کد خبر: 65554 - تاریخ: جمعه، 21 نوامبر 2014 - 19:53

حجت الاسلام عاشوری در خطبه های نماز جمعه خمام:

باید جنایات جنگی بنی امیه را در سازمان ملل متحد ثبت کرد/ هر گونه تضعیف بسیج به معنای همکاری با دشمنان ایران است

امام جمعه خمام هرگونه تضعيف بسيج يا سهل انگاري در حمايت از آن را به معنای هماهنگي و همکاري با دشمنان ايران اسلامي دانست و گفت: براي حفظ اين کشور، لازم است که با تمام توان در تقويت بسيج بکوشيم.

به گزارش خوبان: حجت الاسلام و المسلمین علیرضا عاشوری در خطبه های امروز نماز جمعه خمام با بیان این مطلب که  حضرت امام سجاد(ع) در دوران پُر از اختناق بني‏ اميه، از ارشاد و نشر احكام اسلام فروگذار نكردند گفت: امام زين العابدين(ع) توانست در عصر خودش اين حماسه عظيم عاشورا را فراگير کند، امروزه تکليف ما اين است که در جهاني کردن اين واقعه مهم بکوشيم. و اين واقعه بزرگ را بعنوان«جنايات جنگي بني اميه» در سازمان ملل متحد به ثبت برسانيم تا علماي وهابي آل سعود نتوانند همچون بني اميه، اين روز را عيد اعلام کرده و با کمال وقاحت در آن به جشن و پايکوبي بپردازند.

 

امام جمعه خمام با اشاره به این مطلب که دشمنان اسلام، با صرف هزينه هاي کلان در صدد کم رنگ کردن واقعه کربلا و شهادت مظلومانه امام حسين(ع) در اذهان بشري هستند اظهار داشت: چون مي دانند مادامي که اين حماسه عظيم عاشورا زنده باشد، نمي توانند نقشه هاي استعماري خود را در کشورهاي اسلامي پياده کنند. لازم است که سازمان ملل متحد و جوامع حقوق بشري نيز در باره واقعه عاشورا به ميدان بيايند و از روي حس انسان دوستي هم که شده، آن جنايات را محکوم نمايند.

 

وی مساعدت در ساخت حرمهاي شريف ائمه معصومين را گام مؤثري در جهت احياي امر خاندان عصمت و طهارت دانست و تصریح کرد: عموم مردم مي توانند هدايا و نذورات خود را در اختيار ستاد بازسازي عتبات و عاليات قرار دهند.

 

خطیب جمعه خمام در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: بسيج، برکات فراواني را براي کشور ما و نظام اسلامي ايران به ارمغان آورد. مضافاً بر اينکه نقش تربيتي بسيار مؤثري براي جوانان و نوجوانان ما دارد.

 

دکتر عاشوری برجسته ترين مشخصه بسيج را جنبه تربيتي و فرهنگي و اخلاقي آن نامید و یادآور شد: همان هدفي را که قرآن و عترت دنبال مي کنند، در بسيج متبلور است.

 

امام جمعه خمام ادامه داد: هر کسي که بيشترين ارتباط را با بسيج داشته باشد، کمترين انحراف را در زندگي پيدا خواهد کرد.

 

وی هرگونه تضعيف بسيج يا سهل انگاري در حمايت از آن را به معنای هماهنگي و همکاري با دشمنان ايران اسلامي دانست و گفت: براي حفظ اين کشور، لازم است که با تمام توان در تقويت بسيج بکوشيم.

 

حجت الاسلام عاشوری در پایان خطبه های نماز جمعه با بیان این مطلب که هدف آمريکا از مذاکرات، اين است که ايران اسلامي را نيز همچون ساير کشورهاي دنيا، دنباله رو سياست هاي ظالمانه خودش در جهان کند، گفت: براي جان کري، صرف گرفتن يک عکس با وزير خارجه «جمهوري اسلامي» بزرگترين دستاورد است. بنابراين هيأت مذاکره کننده ما بايد با تمام جديت، بر خواسته بر حق خود مبني بر لغو کامل تحريمها و افزايش غني سازي، پافشاري کند و از شکست مذاکرات هم نترسد.

 

انتهای پیام/20


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads