کد خبر: 67244 - تاریخ: شنبه، 13 دسامبر 2014 - 13:18

ایرج ندیمی خبر داد:

راه آهن قزوین – رشت سال 94 به بهره برداری می رسد

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه دولت تلاش دارد تا در بودجه ۹۴، پنج راه‌آهن کشور را به اتمام برساند، گفت: راه‌آهن قزوین به رشت تا پایان سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خوبان، ایرج ندیمی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه راه‌آهن گیلان در سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: پروژه راه‌آهن گیلان در مسیر قزوین به رشت تا پایان سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

 

راه آهن رشت - قزوین

 

وی با اشاره به اینکه دولت تلاش دارد تا در بودجه 94، پنج راه‌آهن کشور را به اتمام برساند، افزود: پروژه را‌ه‌آهن رشت، انزلی و آستارا نیز به صورت فاینانس چینی واگذار شده که در سال‌های بعدی به اتمام می‌رسد.

نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: کاهش درآمدهای ارزی کشور با توطئه عربستان سبب محدودیت‌های ارزی شده ولی پروژه را‌ه‌آهن رشت، انزلی و آستارا از محل فاینانس اجرایی می‌شود.

ندیمی با بیان اینکه راه‌آهن گیلان سبب توسعه اقتصادی این استان است، تصریح کرد: پروژه راه آهن قزوین به رشت به طول ‪ 164 ‬کیلومتر در مراحل نهایی و ریل‌گذاری در بسیاری از بخش‌ها است.

وی با بیان اینکه در راه اهن قزوین به رشت،22 کیلومتر تونل و 17 کیلومتر پل احداث شده و یا در حال اتمام است، گفت: راه‌اهن گیلان در مجموع 205 کیلومتر طول دارد که به آستارا ختم می‌شود.

نماینده لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه راه‌اهن گیلان کشورهای آسیای میانه، روسیه و اروپا را به اقیانوس هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمال کشور را به جنوب کشور وصل می‌کند، تصریح کرد: این پروژه در کریدور شمال‌ -‌ جنوب واقع شده است و دارای اهمیت خاص اقتصادی برای کشور است.

ندیمی با بیان اینکه اتمام راه‌آهن گیلان از اولویت‌های توسعه پایدار این استان است، خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان گیلان پیگیر اتمام این پروژه ملی است.

انتهای پیام/ 117

 

 

 

 

اخبار مرتبط:

راه آهن رشت – قزوین تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد

مردم گیلان بیش از ۱۰۰ سال است که منتظر راه آهن هستند

افتتاح راه‌آهن قزوین ـ ‌رشت‌ تا پایان سال ۹۲+مشخصات‌ پروژه

اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو جهت خرید ریل راه آهن رشت – قزوین

راه‌آهن قزوین ‌ـ رشت تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads