کد خبر: 67424 - تاریخ: دوشنبه، 15 دسامبر 2014 - 12:08

حجت الاسلام میرحسینی اشکوری:

دولت تدبیر و امید از خط اعتدال خارج شده/ تلاش دولت در ایجاد بحران های ساختگی برای پوشاندن نقاط ضعف خود

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دولت برای پوشاندن نقاط ضعف خود تلاش دارد تا بحران های ساختگی ایجاد نماید، گفت: دولت تدبیر و امید خواسته یا ناخواسته از خط اعتدال خارج شده و در مسیر اصلاح‌طلبان تندرو قرار گرفته است و به‌ جای برطرف کردن مشکلات مردم و عملی کردن شعارهای انتخاباتی ایجاد بحران می‌کند.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم میرحسینی اشکوری با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) همراه با شعار مرگ بر آمریکا اظهار کرد: حرکت مذکور نشانه بروز و ظهور گفتمان ولایت و شکست تفکر جدایی دین از سیاست است.

وی وجود مقدس سیدالشهدا(ع) را حقیقت ایمان، توحید و نماد کامل و مظهر اسمای حضرت حق عنوان کرد و افزود: شهادت امام حسین(ع) محور تعالی و رشد برای رسیدن به قرب الهی است.

 

حجت الاسلام اشکوری

 

میرحسینی اشکوری با بیان اینکه شهادت سیدالشهدا(ع) بر پایه ایمان خالص بود، تصریح کرد: اگر مؤمن بخواهد در مراحل سلوکی خود به آن حقیقت برسد، باید امام حسین(ع) را به عنوان راهنما و چراغ هدایت برگزیند.

استاد حوزه و دانشگاه به نشانه‌های افراد مؤمن اشاره کرد و گفت: طبق روایتی از امام حسن عسگری(ع) زیارت اربعین امام حسین(ع) یکی از نشانه‌های ایمان است.

وی با تاکید براینکه کربلا هر لحظه در حال وقوع است، بیان کرد: زمانی که ارزش‌های انسانی، اخلاقی و مذهبی به فراموشی سپرده شده و منافع خود بر مصالح اسلام و مسلمین ترجیح داده شود، کربلا اتفاق می‌افتد.

میرحسینی اشکوری خاطرنشان کرد: دشمنان امام حسین(ع) از کفار نبودند تا در برابر پیام حق و عدالت ایستادگی کنند، بلکه مسلمانان ناآگاهی بودند که به خاطر منافع مادی و ظاهری از امام خود حمایت نکردند و حتی علیه او شمشیر کشیدند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان اینکه جریان تندروی اصلاحات و حامیان فتنه سال‌هاست که ساز جدایی دین از سیاست را می‌زنند، یادآور شد: جریان مذکور بارها در اظهارات خود عزاداری و گریه برای امام حسین(ع)، زیارت عاشورا و عصمت معصومین را زیر سئوال برد و آن را تبلیغ خشونت نامید.

وی ادامه داد: حضور آگاهانه مردم در عزاداری ایام محرم به‌ویژه حضور دو میلیون نفری مردم ایران با پای پیاده در اربعین امام حسین(ع) نشان داد که راه ملت از مسیر غرب‌گرایان و مبلغان سکولار جداست، زیرا مردم در دل عشق به ولایت دارند و در عمل پیرو راه امام(ره) و مقام معظم رهبری هستند.

میرحسینی اشکوری با اشاره به اینکه جریان فکری سکولار دل به آموزه‌های غرب بسته است، اظهار کرد: جریان مذکور برای برطرف کردن مشکلات دست ذلت و گدایی به طرف غرب بلند کرده و در بدنه دولت جا گرفته است.

وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید خواسته یا ناخواسته از خط اعتدال خارج شده و در مسیر اصلاح‌طلبان تندرو قرار گرفته است و به‌ جای برطرف کردن مشکلات مردم و عملی کردن شعارهای انتخاباتی ایجاد بحران می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید براینکه مردم به‌دنبال آرامش، امنیت و برطرف شدن مشکلات هستند، بیان کرد: مردم حاضر به همکاری با دولت هستند اما دولت برای پوشاندن شکست و ضعف عملکرد خود تلاش در ایجاد بحران‌های ساختگی دارد.

میرحسینی اشکوری حمله رئیس جمهور به منتقدان در ۱۶ آذرماه جاری را نمونه‌ای از بحران آفرینی‌ها دانست و تصریح کرد: توده مردم به‌دور از موج‌سازی‌های سیاسی دولت مسایل را تحلیل می‌کنند و توجه‌ای به جریان‌سازی‌ها و بحران‌آفرینی‌های ساختگی ندارند.

وی هدف دولت از توهین‌های مکرر و موج‌سازی سیاسی را انحراف افکار عمومی از مطالبات اقتصادی و فرافکنی ذکر کرد و گفت: انحراف افکار عمومی از سوء مدیریت‌ها و تصمیم‌های غلط و چرخاندن پیکان تقصیر به طرف منتقدان دولت، نهایت سیاسی‌کاری است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دولت به دلیل ناکامی در برآورده کردن بسیاری از وعده‌های انتخاباتی راهی به غیر از فرار به جلو ندارد، اظهار کرد: دولت با حمله به منتقدان در صدد حفظ پایگاه اجتماعی خود بین حامیان است.

منبع: فارس

انتهای پیام/210


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads