کد خبر: 66443 - تاریخ: دوشنبه، 1 دسامبر 2014 - 20:20

هاشمی رفسنجانی: باید تفسیری مردمی‌تر از ولایت فقیه در اختیار جامعه قرار دهیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه گروه ولایتیون زمان شاه همچنان فعال و مشغول ضربه زدن به انقلاب و ولایت‌فقیه هستند، گفت: باید تلاش کنیم که تفسیری هر چه مردمی‌‌تر از اصل ولایت فقیه در اختیار جامعه قرار دهیم.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، آقای هاشمی رفسنجانی با بازخوانی نظریه ولایت فقیه از سوی امام (ره) آن را در مقابل نظریه ولایتیون زمان شاه برشمرد و با بیان اینکه گروه ولایتیون زمان شاه همچنان فعال و مشغول ضربه زدن به انقلاب و امام و نظام و ولایت فقیه هستند، تاکید کرد: باید تلاش کنیم که تفسیری هر چه مردمی‌‌تر از اصل ولایت فقیه در اختیار جامعه قرار دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آقای هاشمی رفسنجانی، گزیده سخنان وی در مهرماه سال ۹۱ بدین شرح است:

مخالفان حکومت اسلامی و ولایت فقیه از قبل از انقلاب زمانی که مبارزه با شاه به مرحله خطر و جانفشانی رسید، تحت عنوان «ولایتیون» با برنامه و اعتقادات حضرت امام برای مبارزه و تشکیل حکومت اسلامی به مخالفت پرداختند.

«ولایتیون» اعتقاد داشتند تا ظهور امام عصر(عج) هیچ پرچمی تحت عنوان حکومت اسلامی به خصوص با نام اهل بیت(ع) نباید برافراشته شود که همین امر امام(ره) را بر آن داشت تا با تدریس درس ولایت فقیه در نجف این طیف را به حاشیه براند.

نظر منفی امام (ره) به این طیف ولایتیون زمان شاه تا پایان عمر ادامه داشت ولی متأسفانه این طیف با نفوذ به برخی باندهای قدرت، تحت شعارهای ظاهرالصلاح و اسلامی و البته عملکردهای ضداسلامی خود، ضربات خود را به انقلاب، نظام اسلامی و به خصوص رکن اساسی آن یعنی ولایت فقیه وارد می آورند.

انتهای پیام/74


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads