کد خبر: 6472 - تاریخ: یکشنبه، 2 سپتامبر 2012 - 18:59

پلیس فتای گیلان را جدی بگیرید

فردی که سرویس تعدادی از کاربران مرکز اینترنت پر سرعت شهرهای مرکزی کشور را هک کرده بود توسط پلیس فتای گیلان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس:ایرج محمدخانی ظهر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان با اشاره به دستگیری هکر اینترنتی رشت اظهار کرد: فردی که سرویس تعدادی از کاربران مرکز اینترنت پر سرعت شهرهای مرکزی کشور را هک کرده بود توسط پلیس فتای گیلان شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: به دنبال ارجاع یک مورد پرونده از مرجع قضایی به دادخواهی فردی مبنی بر اینکه از حجم دانلود اینترنت پرسرعت وی به صورت غیر مجاز استفاده می‌شود، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای گیلان اضافه کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات از شاکی و پی‌جویی‌های فنی و پلیسی موفق شدند، هکر جوانی را که با سوء‌استفاده از غفلت کاربران و بی‌توجهی آنها نسبت به رعایت نکات ایمنی توانسته بود شناسه کاربری و گذر واژه اینترنت پرسرعت تعدادی از کاربران را هک کرده و به صورت غیر مجاز از حجم دانلود آنها سوء‌استفاده کند، شناسایی کنند.

وی با بیان اینکه متهم طبق دستور مقام قضایی در شهرستان رشت دستگیر و به پایگاه انتظامی انتقال داده شد، تصریح کرد: متهم ابتدا منکر تمام اتهامات وارده شده بود اما با مشاهده شواهد و قرائن علمی موجود ضمن اقرار به بزه انتسابی خود روانه زندان شد.

محمدخانی به کاربرانی که از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند، اذعان کرد: کاربران با تغییر شناسه کاربری و گذرواژه پیش فرض مودم و اختصاص رمز مناسب و استاندارد از هک و نفوذ افراد سودجو و فرصت‌طلب پیشگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه کاربران باید در حفظ و نگهداری آدرس، یوزرنیم و پسورد مودم خود نهایت دقت را داشته باشند، یادآور شد: کاربران این نکته را همواره مدنظر قرار دهند که قبل از اتصال به اینترنت رایانه خود را به سه محافظ اصلی آنتی ویروس‌ها، آنتی بد افزارهای جاسوسی و فایروال تجهیز کنند تا از امنیت نسبی در فضای آنلاین برخوردار شوند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads