کد خبر: 64810 - تاریخ: سه‌شنبه، 11 نوامبر 2014 - 14:34

با پیگیری و تلاش مسئولین بخش خمام؛

نشتی آب رودخانه گورابجیررود خمام در مدت کوتاهی برطرف شد+ تصاویر

با نظارت مستقیم بخشدار خمام و رئیس اداره آب و فاضلاب بخش، نشتی آب رودخانه گورابجیررود توسط پرسنل اداره آب و فاضلاب خمام به سرعت رفع گردید که جای بسی قدردانی از مسئولین محترم را دارد.

به گزارش خوبان: پیرو انتشار خبری با عنوان «آب شرب در رودخانه گورابجیررود خمام به راحتی هدر می رود» در تاریخ 17 آبان در سایت خوبان خبر، رئیس اداره آب و فاضلاب خمام در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص توضیحاتی را ارائه نمود.

حمید بامدادی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: در این مکان ما لوله اتصالی داشتیم سابقا از آن به عنوان تخلیه استفاده می شد. شیر تخلیه به شیرهایی گفته می شود که در شبکه تعبیه می شود به منظور شست شو و ارتقا کیفیت شبکه انتقال آب و این کار منجر به افزایش کیفیت آب شرب می شود.

وی ادامه داد: ما برای آب رسانی به جاده خشکبیجار به طول 2400 متر لوله گذاری انجام دادیم تا اهالی آن منطقه بتوانند از آب شرب بهره مند شوند و الحمدالله با تلاش اداره آب و فاضلاب در مدت کم تر از دو هفته این کار انجام شد.

رئیس آبفا خمام افزود: به ناچار ما باید منبع تخلیه آب را در این قسمت از رودخانه گورابجیررود قرار می دادیم و تنها راه استفاده از شیر تخلیه بود. به همین منظور در آنجا زانویی زده شد که این اتصال منجر به آب رسانی به جاده خشکبیجار شد.

رئیس آب و فاضلاب خمام در خصوص علت نشتی آب رودخانه گورابجیررود گفت: چندین مرتبه این لوله آب را با بسط به حاشیه پل هدایت کردیم اما طبق گزارشی اهالی محل افراد معتاد هرازچندگاهی آن را دستکاری می نمودند.

 

بامدادی

 

بامدادی تاکید کرد: اکنون هم در نقطه ای که پلنچ به پلنج هست گاها افراد معتاد دستکاری می کنند و نشت آب ایجاد می شود. چندین مرتبه هم این نشتی را گرفته ایم که آخرین بار آن مربوط به روز گذشته می شود.

وی با عنوان راهکار از گشت انتظامی خواست تا با سرکشی به این نقطه، نظارت بیشتری به آن داشته باشند تا معتادان نتوانند وارد این محوطه شوند.

بامدادی همچنین در خصوص مشکل ۱۳ خانوار انتهای خیابان فرهنگ خمام که از داشتن آب شرب محرومند اظهار داشت: الحمدالله برای لوله گذاری در این منطقه لوله های مورد نیاز فراهم شده و با همیاری ساکنین کارها در حال انجام شدن می باشد تا به الان نزدیک به 250 متر آن لوله گذاری شده و در ادامه به خاطر شرایط نامساعد جوی مقداری از سرعت کار کاسته شد.

وی افزود: در حال حاضر دوستان مابقی مجوز آن جا را با شهرداری خمام هماهنگ نموده اند و شهرداری هم قول مساعد داده که بیل مکانیکی در اختیار این عزیزان قرار بده تا باقی مانده مسیر نیز حفاری شود و و لوله آن نیز فراهم شده تا ان شاالله آب رسانی این منطقه نیز انجام پذیرد.

همچنین بامدادی در خصوص این که چه زمانی آب رسانی به انتهای خیابان فرهنگ به اتمام می رسد، نیز گفت: هر کوچه ای که قرار باشد لوله گذاری در آن انجام گیرد یک نفر به نمایندگی انتخاب می شود تا پیگیر کارهای حقوقی و استعلام های آن باشد. در خصوص انتهای خیابان فرهنگ نیز قرار شده که نماینده این کوچه با شهرداری در خصوص تهیه بیل مکانیکی هماهنگی را انجام دهد و هر زمان این کار انجام گیرد کار لوله گذاری از سوی ما انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در خصوص این که گاها گفته می شود شبکه انتقال آب خمام، قدیمی و فرسوده است گفت: در مرکز استان و در تمامی شهرهای استان یک سری شبکه ها وجود دارند که قدیمی می باشند و هر دوره به ما سهمیه پیمانکاری با عنوان توسعه شبکه و اصلاح شبکه داده می شود.

وی ادامه داد: اصطلاح توسعه مربوط به جاهایی است که آب شرب ندارند و اصطلاح اصلاح شبکه دقیقا به همین شبکه های فرسوده برمی گردد که باید از مدار خارج شوند و در طول چند سال گذشته اصلاح شده و بودجه های هنگفتی نیز در این زمینه صرف شده است.

بامدادی با بیان این که 30 درصد شبکه انتقال آب در خمام قدیمی می باشد افزود: در هر صورت 30 درصد شبکه قدیمی است که ان شاالله به مرور زمان و در طول سال که بودجه اصلاح شبکه گرفته می شود، شبکه های قدیمی را از مدار خارج خواهیم کرد.

رئیس آب و فاضلاب بخش خمام همچنین از مردم بخش درخواست نمود با توجه به هزینه ها و زحماتی که برای تهیه آب شرب سالم  کشیده می شود در مصرف آن صرفه جویی را نمایند.

بامدادی افزود:  با توجه به کمبود بودجه، آب بهایی که از شهروندان دریافت می شود صرف خرید لوله و اتصالات می شود، بنابراین با پرداخت به موقع آب بها می توانند ما را در ارائه خدمات بهتر یاری رسانند.

وی در پایاناین مژده رابه مردم خمام داد که تا پایان سال آینده کل شهر خمام از آب تصفیه خانه بزرگ بهره مند خواهند شد.

در پایان این مصاحبه نیز خبرنگار ما با همراه بخشدار خمام و رئیس اداره آب و فاضلاب بخش، از نزدیک بر سر محل نشت آب حاضر شدند و این نشتی در مدت کوتاهی برطرف گردید که جای قدردانی از پیگیری مسئولین محترم را دارد.

در پایان با تشکر از رئیس اداره آب و فاضلاب خمام، امیدواریم انتقاد پذیری سرلوحه کار همه مسئولین محترم نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

 

رفع نشت آب در رودخانه گورابجیر رود خمام 1 رفع نشت آب در رودخانه گورابجیر رود خمام 2 رفع نشت آب در رودخانه گورابجیر رود خمام 3 رفع نشت آب در رودخانه گورابجیر رود خمام 4 رفع نشت آب در رودخانه گورابجیر رود خمام 5 رفع نشت آب در رودخانه گورابجیر رود خمام 6

 

انتهای پیام/41


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads