کد خبر: 65221 - تاریخ: دوشنبه، 17 نوامبر 2014 - 12:33

اندر حکایت مدیری که نیامده رفت؛

سید حسین دریابکی از آموزش و پرورش خشکبیجار رفت/ خشکبیجار قربانی اصلی جابجایی پی در پی مدیران

روز گذشته سید حسین دریابکی به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش انزلی معرفی شد. آیا این توجیه که شهرستان انزلی از بخش خشکبیجار مهم تر است برای برداشتن یک مدیر که تنها 7 ماه از دوران مدیریت او بر آموزش و پرورش خشکبیجار نمی گذشت مناسب است؟

به گزارش خوبان: صبح یک شنبه، سید حسین دریابکی به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان انزلی معارفه شد.

دریابکی از 24 فروردین ماه سال جاری به عنوان رئیس آموزش و پرورش خشکبیجار جایگزین سید حسن خیرخواه علوی که پیش از این 6 سال، عهده دار این سمت بود، شده بود.

آخرین گمانه زنی ها حاکی است، عبدالله نشاطی که پیش از این کارشناس آموزش اداره آموزش و پرورش خشکبیجار بود و ظرف یک هفته اخیر به عنوان معاون آموزشی اداره ارتقا یافته بود، به عنوان سرپرست اداره معرفی خواهد شد.

در حالی که اندکی بیش از 7 ماه از دوره مسئولیت دریابکی در خشکبیجار نگذشته بود ناگهان روز گذشته او به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش انزلی معرفی شد.

با تبریک به آقای دریابکی بابت مسئولیت جدیدشان، با توجه به شناختی که از دریابکی داریم مطمئنا ایشان در اداره آموزش و پرورش انزلی نیز موفق خواهند بود.

اما سوال اصلی در ذهن هر خشکبیجاری این است که آیا بهای این جابجایی را باید دانش آموزان و فرهنگیان خشکبیجاری – با توجه به گذشت دو ماه از آغاز سال تحصیلی جدید – پرداخت نمایند؟

در حالی که 218 روز از دوران تصدی دریابکی بر اداره آموزش و پرورش خشکبیجار نمی گذشت و وی کم کم به امورات اداره و مشکلات آموزشی بخش احاطه یافته بود و در پی جاره جویی برای آن ها بود، به یکباره سر از انزلی در آورد.

آیا این توجیه که شهرستان انزلی از بخش خشکبیجار مهم تر است برای برداشتن یک مدیر که تنها 7 ماه از دوران مدیریت او بر آموزش و پرورش خشکبیجار نمی گذشت مناسب است؟ 

به نظر می رسد پس از ثبات نسبی اداره آموزش و پرورش خشکبیجار در دوران مسئولیت 6 ساله سید حسن خیرخواه علوی، با توجه به تغییرات پی در پی رخ داده در این مدت کوتاه ، به زودی باید منتظر اثرات نامطلوب این جابجایی ها باشیم.

مگر نه این که اولین گام برای یک مدیریت موفق، داشتن ثبات لازم است؟

این سوال را در پایان باید از مسئولین محترم آموزش و پرورش استان گیلان پرسید که اگر قرار بود سید حسین دریابکی به عنوان رئیس آموزش و پرورش انزلی منصوب شود، بهتر نبود این انتصاب در تاریخ 24 فروردین 93 ( یعنی همان زمانی که او به عنوان رئیس آموزش و پرورش خشکبیجار معرفی شد) صورت می گرفت تا خشکبیجار تاوان این جابجایی ها را نپردازد؟

گفتنی است؛ پیش از این علی شاددوست بخشدار اسبق خشکبیجار نیز در 17 آبان ماه جاری به عنوان بخشدار جدید لشت نشاء معارفه شد.

 

انتهای پیام/15

 

 

اخبار مرتبط:

سید حسین دریابکی رئیس آموزش و پرورش خشکبیجار شد + گزارش تصویری


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۸

  1. اولیای دانش اموز
     | 2014/11/17 - 17:28
    پاسخ
    +7
    -1

    خود کرده را تدبیر نیست ..ایشان می توانستند یک مدیر خوبی برای آموزش و پرورش منطقه باشند اما در این مدت کوتاه فشارهای زیادی را تحمل کردند و کم لطفی های نبایسته ای را دیدند که دلیلش انتظارات نادرست ، تسویه حساب های شخصی ، دخالت ها و امر و نهی های نهادها و افراد بیرونی و وابسته به نمایندگان بوده است که نمی گذارند آموزش وپرورش در فضایی آرام و به دور از حاشیه به وظیفه خطیر ش که تربیت فرزندان منطقه است بپردازد و فکر، اندیشه و دغدغه مسئولینش را مشغول حاشیه ها می کنند و آن ها را از متن کارشان منحرف می سازندکه اگر در این باره چاره ای نشود دودش به چشم بچه های ما خواهد افتاد . امید است یک متولی دلسوز و تأثیرگذار با پی بردن به این آفت منطقه که نوعی خودزنی اجتماعی،فرهنگی وعلمی است ، آگاهی بخشی نماید . به نظر می رسد امام جمعه محترم بتوانند با بیان شیوا خود به این مهم در نماز جمعه بپردازند .

  2. فرهنگی
     | 2014/11/17 - 22:03
    پاسخ
    +5
    -1

    تشکر ازخوبان خبر که به موضوع خوب پرداختید و احسنت به کامنت گذاشته شده که دل نوشته است و لاجرم بردل نشست

  3. خمامی
     | 2014/11/17 - 23:14
    پاسخ
    +5
    -4

    باعث افتخار است شخصی که هم در حوزه آموزش پرورش خمام و خشکبیجار فعالیت داشته هم اکنون در شهرستان بندرانزلی به عنوان رئیس منصوب شده است.
    موفق باشید

  4. فرهنگی
     | 2014/11/18 - 19:34
    پاسخ
    +4
    -2

    واقعاً تا کی باید به افتخارات قومی و محله ای دلخوش باشیم ؟ آقای دریابکی کارنامه موفقش در خمام و خشکبیجار چه بود که الان می خواهد در انزلی به انجام برساند؟ آیا برای ما باید این لذت بخش باشد که یک خمامی رئیس اداره آموزش و پرورش خشکبیجار شده و در کمتر از 8ماه به ریاست آموزش و پرورش انزلی ارتقا یافته ؟!! چه سرنوشت دردناکی دارد این آموزش و پرورش که اساسی ترین وظیفه آن تربیت نسل آینده ایران اسلامی است . متاسفانه هدف از تغییر پست در آموزش و پرورش قطعاً ارتقائ سطح کیفی مدیریتها و حرکت رو به جلو نیست بلکه این کرسیها بهانه ای شده تا افرادی که خود را شکست خورده سیاسی می دانستند و این نام را خودشان برای خود برگزیده بودند به نوعی خودنمائی کنند ودر راس نهادهای فرهنگی به خصوص آموزش و پرورش قرار گیرند و البته باید بدانند که مسولیت خطیری را پذیرفته اند که هر چند در دنیا سوال و جواب نمی شوند و مورد مواخذه قرار نمی گیرند ولی در پیشگاه عدل الهی باید پاسخ گوی اعمال و نیات خود باشند و چه دردناک است کیفر الهی . لازم به ذکر است که لااقل عزل و نصب های در محدوه ادارات آموزش و پرورش شهرستان رشت در این دوره ارتباط چندانی به نمایندگان مجلس ندارد بلکه مدیر کل آموزش و پرورش بر اساس سلائق سیاسی و پشتوانه هایی وجود دارد این کارها را انجام می دهد.
    والله اعلم

  5. s.h.azimi
     | 2014/11/20 - 00:43
    پاسخ
    +3
    -1

    یا عرض تبریک به آقای دریابکی و آروزی موفقیت برای ایشان .
    از خوبان هم تشکر می کنم که خبر داد

  6. مجتبی پوریوسفی
     | 2014/11/25 - 23:53
    پاسخ
    +1
    -1

    باسلام خدمت مدیران سایت خوبان و تشکر از خبرگزاریتون.
    و تبریک فراوان به جناب دریابکی عزیز ان شالله هر چه بیشتر در عرصه علم و فرهنگ موفق و منصور باشند
    و از اینکه مدیران آموزش و پرورش در مناطق خمام و خشکبیجار و انزلی از افراد متدین و متعهد و کاردان انتخاب شده اند بسیار خوشحال و مسرورم

  7. ناشناس
     | 2014/11/30 - 21:28
    پاسخ
    +2
    0

    به فکر سرویس بهداشتی و وضعیت نامناسب بخاریهای مدرسه آزادی دوم باشید

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads