کد خبر: 65458 - تاریخ: چهارشنبه، 19 نوامبر 2014 - 20:08

جلسه رای اعتماد 5 آذر؛

«محمد فرهادی» جدیدترین گزینه دولت برای وزارت علوم

نامه معرفی «محمد فرهادی» به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، نامه معرفی «محمد فرهادی» وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

متن نامه حسن روحانی رئیس‌جمهور به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که محمد دهقان عضو هیأت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد، به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای علی لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام

در راستای اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شرح حال و برنامه جناب آقای دکتر محمد فرهادی برای اخذ رأی اعتماد جهت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شود.

حسن روحانی

رئیس‌جمهور
جلسه رأی اعتماد به فرهادی ۵ آذر در مجلس برگزار می‌شود

در همین حال، ضرغام صادقی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با تسنیم، در مورد زمان دقیق برگزاری جلسه رأی اعتماد به محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: با توجه به اینکه نامه رئیس‌جمهور برای معرفی محمد فرهادی به عنوان پنجمین وزیر پیشنهادی علوم، امروز در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد، بنابراین جلسه رأی اعتماد به وی، چهارشنبه آینده ۵ آذر در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با معرفی فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم از سوی رئیس‌جمهور به مجلس نیازی به حکم حکومتی برای تعیین سرپرست این وزارتخانه وجود ندارد، افزود: براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا برنامه‌ها، صلاحیت و دیدگاه‌های وزیر پیشنهادی علوم را بررسی کرده و سپس برای رأی اعتماد به وی اقدام کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تأکید کرد: با وجود اینکه مهلت سرپرستی نجفی بر وزارت علوم، فردا پایان می‌یابد، مجلس می‌تواند جلسه رأی اعتماد به فرهادی را چهارشنبه آینده برگزار کند و خللی در سرپرستی وی ایجاد نمی‌شود، زیرا رئیس‌جمهور می‌بایست وزیر پیشنهادی‌اش را پیش از اتمام مهلت سرپرست وزارتخانه به مجلس معرفی کند.

 

 

سوابق پنجمین وزیر پیشنهادی دولت

محمد فرهادی در سال ۱۳۲۸ در شاهرود متولد شد.

وی در سال ۱۳۴۷ در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد و دوره طب عمومی و تخصصی را در این دانشگاه سپری کرد.

فرهادی در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان متخصص گوش و حلق و بینی فارغ‌التحصیل شد و هم‌اکنون جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

فرهادی در سال ۱۳۷۰ مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران را تأسیس کرد و اولین عمل کاشت حلزون شنوایی را در سال ۱۳۷۱ انجام داد.

وی انجمن علمی پزشکی لیزری و نیز انجمن علمی پزشکی خواب ایران را تأسیس کرد.

فرهادی رئیس بخش و رئیس مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن مجتمع بیمارستانی رسول اکرم(ص) است و چندی پیش نیز داروی گیاهی «ضدایدز» ایمود توسط گروه تحقیقاتی به‌سرپرستی وی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

از جمله مهم‌ترین سوابق اجرایی فرهادی می‌توان به وزارت فرهنگ و آموزش عالی در فاصله سال‌های ۶۴ تا ۶۸ و وزارت بهداشت در دولت هفتم اشاره کرد.

وی مدتی نیز رئیس دانشگاه تهران، قائم‌مقام جمعیت هلال‌احمر در دوران دفاع مقدس، مشاور وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی کشور و رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران کشور بوده است.

در ۱۳ شهریور ۹۳ جلسه شورای‌‌عالی هلال‌ احمر با حضور چهار نفر از اعضای جدید در ساختمان صلح برگزار شد که فرهادی توانست با ۱۴ رأی به‌‌عنوان گزینه اصلی ریاست هلال احمر، اعتماد اعضای شورای‌عالی هلال احمر را اخذ کند.

در ۱۷ شهریور ۹۲ با تأیید رئیس‌جمهور، محمد فرهادی جایگزین ابوالحسن‌ فقیه و رئیس جدید جمعیت هلال‌احمر شد.

انتهای پیام/89


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. ....
     | 2014/11/20 - 15:31
    پاسخ

    خدا رو شکر که رای نیاورد… این آقای رییس جمهور میگفت که ما از همه ی جناح ها استفاده میکنیم ولی به این حرفشم طبق معمول و مثل بقیه عمل نکرد و همه ش از اصلاحات و وزرای دوران موسوی و خاتمی استفاده میکنه … واقعا متاسفم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همون بهتر که وزارت علوم بدون وزیر بمونه… ببینیم تا کی میخواد به این کاراش ادامه بده!!!!!!!!!!!!!

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads