کد خبر: 66406 - تاریخ: دوشنبه، 1 دسامبر 2014 - 13:44

گزارش کامل از برترین‌های سال فوتبال آسیا؛

برترین بازیکن فوتسال آسیا؛ تنها دستاورد فوتبال ایران در سال 2014

نکته قابل توجه در این مراسم اینکه اگر علی اصغر حسن‌زاده، بازیکن تیم ملی فوتسال را در بین فوتبالی‌ها به شمار نیاوریم، در انتخابات امروز هیچ یک از جوایز به فوتبال ایران تعلق نگرفت که این موضوع بسیار تأسف‌آور است.

به گزارش خوبان، مراسم انتخابات بهترین‌های فوتبال آسیا عصر یکشنبه به میزبانی مانیل فیلیپین برگزار شد و طی آن بهترین‌های فوتبال قاره کهن در سال 2014 در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

نکته قابل توجه در این مراسم اینکه اگر علی اصغر حسن‌زاده، بازیکن تیم ملی فوتسال را در بین فوتبالی‌ها به شمار نیاوریم، در انتخابات امروز هیچ یک از جوایز به فوتبال ایران تعلق نگرفت که این موضوع بسیار تأسف‌آور است.

 

بلاتر

 

برندگان جوایز مختلف این مراسم در زیر آمده است:

*اولین جایزه AFC به ژاپنی‌ها رسید/الماس در دستان ایگورا

جایزه الماس آسیا به رئیس سابق فدراسیون فوتبال ژاپن تعلق گرفت.

جایزه الماس آسیا در مراسم انتخاب بهترین‌های سال آسیا در سال 2014 به جونجی اوگارا، رئیس سابق فدراسیون فوتبال ژاپن و عضو سابق کمیته اجرایی AFC تعلق گرفت.

*جایزه توسعه فوتبال در آسیا به قطر رسید

در جریان انتخابات بهترین‌های آسیا جایزه توسعه فوتبال در آسیا به کشور قطر رسید.

*فدراسیون فوتبال ژاپن برترین شد/ تقسیم سه‌گانه برای انتخاب بهترین فدراسیون

مراسم برترین‌های سال فوتبال آسیا امروز در فیلیپین برگزار شد و فدراسیون فوتبال ژاپن به عنوان برترین فدراسیون سال 2014 آسیا انتخاب شد.

فدراسیون فوتبال ژاپن، کره‌شمالی و قرقیزستان نامزدهای AFC در این بخش بودند.

جایزه فدراسیون برتر سال آسیا در این دوره به سه بخش برترین فدراسیون «امیدبخش»، «پیشرفت کننده» و «توسعه دهنده» تقسیم شده است.

فدراسیون فوتبال ژاپن جایزه فدراسیون امیدبخش سال را در مراسم معارفه برترین‌های سال آسیا 2014 در شصتمین سالگرد کنفدراسیون فوتبال آسیا به خود اختصاص داد. این جایزه به خاطر همکاری استثنایی این فدراسیون در توسعه و ترویج این بازی در تمام سطوح سنی این کشور به ژاپن اهدا شد.

فدراسیون فوتبال کره‌شمالی به عنوان فدراسیون برتر «توسعه دهنده» انتخاب شد و فدراسیون فوتبال قرقیزستان جایزه برترین فدراسیون «پیشرفت کننده» را به خود اختصاص داد.

*فلسطین به عنوان تیم برتر سال آسیال معرفی شد

فلسطین به عنوان برترین تیم سال آسیا در سال 2014 از سوی AFC معرفی شد.

مراسم معرفی برترین‌های سال آسیا 2014 امروز در مانیل، فیلیپین برگزار شد و در بخش معرفی برترین تیم این سال، تیم زیر 16 سال کره‌شمالی که توانست قهرمان آسیا شود، فلسطین، قهرمان چلنج‌کاپ آسیا 2014 و تیم زیر 19 سال قطر که امسال عنوان قهرمانی را به دست آورد، حضور داشتند که فلسطین توانست افتخار برترین تیم سال آسیا را کسب کند.

*هند، تاجیکستان و فیلیپین برنده جایزه فوتبال پایه شدند

فدراسیون‌های فوتبال هند، تاجیکستان و فیلیپین به عنوان برترین فدراسیون فوتبال در بخش فوتبال پایه انتخاب شدند.

مراسم معرفی برترین‌های فوتبال سال آسیا امروز در مانیل فیلیپین برگزار شد و فدراسیون‌های هند، تاجکستان و فیلیپین جایزه این بخش را به خود اختصاص دادند.

*دست ایران از رسیدن به جایزه بازی جوانمردانه آسیا کوتاه ماند

جایزه بازی جوانمردانه سال 2014 فوتبال آسیا به کره‌جنوبی رسید.

در بخش انتخاب بازی جوانمردانه سال، ایران، ژاپن و کره‌جنوبی نامزد بودند که در پایان این جایزه به تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی رسید.

*پوپوویچ مربی برتر سال آسیا شد

سرمربی تیم وسترن سیدنی استرالیا به عنوان برترین مربی فوتبال سیال 2014 در آسیا معرفی شد.

در بخش انتخاب برترین مربی سال جمال محمد اردنی، سرمربی تیم ملی فوتبال فلسطین، تونی پوپوویچ استرالیایی، سرمربی تیم وسترن سیدنی واندررز که فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد و نوریو ساساکی ژاپنی سرمربی تیم ملی فوتبال زنان ژاپن که قهرمان آسیا شد، حضور داشتند.

پوپوویچ توانست افتخار برترین مربی سال آسیا را کسب کند.

 

Tony Popovic

 

*ژاپن و حسن‌زاده برترین تیم و بازیکن سال فوتسال آسیا شدند

تیم ملی فوتسال ژاپن و بازیکن تیم ملی فوتسال ایران عنوان برترین‌های سال فوتسال آسیا را به خود اختصاص داد.

مراسم معرفی برترین‌های سال آسیا امروز در جریان شصتمین سالگرد تأسیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در مانیل فیلیپین برگزار شد و تیم ملی فوتسال ژاپن به عنوان برترین تیم آسیا و علی‌اصغر حسن‌زاده به عنوان بازیکن سال فوتسال آسیا انتخاب شدند.

 

علی اصغر حسن زاده

 

*ژیان بهترین بازیکن خارجی آسیا شد

آساموا ژیان، بازیکن غنایی العین امارات که سابقه حضور در جام جهانی 2014 برزیل را در کارنامه خود دارد، به عنوان بهترین بازیکن خارجی سال 2014 آسیا انتخاب شد.

*وسترن سیدنی بهترین باشگاه سال آسیا شد

وسترن سیدنی به عنوان برترین باشگاه سال 2014 فوتبال آسیا انتخاب شد.

در بخش معرفی برترین باشگاه‌ها که القادسیه کویت، قهرمان ای‌اف‌سی کاپ 2014، FC HTTU ترکمنستان، قهرمان پرزیدنت کاپ 2014 آسیا و وسترن سیدنی واندررز استرالیا، فاتح لیگ قهرمانان آسیا 2014 حضور داشتند که در پایان وسترن سیدنی واندررز عنوان بهترین باشگاه سال آسیا به رسید.

*برترین بازیکن سال فوتبال زنان آسیا انتخاب شد

کاترینا لی گوری به عنوان برترین بازیکن زن فوتبال سال آسیا انتخاب شد.

کاترینا لی گوری (استرالیا)، زننده سه گل تیم ملی فوتبال زنان استرالیا در مسابقات قهرمانی فوتبال زنان آسیا، ناهومی کاواسومی (ژاپن)، بازیکن کلیدی ژاپن در رسیدن به قهرمانی در آسیا و آیا میاما (ژاپن)، کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ژاپن نامزد دریافت این جایزه بودند.

*ایرماتوف بهترین داور سال آسیا شد

ایرماتوف به عنوان برترین داور سال 2014 آسیا انتخاب شد.

مراسم معرفی برترین‌های سال آسیا امروز در مانیل فیلیپین برگزار شد.

در بخش معرفی برترین داورهای سال آسیا روشن ایرماتوف (ازبکستان) که تاکنون دو سال به این جایزه دست یافته، علیرضا فغانی از ایران و نواف عبدالله غیاث شکرالله (بحرین) نامزد دریافت این جایزه بودند که ایرماتوف موفق شد جایزه برترین داور سال آسیا 2014 را به خود اختصاص دهد.

 

روشن ایرماتوف

 

*تاکوموتو مربی زن سال آسیا شد

تاکوموتو به عنوان برترین مربی زن فوتبال آسیا از سوی AFC معرفی شد.

گائو هونگ (چین)، سرمربی تیم زیر 17 سال فوتبال زنان چین، نوئنگروتای سراتونگویان (تایلند)، سرمربی تیم ملی فوتبال زنان تایلند که توانست با کسب مقام پنجم در آسیا تیمش را راهی جام‌جهانی 2015 کند و آساکو تاکموتو (ژاپن)، سرمربی تیم زیر 17 سال ژاپن که قهرمان جام‌جهانی زیر 17 سال شد، نامزد کسب این عنوان بودند.

*ناصر الشمرانی مرد سال فوتبال آسیا شد

ناصر الشمرانی به عنوان برترین بازیکن سال فوتبال آسیا معرفی شد.

اسماعیل احمد (امارات)، مدافع تنومند العین در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2014 که به همراه این تیم به نیمه‌نهایی رسید، ناصر الشمرانی (عربستان سعودی)، بازیکن تیم فوتبال الهلال عربستان که در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل وسترن سیدنی واندررز شکست خورد و دومین گلزن برتر مسابقات شد و خلفان ابراهیم (قطر)، که به السد در مسیر رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کمک کرد، نامزدهای دریافت این عنوان بودند.

 

الشمرانی

 

*گانی برترین داور زن سال آسیا شد

ریتا گانی به عنوان برترین داور زن سال آسیا از سوی AFC انتخاب شد.

در بخش برترین داور‌های زن آسیا ریتا گانی (مالزی)، پانیپار کامنوئنگ (تایلند) و ساچیکو یاماگیشی (ژاپن) حضور داشتند که در پایان گانی توانست این جایزه را از آن خود کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/214


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads