کد خبر: 66907 - تاریخ: دوشنبه، 8 دسامبر 2014 - 13:14

بررسی عملکرد نیم دهه اخیر شرکت مخابرات استان گیلان

عباس رنجی

با خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران در تاریخ 18 آبان 1388، سیاست ها و روند خدمات رسانی و توسعه فناوری تمام شرکت های مخابرات استانها برمبنای یک شرکت خصوصی که دارای سهامدارانی از مجموعه کارکنان مخابرات و سهام عدالت و… بود تدوین گردید.

به گزارش خوبان، با خصوصی سازی شرکت مخابرات ایران در تاریخ ۱۳۸۸/۰۸/۱۸ سیاست ها و روند خدمات رسانی و توسعه فناوری تمام شرکت های مخابرات استانها برمبنای یک شرکت خصوصی که دارای سهامدارانی از مجموعه کارکنان مخابرات و سهام عدالت و… بود تدوین گردید، اما این روند می بایست به تدریج اتفاق می افتاد تا مردم و مسئولین به سیاست های مخابرات برمبنا و پایه ی یک شرکت تجاری آشنا شده و به همان نسبت توقعات و نیازهای خود را برهمان مبنا از مخابرات طلب نماید.

درابتدا خصوصی سازی ، مدیریت مخابرات گیلان سیاست خود را بر اصول افزایش درآمد و کاهش هزینه ها قرار داد،در این راستا تلاش کرد با پایین نگه داشتن سطح حقوق دریافتی کارگزاران مخابراتی حداکثر ۳۰۰ هزار تومان پیمانکاران مخابرات و همچنین رانندگان استیجاری با حقوق دریافتی ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان و عدم  توجه به خرید پهنای باند از شرکت زیر ساخت به لحاظ افزایش سرعت اینترنت و جلوگیری ازتوسعه شبکه های مخابراتی شامل همراه اول و شبکه های کابلی توانست میزان درآمد خالص مخابرات گیلان را افزایش دهد و در این زمینه حائز رتبه کشوری گردد،در صورتی که بجای افزایش درآمد از  طرق بالا می توانست مطالبات معوقه شرکت را از شرکت های خصوصی اینترنتی و سایر بدهکاران هم چنین معوقات صورتحساب  تلفن ثابت و همراه مشترکین اقدام نماید.طبیعتا درادامه روند سیاست های اشتباه پای شرکت های اینترنتی رابه درون مخابرات باز نمود که فقط نارضایتی مردم را در پیش داشت.

بعد از انتصاب مدیریت جدید پس از یکسال و اندی کلیه سیاست ها برپایه دین مداری و اصول مدیریت و اخلاق و فناوری بنا نهاده شد و تمام حقوق از دست رفته زیرمجموعه های مخابرات زنده گردید.

لذا در این راستا حقوق کارگزاران از حداقل ۳۰۰ هزار تومان به حداکثر ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت و قرارداد پیمانکاران بین ۱۰ الی ۵۰ درصد افزایش و دریافتی  رانندگان استیجاری به ۸۶۰هزار تومان افزایش پیدا نمود (در زمان مدیریت سابق هیچکسی حق اعتراض نداشت ولی در چند ماهه اخیر با حضور مدیر جدید آنهایی که دنبال حقشان بودند حرف هایشان را به گونه ای به گوش مدیرعامل رساندند) و پهنای باند اینترنتی افزایش و کلیه پورت های اجاره ای از شرکت های خصوصی پس گرفته شد و تحت پوشش مخابرات جهت خدمات یکسان در سراسر استان قرار گرفت.

 

خضردوست

 

بدیهی است انسانهای آگاه و با وجدان با اندکی بررسی و چشم انداز عملکرد یکساله متوجه این واقعیت میشوند که در این مدت اندک مدیریت جدید خضردوست شاهد تحولات زیادی که بخشی از آن را بازگو و بخشی دیگر که مربوط به توسعه شبکه های تلفن همراه (۳G) و جذب و بها دادن به قشر جوان و مسئولیت دادن به آنها می باشد لذا نظر برخی از مسئولین و مدیران بخش دولتی و خصوصی از قضا برخی نمایندگان استان گیلان به این نکته جلب می نمایم که باید چنین مدیران جهادی و ولایی و یادگار هشت سال دفاع مقدس را که تمام زندگی خود را وقف تلاش و خدمت به مردم نموده اند را حمایت و پشتیبانی نمود تا بتوانندبیش از پیش از عهده سیاستها و برنامه ریزی خود برآیند و مردم را که ولی نعمت همه ما هستند خوشحال و راضی نمایند.

رنجی – کارشناس مخابرات


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. ناشناس
     | 2014/12/8 - 22:55
    پاسخ

    لذا در این راستا حقوق کارگزاران از حداقل ۳۰۰ هزار تومان به حداکثر ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت

    اولا از شما تعجب می کنم که چرا اینطور غیر حرفه ای انعکاس دادید و در ثانی از این مدیر به اصطلاح خودش دین مدار که جا نماز آب می کشد شرم می کنم که برای مقایسه کف گذشته را با سقف امروز مقایسه می کند. برادر من ، از دین خدا برای توجیه اعمالتان خرج نکنید. بنده 18 سال در شرکت مخابرات کار می کنم(پیمانکار خصوصی)کارگران بخش خصوصی در فلاکت و بدبختی مطلق زندگی به سر می برند.

    مدیر محترم سایت وزین خوبان خبر. شما همشهری ما هستید. دستان مبارک شما را بوسه می زنم و از شما خواهش می کنم برای یک مصاحبه مختصر و خیلی خیلی کوتاه با کارگران بخش خصوصی به همین اداره مخابرات خمام مراجعه کنید و از کارگران نگهداری بخش خصوصی مرکز شهری خمام و نیز کارگران شرکت محوری که نگهداری مراکز روستایی خمام و خشکبیجار را بر عهده دارند ؛ در رابطه با وضعیت کاری آنها و سابقه کار آنها و میزان دریافتی های آنها و اینکه بطور متوسط 2 الی 3 ماه حقوقشان با تاخیر پرداخت می شود؛؛ مصاحبه کنید. شما را به اربعین سرور آزادگان جهان قسم می دهم که این کار را بکنید.

    اگر دین نداریم؛ دستکم آزاده باشیم.نه اینکه از دین خدا برای سود تجاری خود خرج کنیم.
    شرمنده ام و منتظر.

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads