کد خبر: 65841 - تاریخ: دوشنبه، 24 نوامبر 2014 - 22:51

یک عکس یادگاری و دیگر هیچ؛ توافق بی توافق!

تمدید توافق ژنو تا ۱۰ تیر ۱۳۹۴/ غرب حاضر به «لغو» هیچ یک از «تحریم‌ها» نشد

ضرب‌الاجل یک ساله ایران و ۱+۵ برای حل اختلافات بعدازظهر امروز دوشنبه بالاخره پایان یافت‌ و طرفین برتمدید مذاکرات برای حصول توافق جامع موافقت کردند.

به گزارش خوبان:  شهر وین از روز سه‌شنبه – (۲۷ آبان ماه) میزبان دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای بین ایران و ۶ کشور (آمریکا، فرانسه، روسیه،‌ چین، انگلستان و آلمان) بود.

روز گذشته در شرایطی به پایان رسید که هیئت‌های دیپلماتیک مذاکراتی فشرده و سنگین را برگزار کردند و تمام گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از حساسیت بالای این مذاکرات داشت.روز گذشته هیئت ایرانی با هیئت‌های چین، آمریکا و روسیه مذاکراتی را برگزار کرد و نشستی سه جانبه نیز میان هیئت ایرانی با هیئت آمریکایی با حضور کاترین اشتون برگزار شد.

مهمترین دیدار روز گذشته دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا برای اولین بار طی چند روز اخیر بود که به صورت دو جانبه به گفت‌وگو پرداختند. پس از این دیدار یک مقام نزدیک به تیم مذاکره کننده به خبرگزاری فارس گفت: در ملاقات ظریف و کری در خصوص موضوعات مختلف هسته‌ای و همچنین راه‌حل‌های مربوط به آنها گفت‌وگو و سناریوهای مختلف نیزمورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که موضوع نحوه ادامه مذاکرات یکی از آنها بود.

همچنین روز گذشته وزرای خارجه ایران و روسیه به همراه معاونانشان به گفت‌وگو ‌پرداختند و قرار است امروز ظریف و همتای چینی نیز ساعت ۸ صبح دیدار و رایزنی کنند.

دیروز با نزدیک شدن به ساعات پایانی ضرب الاجل چهار ماهه توافق ژنو بازار شایعات هم داغ شد، از یک سو برخی رسانه‌ها از حصول توافق سخن به میان ‌آورند و عده‌ای هم از حضور حسین فریدون در وین خبر دادند.برخی منابع غربی هم گزارش دادند که ایران و گروه ۱+۵ روز دوشنبه موافقتنامه‌ شفاهی را تحت عنوان «توافق سیاسی» اعلام کرده و سپس زمانی دو ماهه برای تعیین جزئیات توافق جامع، اختصاص می‌دهند.

در این میان انتشار خبر دیدار وزیر خارجه آمریکا در وین با وزیر خارجه عربستان و گفت‌وگو درباره مذاکرات هسته‌ای یکی از مهمترین و جنجالی‌ترین خبرها بود. درهمین حال منابع رسانه‌ای نزدیک به ایران دیدار کری با سعود الفیصل را «غیر سازنده» و در راستای اهداف رژیم صهیونیستی دانستند.

 

منبع: فارس

انتهای پیام/23


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. ....
     | 2014/11/26 - 20:12
    پاسخ

    برگردین بیان خونتون … آخه واسه چی آبروی کشور و ملت مارو جلوی اونا میبرین؟؟؟ واقعا تا الآن متوجه نشدین که اونا شمارو دارن میپیچونن؟؟؟ آخه تمدید یعنی چی؟؟؟ خب هرکس هم جای شما باشه پول مفت دستش بیاد واسه خودش دنیا رو میگرده!!!!!!!!!

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads