کد خبر: 66549 - تاریخ: چهارشنبه، 3 دسامبر 2014 - 10:32

اظهارات سخیف یک کارگردان تئاتر در برنامه تلویزیونی/

ساخت مسجد باعث نابودی تئاتر می‌شود!

در حالی که برخی تقسیم بندی هنرمندان را به دو دسته ارزشی و غیر ارزشی غلط می دانند؛ نعیمی یکی از کارگردانان تئاتر در برابر ساخت مسجد در پارک دانشجو به شدت موضع گرفت.

به گزارش خوبان، حمید رضا نعیمی، نویسنده و کارگردان تئاتر در برنامه هفته گذشته مجله تئاتر که از شبکه چهار سیما پخش شد، با حمله به ساخت مسجد ولیعصر(عج)، با دعوت از سایر هنرمندان تئاتر، تهدید کرد در صورت افتتاح این مسجد نه‌ تنها وی بلکه سایر اهالی تئاتر دیگر پایشان را به مجموعه تئاتر شهر نخواهند گذاشت!

 

حمید رضا نعیمی

 

در این برنامه که با اجرای منوچهر اکبرلو روی آنتن شبکه چهار رفت، قرار بود که درباره ادبیات نمایشی در ایران صحبت شود اما نعیمی در صحبت‌هایش به مسائل حاشیه‌ای از جمله ساخته شدن مسجد حضرت ولیعصر (عج) در نزدیکی مجموعه تئاتر شهر اشاره کرد و در برنامه زنده تلویزیون گفت:«به نظر من از دولت اول آقای احمدی‌نژاد بی‌توجهی به فرهنگ، هنر و تئاتر آغاز شد از قضا و بد‌بختانه عناد آقای احمدی‌نژاد با تئاتر از زمان شهر‌دار شدنشان شروع شد، یعنی زمانی که ایشان آمدند پارکینگ تئاتر شهر را تبدیل به مسجد کردند و ما و همه شما از همین برنامه اعلام می‌کنیم زمانی که این مسجد افتتاح شد و بلند‌گو‌های این مسجد شروع کنند به کار کردن دیگر حاضر نخواهیم بود هیچ کدام از ما آنجا تئاتر کار بکنیم. شک نکنید اینجا محملی برای نابود کردن تئاتر کشور است.»

اظهارات عجیب حمید رضا نعیمی در حالی مطرح شده که هنر در حکومت اسلامی باید در خدمت ارزش‌ها باشد و در واقع هنرمند واقعی و اصیل باید بتواند ارزش ها را با هنر به هم پیوند بزند.

در واقع افرادی که ادعای هنرمندی دارند و در باطن با آموزه‌های دینی به ویژه مساجد که از اهمیت و جایگاه ویژه ای در دین اسلام برخوردارند، مخالفت می‌کنند نه تنها هنرمند نبوده، بلکه هنرمند نما هستند که به دنبال جلب توجه بیشتر دست به هرکاری می زنند.

هنرمندان واقعی در طول تاریخ افرادی بودند که به مقدسات احترام گذاشته و هنر خود را در خدمت مقدسات و ارزش‌ها در آوردند که از این طریق در قلب تاریخ جاویدان ماندند و هرگز هنرمندانی که مجیزه گو بوده و از طریق توهین به مقدسات قصد شهرت داشتند نتوانستند به هدف خود برسند و در نهایت از صفحه تاریخ حذف شدند.

البته در این میان واکنش‌هایی به این اظهارات خارج از عرف نعیمی نشان داده شد.

حسین قنادیان، رئیس سازمان بسیج هنرمندان در پی اظهارات سخیف این کارگردان گفت: بیان و استدلالی که در این برنامه بر علیه مسجد ارائه شد، این قدر سبک و بی پایه است که در گام نخست انسان می ترسد که با اظهار نظر درباره آن ناخواسته باعث جلب توجه به آن شود؛ اما در عین حال نباید از این نکته غافل بود که عدم واکنش رسمی به چنین اتفاقاتی می تواند خدای نخواسته به ایجاد یک بدعت سوء منجر شود.

وی همچنین افزود: ادعای این افراد این است که نخبگان روشنفکر تریبون ندارند و این جریان مرموز مظلوم واقع شده؛ اما اتفاق اخیر شبکه چهار، نشان داد که این ها تریبون را برای چه کاری می خواهند و غرض شان از تمایل به حضور در برنامه های رسانه ای گفتن چه حرف‌هایی است؟

قنادیان با اشاره به اهمیت بنای مسجد حضرت ولی عصر(عج) در کنار یک فضای فرهنگی و هنری پایتخت نظام اسلامی گفت: امیدواریم امثال این کارگردان کمی صداقت به خرج دهند و پس از اتمام ساخت این مسجد به تهدید خود عمل کنند.

اظهارات سخیفانه این هنرمندنما درحالی است که تا چندی پیش روحانی تأکید داشت که تقسیم بندی هنرمندان به 2 دسته ارزشی و غیر ارزشی کار ناشایستی بوده و این تقسیم بندی نباید درباره هنرمندان به کار رود.
اکنون این سوال مطرح است که آیا باز هم رئیس جمهور با وجود چنین اظهاراتی، اشخاصی مانند نعیمی را در دسته هنرمندان ارزشی قرار می دهد؟

منبع: راه دانا
انتهای پیام/53


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads