کد خبر: 64893 - تاریخ: چهارشنبه، 12 نوامبر 2014 - 11:55

شهردار لولمان:

سومین شهر وسیع گیلان حتی یک متر مربع فضای تفریحی ندارد

شهردار لولمان گفت: این شهر که عنوان سومین شهر وسیع گیلان را یدک می کشد از داشتن حتی یک متر مربع فضای تفریحی و سبز محروم است.

به گزارش خوبان: مریم پاکزاد در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مردم شهر هشت هزار و 708 نفری لولمان از نبود فضای تفریحی و  سبز محروم هستند و برای تفریح به پارک ساحلی آستانه اشرفیه که کوچک تر از زمین مورد نظر شهرداری است، مراجعه می کنند.

وی اظهار داشت: این در حالیست که زمینی 60 هکتاری در حاشیه رودخانه سفیدرود واقع شده که می تواند نیاز اهالی لولمان و حتی شهرهای همجوار مانند رشت، کوچصفهان، استانه اشرفیه و غیره به فضای سبز و تفریحی را رفع کند.

شهردار لولمان ادامه داد: اگر این زمین که هم اکنون قابلیت بهره برداری دارد در اختیار شهرداری قرار گیرد با صرف اعتباری اندک در فاز نخست در اختیار شهروندان لولمانی قرار خواهد گرفت تا آنها از فضای تفریحی و سبز شهر خود بهره گیری کنند.

وی با بیان اینکه برای بهره برداری کامل از این پارک 60 هکتاری به 20 میلیارد تومان اعتبار اولیه نیاز است، گفت: هم اکنون وسایل بازی کودکان با صرف اعتبار 13 میلیون تومانی خریداری شده است.

پاکزاد افزود: در صورت راه اندازی پارک لولمان می توان تا سقف 150 میلیون برای تهیه وسایل بازی کودکان هزینه کرد.

وی اعتبار سال گذشته شهرداری لولمان را 780 میلیون تومان از محل منابع داخلی و 430 میلیون تومان از محل منابع استانی اعلام کرد و اظهار داشت: امسال نیز یک میلیارد و 200 میلیون تومان پیش بینی شده که 530 میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی در شش ماهه نخست امسال محقق شده و 160 میلیون تومان نیز تا کنون از محل منابع استانی جذب شده است.

شهردار لولمان با تاکید بر اینکه این شهر در سال 88 با تجمیع شش روستای لولمان، مبارک آباد، رشت آباد، چلک، رودبارکی و کرباسده با تصویب دولت به عنوان هفتمین شهر شهرستان رشت شناخته شد، یادآور شد: شهرداری لولمان در خرداد ماه سال 91 به بهره برداری رسید تا پاسخگوی نیاز شهروندان باشد.

انتهای پیام/50


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads