، این برنامه جامع در ۸ سرفصل به تصویب هیات وزیران رسید.

وی با اشاره به سرفصل‌های قانون مدیریت خدمات کشوری، گفت: سرفصل های این قانون عبارتند از مهندسی نقش ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک، هوشمند سازی اداری، خدمات در فضای رقابتی، چگونگی مدیریت سرمایه انسانی، فناوری های مدیریتی، توسعه فرهنگ سازمانی، صیانت از حقوق مردم، سلامت اداری و همچنین نظارت و ارزیابی است که این ۸ سرفصل به تصویب هیات دولت رسید.

سخنگوی کمیسیون دولت خاطرنشان کرد: امیدواریم با تصویب این برنامه‌ها، بتوانیم نظام اداری موجود را که از کارآیی لازم برخوردار نیست، تغییر داده و با تصویب این قانون گامی در جهت اصلاح نظام اداری برداریم.

نوبخت همچنین در خصوص ادعای برداشت ۴.۱ میلیاردی دولت از صندوق توسعه ملی، گفت: متاسفانه اخیرا یکی از سایت‌ها که نام خبرگزاری نیز بر روی خود دارد، مصوبه تدابیر ویژه که سری بود را روی سایت خود منتشر کرد، یک مصوبه سری آن هم در شرایط تحریم که قابل سوء استفاده توسط دشمنان خواهد بود و این سایت دوباره این مطلب دروغین که دولت از صندوق توسعه ملی برداشت کرده است منتشر کرد.

وی ضمن تکذیب مجدد برداشت دولت از صندوق توسعه ملی ادامه داد: این مبلغ مربوط به فروش فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی بوده و بانک مرکزی مجوز قانونی برای تبدیل این مبلغ به ریال داشته است.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به ترتیب استفاده از مبلغ ۴.۱ میلیارد دلار از فروش فرآورده های نفتی، گفت: در همین مطلبی که این سایت منتشر کرده است آورده شده که این رقم معادل ریالی اش چگونه به صندوق توسعه ملی واریز شده است.

وی گفت: از این ۴.۱ میلیارد دلار هم ۲۰ درصد صندوق توسعه، ۶ درصد سهم فاینانس، پرداخت شده که آن سایت هم منتشر کرده است.

نوبخت توضیح داد: این ۴.۱ میلیارد دلار که از فروش نفت به دست آمده است بخشی از آن یعنی ۹۱ میلیون دلار به حساب صندوق توسعه واریز شد برای ۲ درصد عیدانه. همچنین ۹۱۴ میلیون دلار بابت ۲۰ درصد سهم صندوق به توسعه ملی واریز شد. علاوه بر آن ۲۷۴ میلیون دلار باز بابت فاینانس به صندوق واریز شد و ۱۴.۵ درصد از کل مبلغ یعنی ۲۱ میلیون دلار به شرکت ملی نفت از بابت سهم نفت داده شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: نمی‌دانم برخی‌ها به چه انگیزه ای ذهن جامعه را تشویش می‌کنند که تاکید کنند یک کار خلاف رویه ای انجام شده، ما در شرایط تحریم هیچ کار غیر قانونی انجام نداده ایم و این ۴.۱ میلیارد تومان موجودی صندوق نبوده بلکه محصول فروش نفت و میعانات گازی بود.

وی گفت: برخی از رسانه ها علاوه بر تاکید بر برداشت دولت از صندوق توسعه، سند سری هم افشا کردند و به هر حال دولت آمادگی دارد هر دستگاه نظارتی که ادعا می کند این ۴.۱ میلیارد دلار که به ریال تبدیل شد از صندوق توسعه برداشت شده است، ما در حضور شما خبرنگاران با استناد به اسنادی که داریم و خیلی از آنها نیز سری هست، حاضریم از خودمان دفاع کنیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: البته هیچ لزومی ندارد که در شرایط تحریم ما بخواهیم ساز و کار خود را برای اثبات این ادعا منتشر و اطلاع رسانی کنیم که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: من از آقای صفدرحسینی رئیس صندوق توسعه ملی دعوت کردم که به نشست خبری امروز دولت بیاید تا گزارشی از وضعیت صندوق و همچنین در مورد این ادعا به شما خبرنگاران توضیح دهند.

همچنین نوبخت در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که علی مطهری گفته است ۷ ماه دیگر مذاکرات هسته‌ای تمام می‌شود و آیا وی اطلاعات جدیدی به دست آورده است گفت: در مورد روند روز پایانی مذاکرات، همه طرف‌ها از اینکه به دست‌آوردهای قابل ارزشی دست یافته‌اند که می‌شود برای نهایی کردن آن ظرف ۷ ماه اقدام کرد اظهار نظرهایی داشته‌اند اما اینکه آقای مطهری این حرف را زده است باید از خودشان بپرسید.

وی همچنین در ادامه با اشاره به پایین آمدن قیمت نفت و در پاسخ به این سوال که آیا دولت با کسری بودجه در سال آینده مواجه نمی‌شود و چه تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است گفت: آنچه که برای قیمت نفت در لایحه در نظر گرفته شده براساس پیش‌بینی‌ها نسبت به آینده است و مراکز مطالعاتی عدد بالای ۸۰ دلار را پیش‌بینی کرده‌اند و ما نیز بودجه را با نفت ۷۲ دلار بسته‌ایم و اگر نفت کمتر از این میزان به فروش رفت با مدیریت تخصیص سعی می‌کنیم کسری نیاوریم.

وی یادآور شد: اگر هم نفت بیشتر از آنچه که در بودجه پیش‌بینی شده به فروش برسد در بودجه مکانیزمی برای آن در نظر گرفته شده است که چگونه از مازاد درآمد آن استفاده کنیم بدون اینکه نیاز به متمم داشته باشیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه قائم‌مقام وزیر نیرو گفته است پیشنهاد داده‌ایم که قیمت آب در سال آینده براساس نرخ تورم افزایش یابد و در کل حامل‌های انرژی در سال آینده به چه میزان افزایش خواهند یافت گفت: نرخ قیمت آب و یا دیگر حامل‌های انرژی براساس میزان تورم افزایش نمی‌یابد و اینکه بخواهیم براساس نرخ تورم آن را گران کنیم چنین اتفاقی نمی‌افتد و افزایش حامل‌های انرژی تابع یک تصمیم هستند و ما براساس مرحله سوم هدفمندی یارانه‌ها در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه جریانی خاص به دولت برای تغییر وزیر کشور فشار می‌آورند و زمزمه تغییر وزیر کشور را در رسانه‌های خود سر داده‌اند آیا دولت چنین تصمیمی دارد گفت: این موضوع تکذیب می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که ۵ سال از قانون اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها می‌گذرد و باید بعد از دوره ۵ ساله به پایان می‌رسید آیا این قانون همچنان ادامه دارد یا نه گفت: می‌دانید که از سال ۸۹ این قانون اجرا شد که در برخی از سال‌ها مسکوت ماند. بنابراین همچنان اجرا کردن این قانون ادامه دارد و برای سال آینده نیز تبصره ۲۱ منابع و مصارف آن مشخص است و اجرای این قانون ادامه می‌یابد.

وی همچنین درخصوص حذف دهک‌های پردرآمد گفت: همچنان که یارانه ایرانیان خارج از کشور حذف شده است یارانه دهک‌های پردرآمد نیز به صورت هدفمند و مطالعه شده حذف خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که تکلیف نماینده ایران در سازمان ملل به کجا رسید و آیا دولت قصد ندارد فرد دیگری را به جای ابوطالبی معرفی کند گفت: ما همچنان بر نظر قبلی خود تاکید داریم و اقدامات لازم نیز در این خصوص در حال انجام است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مدارس و ادارات در روزهای بین تعطیلی در هفته آینده تعطیل می‌شود گفت: خیر. ما نمی‌توانیم برای دو روز تعطیلی ۱۰ روز کشور را تعطیل کنیم اما کارمندانی که مرخصی می‌خواهند می‌توانند مرخصی بگیرند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که دولت افزایش ۱۴ درصدی را برای حقوق کارمندان در نظر گرفته‌ در حالی که برخی از نمایندگان گفته‌اند باید تا ۱۷ درصد این حقوق افزایش یابد گفت: من نمی‌دانم نمایندگان از چه منابعی می‌خواهند به این میزان حقوق‌ها را افزایش دهند یا می‌خواهند نفت را ۷۵ دلار کنند و یا می‌خواهند مالیات‌ها را بالا ببرند چراکه هیچ منابعی برای افزایش حقوق ۱۷ درصدی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته شده است با پیشنهاد جدید برای خرید خدمت سربازی دولت می‌خواهد کسری درآمدهای نفتی خود را جبران کند گفت: این قانون به صورت گذشته نیست که همه بتوانند خدمت سربازی خود را خریداری کنند. یک آیین‌نامه دارد و آنهایی که ۸ تا ۱۰ سال از خدمت سربازی آنها می‌گذرد فقط می‌توانند اقدام کنند و ستاد کل این شرایط را توضیح داده است.

وی تاکید کرد: در گذشته ستاد کل مخالف بود و امروز ستاد کل موافق است. ما از این محل نمی‌خواهیم کسری بودجه خود را تامین کنیم.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/98


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads