کد خبر: 67567 - تاریخ: سه‌شنبه، 16 دسامبر 2014 - 10:38

رئیس هیئت امنای امام زاده حسن (ع) خمام به انتقادات پاسخ داد؛

بعد مسافت عامل حضور نیافتن مداحان بنام در خمام/ باید از نیروهای بومی حمایت شود

پس از درج خبری با عنوان برگزاری مراسم دهه آخر صفر، در آستان مقدس امام زاده حسن (ع) خمام، کاربران سایت با درج دیدگاه های متعدد، انتقاداتی از نحوه برگزاری مراسم در این مکان مقدس را مطرح نمودند. به همین منظور، مهرداد مکرمی رئیس هیئت امنای آستان مقدس امام زاده حسن(ع)، با ارسال جوابیه ای به تحریریه سایت خوبان خبر، به این انتقادات پاسخ گفته است.

به گزارش خوبان: پس از درج خبری با عنوان برگزاری مراسم دهه آخر صفر، در آستان مقدس امام زاده حسن (ع) خمام، کاربران سایت با درج دیدگاه های متعدد، انتقاداتی از نحوه برگزاری مراسم در آستان مقدس امام زاده حسن (ع) در مناسبت ها را مطرح نمودند. 

به همین منظور، مهرداد مکرمی رئیس هیئت امنای آستان مقدس امام زاده حسن(ع)، با ارسال جوابیه ای به تحریریه سایت خوبان خبر، به این انتقادات پاسخ گفته است.

متن این جوابیه بدین شرح است:

با سلام.

نظرات همه عزیزان قابل تحسین و احترام می باشد. لازم است به سمع و نظر شما خوبان برسانم در مراسمات اعیاد و شهادت های ائمه و ایام خاص مانند ماه محرم و صفر، فاطمیه، شبهای قدر و غیره استفاده از مداحان معروف کشور و استان واقعا مشکل می باشد.

چون به دور از هزینه اکثریت مداحان بعنوان مثال در شهر رشت یا شهرستان های استان، مداحان به چندین مسجد یا حسینیه قول مداحی و اجرای برنامه در مراسم ها را داده اند.

و به دلیل این که در یک شهر، فاصله مساجد و حسینیه ها با هم نزدیک می باشد، بلافاصله با پایان یافتن یک مراسم با مسافت کم به مراسم بعدی خود خواهند رسید و یا این که هر یک از مداحان در مسجد محل خود احساس مسئولیت دارند که مراسمات خاص را در آن مکان مداحی نمایند.

و فاصله شهر خمام با شهرهای همجوار به لحاظ مسافت راه، ترافیک و غیره باعث می گردد که چنانچه در مجلس خمام حضور یابند همزمان به مجالس بعدی خود نخواهند رسید.

ما همین مشکل را برای روحانیون و وعاظ نیز داریم که این امر باعث می شود که ما در حد مقدورات از عزیزان بومی بهره مند شویم.

حال آن عده از دوستان که نظرات دیگری داند و این امکان برایشان وجود دارد که از شخصیت ها و مداحان بهتر و معروف تری در این مراسمات دعوت شود، با هماهنگی هیئت امنا، می توان از آن ها نیز دعوت به عمل آورد و ما هم استقبال می کنیم.

چرا که بارها با برادران هیئتی مسجد و شهرمان مشورت کرده ایم که چه کسانی دعوت شوند و بارها خود این برادران تلاش نمودند ولی موفق نشدند و شما هم ملاحظه بفرمایید در اغلب مراسمات خاص سال در مرکز استان از مداحان و سخنرانان بومی دعوت به عمل می آید.

حال بعد از سال ها توانستیم یک مداح جوان و با انگیزه مثل جناب آقای آستی در حد مداحان دیگر استان گیلان در بخش داشته باشیم . چرا ایشان نباید مورد حمایت قرار گیرند؟

لذا باید همگی از نیروهای بومی حمایت کنیم تا در آینده تعداد بیشتری از این مداحان را در شهر خود داشته باشیم.

ان شا الله

 

انتهای پیام/76


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۶

  1. التماس دعا
     | 2014/12/16 - 14:08
    پاسخ
    +5
    -2

    بهتر است علاوه بر در نظر گرفتن بعد حمایتی برای انتخاب مداحان بعد سلایق مخاطبان نیز در نظر گرفته شود ….
    بومی گزینی عملی خوب است اما اگر واقعا به دلیل بومی گزینی فقط از یک مداح دعوت میکنید باید بدانید که مداحان برجسته و بنامی همچون آقایان کاظمی یعقوبی ربیعی و ……. در شهر خمام وجود دارند که متاسفانه هییت امنا از آنها استفاده نمیکند . و اگر قرار است از مداحان روستاهای نزدیک خمام استفاده کنید میتوانید از مداحانی همچون رضازاده و مداحان دیگر حاضر در حوالی خمام استفاده کنید و مدتهاست که از مداح خوش صدا اقای مهدیی نیز استفاده نمیکنید .
    در صورتی که سطح مداحان فوق الذکر چه بسا یکسان و بالاتر از مداح مورد ذکر جنابعالی بود . ولی با توجه به عدم حضور مداحانی که نام بردم مشخص میشود که جدا از نقش حمایتی و بومی گزینی معیارهای دیگری نیز در انتخاب شما دخیل هستند و متاسفانه هیچ توجهی به سلایق اقشار مختلف نشده است.
    در ضمن باز هم یاداوری میکنیم که انتقادات در خبر قبلی محدود به انتخاب مداح نمیشد بلکه دارای جنبه های بیشتری بود که باید به تک آنها به دید بررسی و تحلیل نظر کرد.
    در کل از حسن فعالیت شما در مسجد جامع خمام کمال سپاس را داریم.
    ارزوی موفقیت برای شما و دست اندرکارانتان.
    التماس دعا

  2. s
     | 2014/12/16 - 15:34
    پاسخ
    +4
    -1

    منم موافقم با نظر خانوم یا آقای التماس دعا!
    اگه واقعا قصد بومی گزینی دارین پس از همه پتانسیل شهر استفاده کنین . نه اینکه هربار قراره مسجدمون مراسمی باشه ما اسم یه نفر رو ببینیم یا اینکه فقط صدای یه نفر گوش بدیم .

  3. صادق ب
     | 2014/12/16 - 15:52
    پاسخ
    +5
    0

    چطور مساجد دیگه که در شهر وجود ندارن و در روستاهای خمام هستن میتونن مداحایی مثل بذربخش بیارن حاج کریم عاشوری تو مجالسی که برپا میکنه میتونه نظامعلی بیوکافی و ………. رو بیاره بعد بزرگترین مسجد بخش خمام نمیتونه این مداح ها رو بیاره و فقط به یه عده خاص به طور مکرر بسنده میکنه؟؟؟؟!

  4. فاطمه
     | 2014/12/16 - 16:18
    پاسخ
    +5
    -1

    دلم واسه صدای اقای یعقوبی و اقای کاظمی و آقای مهدیی تنگ شده. آقا چقد به مداحاتون پول میدین ؟ از این به بعد نصفشو من تقبل میکنم فقط خواهشا یکم تنوع بدین.
    من واسه تمام مداحای شهر احترام قایلم ولی تورو خدا سلیقه ای برخورد نکنین آقای مکرمی.
    عاشقتم امام زاده حسن

  5. مهدی
     | 2014/12/16 - 18:46
    پاسخ
    +2
    -1

    ممنون از آقای مکرمی به خاطر اهمیت دادن به نقدهای منصفانه دوستان.
    نیت همه ی دوستان خیره ولی خوب باید به این موضوع هم توجه داشت اداره آستان مقدس امام زاده حسن (ع) فقط آوردن مداح و سخنران نیست خیلی از مسائل رو شامل میشه که شاید دوستان خیلی به اون احاطه ندارن
    از دوستانم می خوام اینقدر هم به مسائل نگاه صفر و صدی نداشته باشن و فقط گیر بدن به یک موضع، مطمئنا خود آقای مکرمی و اعضای هیئت امناء با نقدهای منصفانه شما بیشتر پی به اهمیت موضوع میبرن و به نظرم دامن زدن بیشتر به این موضوع دیگه نیازی نیست.
    وجود امسال مکرمی ها بعدها مشخص میشه که چقدر موثر هستش برای اداره آستان و خیلی از شما عزیزان تو آینده پی به این موضوع می برید، هر چند ایشون هم خالی از اشکال نیستن
    با تشکر

    • خمامی
       | 2015/05/1 - 13:27
      پاسخ

      مکرمی چند سال است که تنهایی کار میکند ما که افراد دیگری بعنوان هیات امنا نمیشناسیم اگر با تشکر غیر از مکرمی کسی دیگر را میشناسد معرفی نماید و مگر عملکرد افراد دیگر را دیدید که ما تاسف مکرمی را بخوریم

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads