کد خبر: 66169 - تاریخ: جمعه، 28 نوامبر 2014 - 20:24

حجت الاسلام صفری:

سلاح بسیجی امروز باید سلاح بصیرت باشد

امام جمعه خشکبیجار با بیان این که افتخار همه ما این است که بسیجی هستیم گفت: بسیجی امروز باید سلاحش سلاح بصیرت باشد و طبق فرمایش رهبر انقلاب بصیرت یعنی تشخیص درست این موضوع که امروز چه کسانی و در چه لباسی دارند قید دین را می زنند و سکولاریسم و لیبرالیسم و اباحی گری را القاء می کنند.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام صفری امام جمعه خشکبیجار در مراسم تقدیر از بسیجیان بخش های خمام، خشکبیجار و لشت نشاء گفت: بسیج یک سازمان مردم نهاد است که پیشینه ای 35 ساله دارد.

 

وی با طرح این سوال که « بسیج چیست که شخصیت های بزرگی چون امام راحل، مقام معظم رهبری، خیلی از علما، بزرگان و عرفای ما اعلام می کنند که ما افتخار می کنیم یک بسیجی هستیم» گفت: گاهی از بسیج تعبیر به یک سازمان که یک گروه از مردم به شکل خودجوش و داوطلبانه در این سازمان ثبت نام می کنند می شود. برخی به خاطر عشق و علاقه به بسیج و برخی به دلیل استفاده از منافع شخصی وارد ارگان بسیج می شوند.

 

امام جمعه خشکبیجار ادامه داد: اما معنی واقعی بسیج این بود؟ یعنی سازمانی که به قول حضرت امام باید 20 میلیون عضو داشته باشد و در تک تک خانه های مردم ایران نفوذ کند. به نظر می رسد که منظور واقعی حضرت امام (ره) القا تفکر و بینشی است که باید تبدیل به یک جریان تاثیرگذار شود.

 

حجت الاسلام صفری با اشاره به تاثیرات کلام امام در ذهن جوانان در ایام هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: با دنباله روی از این جریان، حزب الله در لبنان، حماس در فلسطین و حزب الله عراق به وجود می آید. حتی جنبش وال استریت به وجود می آید. البته در خصوص این که این جنبش تا چه اندازه متاثر از انقلاب ایران بوده بررسی لازم صورت نگرفته و شاید ده ها سال دیگر به گوش ما می رسد که جریانی در آمریکا به نام وال استریت شکل گرفت که متاثر از انقلاب اسلامی ایران بوده است.

 

حجت الاسلام صفری با اشاره به کارنامه موفق بسیج، به نگاه های عجیب برخی به قضیه بسیج اشاره نموده و گفت: در دوره اصلاحات در روزنامه ها چه مقالاتی علیه بسیج می نوشتند؟

 

تجلیل از بسیجیان موفق بخش های خمام، خشکبیجار و لشت نشاء 6

 

وی افزود: در آن زمان، مدیریت بک محله بر عهده بسیج بود اما امروز دیگر این طور نیست و چه قدر راحت ما را دور زدند. امروز معضلی به نام مواد مخدر برای کشور ما تبدیل به یک بحران شده حال آن که اگر این موضوع بر عهده بسیجیان بود، شاهد این گونه بلاها نبودیم.

 

حجت الاسلام صفری با طرح این سوال که «چرا در روزنامه های زنجیره ای از بسیج صرفا به عنوان یک گروه خشونت طلب تعبیر می کنند» گفت: در این روزنامه ها مطالبی را علیه مقدسات مسلمانان می نویسند و می گویند که تاریخ مصرف تفکرات بسیجی تمام شده است.

 

حجت الاسلام صفری با بیان این مطلب که افرادی همچون سید محمد خاتمی با وجود ظاهر موجه، دارای بینشی خطرناک هستند گفت: او به راحتی قرآن را نقد می کرد. خیلی از حرف های خاتمی به گوش مردم عادی نرسید و مردم هنوز او را به عنوان یک چهره موجه می شناسند. اما وقتی با دقت به رفتارهای او توجه می کنیم می بینیم که قصد دارد ریشه این انقلاب را بزند.

 

وی متذکر شد: برای من فرقی نمی کند که کسی در کسوت روحانیت، معلمی یا پاسداری باشد. در هر سه قشر افرادی بودند که قصد داشتند ریشه این انقلاب را بزنند. امثال گنجی در ابتدا در تعریف و توصیف امام زمان (عج) مطلب می نویسند و بعد در رد ایشان! یا دکتر سروش که بسیاری از روشنفکران ما از او تعریف می کنند و به نظام این نقد را وارد می کنند که چرا در مقابل سروش ایستادید و باعث شدید که یک اندیشمند از کشور فرار کند. در حالی که سروش معتقد بود که قرآن به پیامبر اکرم(ص) وحی نشده و آیات الهی تنها زاییده فکر پیامبر است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: دوستان بزرگوار، ما در سال 1393 زندگی می کنیم. شرایط جامعه ما شرایط 20-30 سال گذشته نیست. بنابراین بینش ها باید فرق کند و تفکرمان باید تقویت شود. 

 

وی با انتقاد از سخنان نعیمه اشراقی نوه امام که الگوی خود را ملکه انگلیس معرفی می کند گفت: در 4-5 سال اخیر، خیلی از اطرافیان امام به این نتیجه رسیدند که تفکر امام باید به زباله دان تاریخ برود. خانم اشرقی نوه امام خیلی راحت می گوید الگوی من فلان ملکه انگلیس است. ببینید دشمن تا کجا دارد کار می کند.

 

امام جمعه خشکبیجار یادآور شد: در طول تاریخ هم به همین شکل بوده است. عایشه همسر پیامبر (ص) چه جفاهایی در حق پیامبر (ص) نمود. در سوره تحریم داریم خداوند دو زن را نفرین می کند. ابن عباس می آید خدمت عمر و از او می پرسد دو زنی که خدا در قرآن آن ها را نفرین کرده چه کسانی است؟ عمرمی گوید: واقعا تویی که شاگرد اول علی ابن ابی طالب (ع) هستی نمی دانی؟ گفت: نه نمی دانم. عمر گفت: یکی عایشه دختر ابوبکر و دیگری حفصه دختر من.

 

حجت الاسلام صفری با تاکید بر پیروی از ولی فقیه زمان گفت: دنیا آشفته بازار بدی است و حق و باطل وقتی با هم مخلوط شود دیگر نمی شود تشخیص داد که کدام حق و کدام باطل است. ملاک در هر حال باید تبعیت از ولی فقیه باشد.

 

امام جمعه خشکبیجار یادآور شد: امروز می بینید آقای علی مطهری در مقابل مقام معظم رهبری چه گونه حرف می زند. یا دست نوشته پسر شهید بهشتی در سال 88 که نوشته بود الان بهترین زمان برای از بین بردن نظام است. شهید بهشتی چه خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب نمود. او در قلب اروپا و در آلمان چه قدر از مردم  را مجذوب انقلاب اسلامی نمود و آن وقت پسر ایشان کاملا در جهت عکس ایشان عمل می نماید.

 

وی با بیان این مطلب که همه مان افتخار می کنیم  بسیجی هستیم گفت: بسیجی امروز باید سلاحش سلاح بصیرت باشد و طبق فرمایش رهبر انقلاب بصیرت یعنی تشخیص درست این موضوع که امروز چه کسانی و در چه لباسی دارند قید دین را می زنند و سکولاریسم و لیبرالیسم و اباحی گری را القاء می کنند.

 

حجت الاسلام صفری افزود: خیلی از چهره های فرهنگی خودمان را به همین خاطر از دست دادیم و این نتیجه عملکرد خودمان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرمایشی از امیرالمومنین (ع) اشاره نمود و گفت: امیرالمومنین (ع) می فرمایند خوار و ذلیل نشد کسی، مگر این که در خاک خودش با دشمنش جنگید. امام بسیجیانی را پرورش داد که در مقابل تمام دشمنان ایستادند. همین بسیجیان وقتی جایی را فتح می کردند آن را تحویل برادران ارتشی ما می دادند آیا چیزی داشتند غیر از سلاح ایمان؟

 

امام جمعه خشکبیجار با اشاره به وضعیت امروز عراق و سوریه گفت: امروز مردم عراق و سوریه و فلسطین طبق فرمایش علی ابن ابی طالب (ع) در خاک خودشان خوار و ذلیل شدند. نبایستی کار به اینجا می کشید. اما یک گروه کوچک 5-6 هزار نفری حزب الله امروز چه هیبتی به کشور خودشان می بخشند. این نتیجه همان تفکری است که حضرت امام به دنبال آن بودند.

 

امام جمعه خشکبیجار با اشاره به پیشرفت های روزافزون بسیجیان در زمینه های علمی، علوم پزشکی، نانو پزشکی و هوا فضا گفت: جهاد دانشگاهی زایده تفکر همین بچه های بسیجی بود.

 

وی با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه دانش هسته ای تصریح کرد: امروز در علوم هسته ای دانشمندان ما کارهای بزرگی انجام دادند. دشمن هم خوب می دانست باید چه کسی را ترور کند کسی مثل شهید شهریاری یا شهید احمدی روشن را.

 

حجت الاسلام صفری در پایان گفت: هنوزم که هنوز است نتوانسته ایم بسیجی بودن را به خیلی ها تفهیم کنیم. آیا صرف پوشیدن لباس بسیجی و تفنگ به دست گرفتن کافی است؟ نه بسیج نباید در این ها خلاصه شود.

 

انتهای پیام/79


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. عمار رهبری
     | 2014/11/28 - 22:32
    پاسخ
    +3
    0

    به مردم خشکبیجار عرض می کنم:«قدر امام جمعه خود را بدانید؛ عالمانی اینچنین کمتر پیدا می شوند».

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads