کد خبر: 65731 - تاریخ: یکشنبه، 23 نوامبر 2014 - 13:36

مخترع جوان خمامی:

تشک فیلتر دار نمونه خارجی ندارد

مخترع تشک بیمارستانی فن و فیلتردار با بیان اینکه این تشک هوای محیط را استریل کرده و در زیر بدن بیمار به چرخش در می آورد گفت: این تشک نمونه خارجی ندارد.

به گزارش خوبان: رضا پورربانی کلاچاهی در حاشیه چهارمین جشنواره منطقه ای نوآوری و شکوفایی کوهساران در گفتگو با ایسنا، پوست را وسیع ترین عضو بدن دانست و اظهار کرد: پوست اعمال مختلفی مانند محافظت در برابر عوامل خارجی و باکتری ها، تعامل آب و الکترولیت ها، درک حس لامسه و تنظیم دمای بدن بر عهده دارد.

 

وی با بیان اینکه تشک فن و فیلتردار جهت پیشگیری بسیار بالا از زخم بستر بیمار است اظهار کرد: هدف از ساخت تشک اولا حفظ سلامت بیمار از هرگونه ضایعه جدید در حین درمان و کمک به ارتقای سطح بهداشت است.

 

وی تصریح کرد: تشک هایی که در حال حاضر در بازار موجود است، تشک هایی هستند که کاربرد این تشک را ندارند، تشک های موجود فقط مواج هستند.

 رضا پورربانی

پورربانی ادامه داد: پس از تعریق و به علت عدم تهویه هوا بین بدن بیمار و تشک به مرور زمان عرق و سلول های پوستی مرده مکان را برای زندگی قارچ ها و باکتری ها به وجود می آورند که باعث عفونت، بوی بد و ایجاد زخم بستر می شود ولی این تشک بین مریض و تشک هوای تصفیه شده را به گردش در می آورد که پیشگیری از زخم بستر می شود.

 

وی با بیان اینکه تشک های موجود در بازار فقط مواج هستند گفت: این تشک هوای محیط را استریل کرده و در زیر بدن بیمار به چرخش در می آورد و این کار باعث می شود که قارچ و باکتری از پوست بیمار دور شود.

 

پورربانی با بیان اینکه نمونه این تشک در بازار خارجی نیز وجود ندارد خاطرنشان کرد: این تشک برای اولین بار توسط بنده اختراع شد و براساس اینکه در محیط پزشکی و بیمارستانی فعالیت دارم ایده این اختراع به ذهنم رسید.

انتهای پیام/39

اخبار مرتبط:

برای اولین بار در دنیا؛ دستگاهی که ۱ تا ۱۰ دقیقه قبل از وقوع زلزله آن را پیش بینی می کند


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads