کد خبر: 65681 - تاریخ: شنبه، 22 نوامبر 2014 - 23:09

محسنی اژه ای در رشت:

لزوم تدوین طرح جامع شهری و روستایی/ حفاظت منابع طبیعی به جامع نگری نیاز دارد

معاون اول قوه قضائیه از مدیریت ضعیف و نامناسب به عنوان اصلی ترین عامل ناهماهنگی میان دستگاه های اجرایی در عرصه حفاظت منابع طبیعی یاد کرد و گفت: باید با دیدی جامع و هماهنگ در راستای حفاظت منابع طبیعی تلاش کنیم.

به گزارش خوبان به نقل از مهر: غلامحسین محسنی اژه ای ظهر شنبه در همایش حفاظت منابع طبیعی و اراضی کشاورزی با محوریت سرمایه گذاری و توسعه پایدار که با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، افزود: کمبود منابع، امکانت و نیروی انسانی از عوامل دیگری بوده که به ناهماهنگی میان دستگاه های اجرایی در عرصه حفاظت از منابع طبیعی دامن می زند.

وی با بیان اینکه برای حفاظت همه جانبه و بیش از پیش باید همگان به این باور برسند که منابع طبیعی از آن همه انسان ها و نسل های آینده است، اظهار داشت: دومین گام در تحقق این مهم اینست که باید به عرصه های طبیعی با نگاهی ملی و صیانتی نگریست چرا که این انفال الهی در خدمت بشریت هستند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: از مهمترین عواملی که در بروز تخلفات و تصرفات حوزه منابع طبیعی موثر بوده نبود طرح جامع شهری و روستایی در برخی منطق سطح کشور است که باید نسبت به تدوین هرچه سریع تر آن اهتمام ویژه ای به کار بست.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات مشکلات و خلاء قانونی بر تجاوز به حریم عرصه های ملی و منابع طبیعی دامن می زند، گفت: قوه قضائیه آمادگی همکاری در حوزه وظایف خود با دستگاه های اجرایی را دارد تا از وقوع جرائم و تصرفات بکاهد.

محسنی اژه ای افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی متولی حفاظت از عرصه های ملی، طبیعی و کشاورزی باید نگاه جامع داشته باشند چرا که با دید بخشی نه تنها از مشکلات کاسته نمی شود بلکه به وقوع بیش از پیش آن دامن زده می شود.

وی در ادامه از مدیریت ضعیف و نامناسب به عنوان اصلی ترین عامل ناهماهنگی میان دستگاه های اجرایی در عرصه حفاظت منابع طبیعی یاد کرد.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه گیلان سرزمین پرمزیتی بوده که با پیشینه درخشان خود در عرصه های کشوری و جهانی تاثیر گذار است، یادآور شد: در چنین استانی که همه چیز را در درون خود دارد انتظار می رود که با اتکا به تفکر ارزنده بومی خود نسبت به رفع مشکلات مردم به ویژه در بخش اشتغالزایی و جذب سرمایه گذاری اقدام کند.

 

انتهای پیام/78


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads