کد خبر: 66375 - تاریخ: دوشنبه، 1 دسامبر 2014 - 10:38

روستای لیچاه لشت نشاء در انتظار توجه جدی مسئولین

مردم روستای ساحلی و زیبا و نمونه «لیچاه» لشت‌نشاء از کمبود دارو و وسایل پانسمان در مرکز بهداشت، نبود آب شرب و بهداشتی، ضعف برق و بیکاری جوانان خود دغدغه دارد.

به گزارش خوبان: لیچاه یکی از روستاهای ساحلی و زیبایی در لشت‌نشای این شهرستان است و مردمانی بسیار پرتلاش و مهمان‌نواز دارد.

لیچاه جزو روستاهای نمونه گیلان بوده و مهد پرورش بزرگانی مانند آیت‌الله شیخ حسین لیچایی، دکتر بیژن حسنی لیچایی، دکترای ریاضی و نویسنده چندین مقاله isi و ورزشکاران بسیار در زمینه‌های مختلف از جمله فوتبال، والیبال و کنگ‌فو است.

ورزشکارانی مانند هادی تامینی، محمد نزهتی، محمد رستمی، صادق صادقی، فرزام بیجاری، سپیده نزهتی، قویدل «فوتبالیست تیم ملوان»، محمود ابراهیم‌نژاد «کنگ‌فو»، حسین جعفری «کنگ‌فو»، عمار جعفری «والیبال» و… در روستای لیچاه پرورش یافتند.

این روستا حدود یک‌هزار و 275 خانوار و بیش از 2 هزار و 100 نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر اهالی کشاورز است و با وجود تلاش‌های زیاد مشکلات بسیاری آن را احاطه کرده است.

نبود آب شرب مهم‌ترین مشکل لیچاه

رئیس شورای روستای لیچاه درباره مشکلات آن گفت: مهم‌ترین مشکل ما نبود آب شرب و بیکاری جوانان روستا است ضمن اینکه در زمینه آب شرب اقدام‌هایی مانند نصب یک منبع آب در ورودی لیچاه انجام شده اما آب روستا رسوب بسیار و طعم نامطبوعی دارد و قابل شرب نیست.

ابراهیم صادقی افزود: با وجود اینکه فرهنگ طرح جمع‌آوری زباله و نصب سطل‌های زباله به تعداد 82 عدد در تمام کوچه‌ها و خیابان و کنار مسجد و زمین ورزشی صورت گرفته اما خودروهای حمل و جمع‌آوری زباله در روستا به طور نامنظم کار می‌کنند.

رئیس شورای لیچاه با بیان اینکه در زمینه گاز مشکل خاصی نداریم، گفت: از آنجا که مردم این روستا بیشتر کشاورز هستند در زمینه تامین هزینه برای گرفتن کنتور مشکل دارند ضمن اینکه مردم روستای لیچاه از نعمت برق و روشنایی معابر برخوردارند اما هزینه تعمیر و تعویض و سرویس لامپ‌ها و … از دهیاری تامین می‌شود.

 

وی ادامه داد: برخی کوچه‌های روستا مانند کوچه شهید عباس‌نژاد، آیت‌الله لیچاهی، خیابان شهید محمدرضا احمدی با سه رشته سیم ضعف برق دارند که نیازمند مساعدت‌های بیشتر از طرف اداره برق لشت‌نشا هستیم.

 

صادقی ادامه داد: مرکز بهداشت لیچاه دارای کمبودهایی در زمینه دارو و وسایل پانسمان است و تعداد دفعات حضور پزشک در روستا کم بوده و خواستار افزایش روزهای حضور پزشک در روستای لیفچاه هستیم.

وی درباره اقدام‌های انجام شده گفت: تاکنون برای برطرف شدن این مشکلات با استانداری، فرمانداری و بخشداری نامه‌نگاری‌هایی صورت گرفت که امیدواریم شاهد نتایج آن در آینده نزدیک باشیم.

رئیس شورای روستای لیچاه از مدیرکل روستایی و عشایری استانداری گیلان خواست امکانات ورزشی زیادتری در روستاها در نظر بگیرند تا جوانان بیشتر به ورزش روی بیاورند و ساختمان آن ساخته شود.

وی از مسئولان برای تلاش در برطرف شدن مشکلات قدردانی کرد.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/87


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. گیلانی
     | 2014/12/1 - 18:01
    پاسخ

    پس اقای تامینی چکار می کنند،فرصت نکردند به روستای خودشان نگاهی داشته باشند ، شاید می خواند تبعیض قایل نشوند./

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads