کد خبر: 6660 - تاریخ: چهارشنبه، 5 سپتامبر 2012 - 11:00

کشف بی بی سی درباره پیامبر(ص)

شبکه بی بی سی در مستندی که به تازگی پخش کرد، باکمال تعجب مدعی شده است، حضرت محمد(ص)، پیامبر مسلمانان نبوده است و قرآنی نیز نداشته است. مورخ انگلیسی برای این که رضایت بی بی سی را جلب نماید، با گشت و گذاری در مکه و گفت و گو با بومیان این شهر، به این نتیجه مهم تاریخی، رسیده است!

به گزارش خوبان به نقل از جام: شبکه «بی بی سی 4» مستندی را در مورد تاریخچه دین اسلام پخش کرده است، این مستند نتیجه گیری می کند که محمد[ص] پیامبر مسلمانان اهل مکه نبوده، قرآنی نیز در این شهر به وی نازل نشده است.

این برنامه موجب خشم و ناراحتی در بین جوامع اسلامی شده است.

این مستند که با عنوان «اسلام: تاریخ گفته نشده» هفته گذشته از کانال «بی بی سی4» پخش شده است، بر پایه تحقیقات و نظرات یک مورخ انگلیسی به نام «تام هولاند» ساخته شده است.

در این مستند این شخص به مانند یک باستان شناس در نقاط مختلف شبه جزیره عربستان به گشت و گذار می پردازد و به دنبال آثار تاریخی گشته و همچنین با مردم بومی صحبت می کند.

وی در نهایت در این مستند این گونه نتیجه گیری می کند که « محمد» پیامبر مسلمانان اهل مکه نبوده است و قرآن نیز در این شهر به وی نازل نشده است.

در ادامه نیز این مورخ در کل وجود دین و آیینی به نام اسلام را در زمان زندگی «محمد» زیر سوال برده است.

این مستند خشم بسیاری از مسلمانان را برانگیخت و باعث شده است تا اعتراضات شدیدی در شبکه های اجتماعی نسبت به این مستند مطرح شود.

«هولاند» در واکنش به این اعتراضات، در اعلامیه گفته است : «البته تحقیق در مورد اسلام یک حق طبیعی است و البته ما از این موضوع اطلاع داشتیم که این مستند در حال نزدیک شدن به موضوعی بسیار حساس است.»

«آکادمی اسلامی انگلستان» گفته است: صحبت های وی مبنی بر این که در قرن هفتم بعد از میلاد مسیح نشانه ای از اسلام وجود ندارد، صحبتی برخلاف اصول مسلم تاریخی است. اطلاعات و شواهد بسیار محکمی برای رد این نظریه وجود دارند.

در همین حال نظرسنجی ها و تحقیقات موسسات انگلیسی نشان می دهد که در سال های اخیر پدیده اسلام هراسی در رسانه ها و صنعت سینمای انگلستان گسترش روز افزونی داشته است و باعث شده است تا بسیاری از مردم غیر مسلمان انگلستان به جامعه اسلامی این کشور به عنوان دشمنانی در درون این جامعه بنگرند.

گفتنی است انکار پیامبری پیامبر اسلام مانند انکار وجود خورشید در روز به قدری مضحک است که نیازی به توضیح و دلیل ندارد؛ اما باید از این متعجب شد که برخی برای مشهور شدن و قدرت و ثروت، به نام نظریه علمی و تاریخی و … دست به هر کاری، حتی انکار بدیهی ترین چیزها، می زنند و عجیب تر از آن در کمال پر رویی این نظریات باطل را در رسانه و چشم در چشم مردم مطرح می کنند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads