کد خبر: 66788 - تاریخ: یکشنبه، 7 دسامبر 2014 - 13:39

یک فعال فرهنگی در گفتگو با خوبان خبر عنوان نمود:

اتحاد دانشگاه را به تعالی می رساند/ ایرانیان از نظر استکبار ستیزی 100 سال از بقیه دنیا جلوترند/ مخالفت با سلطه استکبار علت به وجود آمدن 16 آذر

حجت الاسلام مجتبی پور یوسفی فعال فرهنگی خمام، با انتقاد از عدم آگاهی دانشجویان از فلسفه به وجود آمدن روز 16 آذر، گفت: مخالفت با سلطه آمریکا و انگلیس هدف اصلی از به وجود آمدن 16 آذر بود که باید این موضوع به دانشجویان یادآوری شود.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی از فعالان فرهنگی بخش خمام در خصوص روز دانشجو و اهمیت این روز در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: روز مجتبی پوریوسفیدانشجو همان گونه که از نامش پیداست روزی است که جوانان در آن نقش زیبایی را ایفا نمودند. روزی که تعدادی از دانشجویان ایران در سالها قبل از انقلاب علیه ظلم به پاخواستند.

 

وی شاکله دانشجویان ایرانی را استکبارستیزی و عدالت خواهی توصیف کرد و افزود: ایران و ایرانی از لحاظ روح استکباری ستیزی 100 سال از بقیه دنیا جلوترند. این در حالی است که هنوز خیلی از کشورها به این فرهنگ نرسیده اند.

 

این فعال فرهنگی با انتقاد از عدم آگاهی دانشجویان از فلسفه به وجود آمدن روز 16 آذر، گفت: مخالفت با سلطه آمریکا و انگلیس هدف اصلی از به وجود آمدن 16 آذر بود که باید این موضوع به دانشجویان یادآوری شود.

 

مسئول کانون امام رضا (ع) خمام با اشاره به کلامی از امام خمینی (ره) گفت: امام راحل فرمودند مغز متفکر یک جامعه دانشگاه است. اگر دانشگاه متحرک، فعال و اسلامی شود و به روح معنویت برسد آن جامعه پویا، استکبار ستیز و متعالی خواهد شد. این تاکیدات در کلام رهبر معظم انقلاب هم به چشم می خورد.

 

وی تاکید کرد: اتحاد آن چیزی است که است که دانشگاه را به تعالی اصلی خود می رسانند.

 

حجت الاسلام پوریوسفی در پاسخ به این سوال که چرا وحدت حوزه و دانشگاه مورد غفلت واقع شده گفت: اشکال اینجاست که ما خواستیم به لحاظ ساختاری این اتحاد را ایجاد نماییم. اما منظور اتحاد فکری است. دانشگاه باید به سمت الهی شدن حرکت کند. یعنی کسی که در دانشگاه در حال خواندن درس ریاضی است اگر نیت خدایی داشته باشد همان ثوابی را می برد که یک حوزی با خواندن علوم عربی در حوزه به دنبال آن است. اگر ما به این اتحاد فکری برسیم به این اتحاد حوزه و دانشگاه رسیده ایم. 

 

انتهای پیام/21

 

 

 

 

اخبار مرتبط:

زنده نگه داشتن یاد خدا در دل مردم مهم ترین هدف تشکیل کانون/ هر خمامی با یک شاخه گل از خادمین حرم رضوی (ع) استقبال می نماید


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads