کد خبر: 64750 - تاریخ: دوشنبه، 10 نوامبر 2014 - 17:41

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری رشت خبر داد:

تدوین طرح شهردار مدرسه در رشت

علیرضا قانع از اجرای طرح شهردار مدرسه و مدرسه سبز در رشت خبر داد و گفت: اجرای آموزش‌های زیست محیطی در سرای محلات رشت پیگیری می‌شود.

به گزارش خوبان، علیرضا قانع ظهر امروز در نشست اجرای طرح مدرسه سبز توسط تشکل زیست محیطی جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط‌زیست گیلان، با بیان اینکه از ابتدای سال تحصیلی در حال مذاکر با اداره آموزش و پرورش گیلان برای اجرای دو برنامه در حوزه محیط‌زیست هستیم، اظهار کرد: دستورالعمل اجرای طرح شهردار مدرسه و مدرسه سبز تدوین شده و مقرر شد این مهم به تشکل‌های زیست محیطی فعال واگذار شود.

وی یکی از وظایف سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت را آموزش شهروندان بیان کرد و افزود: در این حوزه براساس توان سازمان مشارکت لازم به این تشکل انجام می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت با اشاره به اجرای طرح سرای محلات در این شهر، گفت: به زودی دو سرای محله در رشت افتتاح می‌شود و پیگیر این هستیم که آموزش‌های زیست محیطی در این مکان‌ها داشته باشیم.

در ادامه مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان اینکه ورود به مدارس در زمینه آموزشی بسیار سخت است، اظهار کرد: برخلاف جلساتی که برگزار شده برای ورود به مدارس به غیر از مدارس خصوصی با مشکل رو به رو هستیم.

مرتضی شریفی افزود: با همکاری بین سازمان‌ها می‌توان در آموزش به مهدکودک‌ها و مدارس در زمینه تفکیک از مبدا بیشتر از گذشته ورود کرد.

در ادامه معاون سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری رشت گفت: وظایف هر نهاد باید تعریف شود تا هر دستگاه بتواند فعالیت خود را در زمینه ترویج محیط‌زیست به خوبی اجرایی کند.

امیرمحمد شیخ کاظمی با اشاره به اینکه هنوز در شهر رشت مشخص نشده چه گیاهی برای کاشت در فضای سبز شهری مناسب است، افزود: یکی از دغدغه‌ها این است که گیاهانی در این شهر با هزینه بسیار بالا کاشته می‌شود که اثری از آنها وجود ندارد و کسی پاسخگوی این مهم نیست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/78


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads