کد خبر: 66016 - تاریخ: چهارشنبه، 26 نوامبر 2014 - 13:17

استاندار گیلان خبر داد:

تکمیل 3 کیلومتر آزاد راه رشت – قزوین تا سال آینده

محمد علی نجفی گفت: معتقدم نباید آزاد راه رشت – قزوین تا زمان تکمیل این 11 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسید.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی استاندار گیلان در بازدید از خبرگزاری ایسنا در تهران، درخصوص روند تکمیل شدن آزادراه رشت – قزوین اظهار کرد: متاسفانه ساخت حدود 11 کیلومتر باقیمانده آزادراه به گلوگاه تبدیل شده و معتقدم نباید این آزادراه تا زمان تکمیل این 11 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسید. در حال حاضر اعتبار برای تکمیل سه کیلومتر از 11 کیلومتر اختصاص یافته که در پی آن قرار است تا اواخر سال 94 به پایان برسد. زمانی قرار بود 11.5 کیلومتر باقیمانده آزادراه با 145 میلیارد تومان تکمیل شود اما هم اکنون برای تکمیل آن به بیش از هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی از آزادسازی 200 هکتار از اراضی تغییر کاربری یافته در سطح استان خبر داد و در این زمینه توضیح داد: از 12 اردیبهشت امسال، موضوع مقابله با تغییر کاربری اراضی استان به صورت جدی در دستور کار استانداری قرار گرفت و در پی آن جلسات متعددی با دستگاه‌های ذیربط برگزار شد. در پی آن همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله راه و شهرسازی و فرمانداریها را موظف کرده‌ایم به این موضوع بپردازند و جلوی تغییر کاربری اراضی استان را بگیرند.

نجفی با اشاره به مشکلات زیربنایی موجود در استان گیلان تصریح کرد: در بخش راه روستایی 10 تا 11 درصد و در شاخص بهره‌مندی از آب شرب بهداشتی روستایی 14 درصد از میانگین کشوری عقب هستیم. در ایران بیش از 10 هزار کیلومتر خط آهن وجود دارد و سوال اینجاست که سهم گیلان از راه آهن چقدر است؟ در سالهای گذشته اعلام شد در سال 91 سوت قطار در گیلان به صدا در می‌آید اما ایجاد زیرساختهای 160 کیلومتر راه آهن رشت – قزوین تاکنون تنها 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. پیش بینی می‌شود با بودجه‌ای که دولت در این زمینه اختصاص داده تا سال 95 این خط آهن به بهره برداری برسد. رئیس جمهور به ساخت راه آهن جنوب به شمال عنایت ویژه‌ای دارند و ایشان گفته بود که آرزو دارد، راه‌آهن شمال ایران را در آستارا افتتاح کند.

استاندار گیلان با اشاره به حضور 6 میلیون گردشگر در استان طی پنج روز نخست سال، خاطرنشان کرد: به صورت جدی دنبال آن هستیم که مراکز تفریحی را در سطح استان توسعه دهیم و از حضور سرمایه گذاران استقبال می‌کنیم. هم اینک چند هتل پنج ستاره در استان در دست احداث است تا سطح خدمات رفاهی ارائه شده به گردشگران توسعه یابد.

انتهای پیام/75


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads