کد خبر: 65726 - تاریخ: یکشنبه، 23 نوامبر 2014 - 11:27

در کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری؛

آیت الله مکارم شیرازی: مبارزه نظامی با تکفیری‌ها کافی نیست/ ریشه فکری این گروه توسط علما خشکانده شود

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مبارزه نظامی با تکفیری‌ها کافی نیست از علمای جهان اسلام خواست ریشه فکری این گروه افراطی را بخشکانند.

به گزارش خوبان: آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح یکشنبه در کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که در موسسه امام کاظم(ع) در حال برگزاری است، اظهار کرد: این روز را بهترین روزهای عمر خودم می‌دانم که در کنار علمای بزرگی از بیش از ۸۰ کشور جهان و جمع زیادی از علمای برجسته داخل کشورمان قرار دارم.

وی گفت: می‌خواهیم درباره یکی از مهم‌ترین مشکلات جهان اسلام به مشورت بپردازیم و انشاء الله راه حلی برای مشکل شوم تکفیری‌ها بیابیم.

به گفته این مرجع تقلید تکفیری‌ها و افراطی‌ها در آن واحد هم ضربه به اسلام می زنند هم به مسلمین و جهان بشریت ضربه می‌زنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: وظبقه همه ما این است که انگیزه‌های این گروه منحرف را به دقت بررسی کنیم و ریشه‌های افکار این گروه که به طرف جهنم می‌روند بشناسیم و بخشکانیم.

وی با بیان اینکه تا کی بنشینیم و شاهد جنایت‌های این گروه باشیم اظهار کرد: اینها آبروی اسلام را برده‌اند؛ اسلامی که دین محبت و رأفت حتی به غیر مسلمانان است را آئین خشونت معرفی کرده‌اند.

استاد برجسته حوزه  علمیه افزود: ما باید جوانان فریب خورده‌ای که جذب آنان شده‌اند را از آنها جدا کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مبارزه نظامی با این گروه لازم است ولی کافی نیست گفت: باید ریشه‌های فکری این گروه توسط علمای اسلام خشکانده شود.

وی ادامه صحبت‌های خود را به زبان عربی بیان کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/90


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads