کد خبر: 66379 - تاریخ: دوشنبه، 1 دسامبر 2014 - 10:42

استاندار:

سد مخزنی آیت الله بهجت آماده بهره برداری است

استاندار گیلان با بیان اینکه سد مخزنی آیت الله بهجت(ره) واقع در شهر بیجار رودبار آماده بهره‌برداری است، گفت: ۱۰۵ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره‌سازی این سد است که تاکنون حدود ۱۳ میلیون متر مکعب آن آبگیری شده است.

به گزارش خوبان: محمدعلی نجفی روز یک شنبه در حاشیه بازدید از سد مخزنی آیت الله بهجت(ره) واقع در شهر بیجار رودبار، در جمع مسئولان اظهار کرد: این سد آماده بهره‌برداری است و برای تکمیل این پروژه تاکنون حدود 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با با بیان اینکه با اجرای این پروژه نگرانی‌های مردم استان در خصوص مسائل زیست محیطی مربوط به آب‌های گیلان برطرف می‌شود، افزود:با بهره‌برداری از این پروژه مهم 70 درصد از جمعیت شهری و بیش از 220 روستای استان از نعمت آب شرب کیفی و مناسب برخوردار می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه ظرفیت تنظیم سالانه این سد را 165 میلیون متر مکعب است، گفت: 105 میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره‌سازی این سد است که تاکنون حدود 13 میلیون متر مکعب آن آبگیری شده، عزم ملی و استانی برای اجرای هر چه سریعتر این پروژه در استان وجود دارد.

نجفی از افتتاح این سد با حضور مقامات بلند پایه کشوری خبر داد و تصریح کرد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با وزیر نیرو امیدواریم شاهد افتتاح این سد با حضور مقامات بلند پایه کشوری باشیم.

وی رفاه و آسایش مردم را از جمله اولویت‌های اجرای هر پروژه‌ای عنوان کرد و افزود: نباید مردمی که در محدوده پروژه‌ای قرار می‌گیرند دچار نگرانی و اذیت شوند لذا در راستای تحقق این مهم از حدود یکسال گذشته اقداماتی در خصوص مسائل اجتماعی این پروژه آغاز شد و بخش عظیمی از جابجایی خانوارهای محدوده پروژه صورت پذیرفت و برخی در حال انجام است.

استاندار گیلان در خصوص 45 خانوار ساکن در بالا دست سد آیت الله بهجت، اظهار کرد: راه ارتباطی به طول دو کیلومتر برای مردم این منطقه شناسایی شد و با توجه به صورت جلسه‌ای که امروز تنظیم گردید مقرر شد تا این مسیر ارتباطی بازگشایی و مشکلات این 45 خانوار برطرف شود.

نجفی از آغاز عملیات اجرایی سد دیورش رودبار در امسال خبر داد و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال کلنگ احداث سد دیورش رودبار به زمین زده می‌شود.

وی گفت: این سد ظرف مدت سه سال ساخته می‌شود که با اجرای آن مردم شهرستان رودبار شامل شهرهای رستم آباد، رودبار، توتکابن، لوشان، منجیل و 14 روستای منطقه از نعمت آب شرب کیفی و عاری از هرگونه مضرات برخوردار می‌شوند.

 

منبع: روابط عمومی استانداری گیلان

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads