کد خبر: 66736 - تاریخ: شنبه، 6 دسامبر 2014 - 19:18

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد:

بررسی استخدام مربیان حق‌التدریس فنی و حرفه‌ای در هیئت دولت

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: آئین نامه استخدام مربیان حق التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به تصویب کمیسیون تخصصی اجتماعی دولت رسید و برای تصویب نهایی به هیئت دولت ارسال می‌شود.

به گزارش خوبان: کوروش پرند ظهر امروز در نشست با کارکنان ستادی اداره کل فنی وحرفه‌ای گیلان، با اشاره به آئین نامه استخدام مربیان حق‌التدریس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار کرد: پیش نویس این آئین نامه توسط سازمان تهیه و به امضای وزیر کار رسید و سپس به معاون اول رئیس جمهور ارسال شد تادر کمیسیون تخصصی اجتماعی دولت بررسی شود، این طرح در سه جلسه بررسی و به تصویب رسید و عملیات بعدی فرستادن این طرح به هیئت دولت است که باید در دولت به تصویب برسد، این سازمان آمادگی لازم را برای اجرای این طرح دارد.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی چهار هزار و 876 نفر از مربیان حق‌التدریس استخدام می‌شوند، افزود: بیش از پنج هزار و 600 نیروی حق التدریسی در مراکز آموزش و فنی و حرفه‌ای کشور فعالیت می‌کنند که تعدادی از آنها به عنوان کارمند یا استاد دانشگاه مشغول به کار هستند و به منظور کمک به آموزش در این سازمان حضور دارند.

مراکز آزمون الکترونیکی در کشور ایجاد می‌شود

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه مراکز آزمون الکترونیکی در کشور ایجاد می‌شود تا نخستین گام برای برگزاری آزمون‌های بین المللی برداشته شود، گفت: هم اکنون این مراکز در استان‌های تهران،‌البرز و قم راه‌اندازی شده است و گیلان با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارد می‌تواند این مرکز را راه‌اندازی کند.

پرند با اشاره به شرایط خاص ایران و کشورهای همسایه، تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور روسیه، گیلان می‌تواند در زمینه توسعه دیپلماسی مهارتی  یک فرصت استثنایی  در عرصه بین المللی و  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد کند.

وی تربیت مدیر، موسس و مربی آموزشگاه‌های آزاد و مراکز دولتی کشور را با استفاده مدرسان خارجی و بین المللی از مهمترین برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای برای توانمندسازی بیان کرد و افزود: بین المللی کردن مدارک فنی و حرفه‌ای و آموزش زبان تخصصی فنی‌وحرفه‌ای از دیگر برنامه‌های مهم است که در سال‌‌های 2015 و 2016 اجرا می‌شود.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در زمینه توانمندسازی روستائیان و جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها، اظهار کرد: طرح توانمندسازی روستائیان، عشایر و مناطق محروم در شورای عالی اشتغال به تصویب رسید.

پرند افزود: این طرح در زمینه آسیب‌شناسی، ساز و کار، نیازسنجی آموزش، بازنگری در ساز و کار، تبیین استانداردهای آموزشی، بازنگری در طراحی و تولید محتوای آموزشی، بازنگری در فرآیند مشاوره و هدایت شغلی، اصلاح دوره‌های آموزشی و شناسایی مشکلات موجود در تربیت مربی برای مناطق روستایی طراحی شد.

5 هزار استاندارد آموزشی در سازمان فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد

وی با بیان اینکه پنج هزار استانداردهای آموزشی که سرفصل سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور وجود دارد، گفت: این سرفصل‌ها براساس دانش، مهارت، نیازها و نگرش طراحی می‌شوند و دوره‌های مبتنی بر علم و مهارت هستند.

انتهای پیام/ 98


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads