کد خبر: 67583 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 دسامبر 2014 - 14:58

90 درصد شهر لشت نشاء موقوفه است

رئیس اوقاف رشت: لشت نشاء در اختیار اوقاف است

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه اجاره برخی مغازه‌های وقفی لشت‌نشاء دیرکرد دارد، تصریح نمود: با وجود این مسئله شهر لشت‌نشا در اختیار اوقاف است.

به گزارش خوبان، حجت‌‌الاسلام حمیدرضا کریمی امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وقف شهر لشت‌نشا اظهار کرد: 90 درصد شهر لشت‌نشا موقوفه است.

وی با بیان اینکه اجاره برخی مغازه‌های وقفی لشت‌نشا دیرکرد دارد، تصریح کرد: با وجود این مسئله شهر لشت‌نشا در اختیار اوقاف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت درباره نیات واقفان گفت: بیشتر نیت واقفان روضه سیدالشهدا (ع)، کمک به ایتام، گسترش فرهنگ قرآنی و… است.

وی کارکردهای عهد، نذر، وصیت و حبس را نیز مانند وقف دانست و تصریح کرد: اندیشمندان اسلامی باید بازنگری در مسئله وقف داشته باشند و از بعد جزئی وقف برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی گذر کنند و به بعد کلان وقف توجه بیشتری شود.

کریمی در ادامه از آزادسازی 334 هکتار اراضی منابع طبیعی موقوفه رشت خبر داد و یادآور شد: به دنبال تفاهمنامه منعقده بین سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان جنگل‌ها و منابع‌طبیعی مقدار اراضی مذکور به صورت 100 درصد تعیین تکلیف شد و به وقف بازگشت.

وی با اشاره به اینکه امسال سه پروژه در بخش سرمایه‌گذاری در رقبات و عمران و آبادانی موقوفات هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: این مقدار در مرحله اخذ پروانه و آغاز عملیات عمرانی قرار دارد.

این مسئول یادآور شد: به تعداد زیادی از متصرفان اجازه احداث اعیانات داده شده که آمار دقیقی از آن در دست نیست و این خود سبب عمران و آبادانی موقوفات است.

انتهای پیام/365


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads