کد خبر: 64559 - تاریخ: شنبه، 8 نوامبر 2014 - 11:06

اکران فیلم حامی فتنه در سایه حمایت تمام‌قد وزیر فرهنگ و ارشاد!

“عصبانی نیستم” فیلمی که شاید برای اولین بار چنین بی‌محابا به حمایت از فتنه برخاسته‌ که هم جلودار فیلم‌های حامی فتنه است و هم با حواشی به وجود آمده گیشه را فتح می‌کند!

به گزارش خوبان به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کریمه، “عصبانی نیستم” فیلمی که شاید برای اولین بار چنین بی‌محابا به حمایت از فتنه برخاسته‌ که هم جلودار فیلم‌های حامی فتنه است و هم با حواشی به وجود آمده گیشه را فتح می‌کند!

با همه‌ی این احوال عاقبت‌به‌خیر‌می شود! که این عاقبت‌به‌خیری جماعت زیادی را وسوسه می‌کند تا ازاین ‌به ‌بعد با حرکت در مسیری مشابه شهرت را باهم تجربه کنند.

در این میان حمایت تمام‌قد وزیر ارشاد از فیلم و پاسخ عجیب او به اعتراض‌های کمیسیون اصل نود مجلس و کمیسیون فرهنگی و بقیه منتقدان باعث می‌شود تا ساخت این فیلم‌های پرفروش حامی فتنه به مسیر خود ادامه دهند.

با همه‌ی این کش‌وقوس‌های فراوان شنیده‌ها حاکی از آن است که این فیلم روز چهارشنبه 21 آبان اکران خواهد شد و درعین‌حال سایت‌های بلیت‌فروشی سینما، صفحه فروش اینترنتی بلیت این فیلم را آماده کرده‌اند و درواقع شرایط آماده‌باش برای اکران این فیلم فراهم‌شده است…

 

عصبانی نیستم

گفتنی است که انعقاد قرارداد اکران عمومی «عصبانی نیستم» در گروه آفریقا سوم شهریورماه توسط فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش رسانه‌ای شد.

بدین ترتیب این فیلم که جدی‌ترین مخالفت‌ها با اکرانش از سوی برخی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی وجود داشت در صف اکران قرار گرفت.

ناگفته نماند که از همان روزهای ابتدایی شهریورماه و اعلام قرار گرفتن این فیلم و دیگر فیلم‌های توقیفی در نوبت اکران، واکنش برخی نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی جدی‌تر شد.

 

عصبانی نیستم 1

 

حتی دراین‌باره شاهد تهدید وزیر فرهنگ و ارشاد به استیضاح بودیم و حتی از تقدیم استیضاح به هیئت‌رئیسه سخن به میان آمد که البته باهنر، تقدیم درخواست استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد را رد کرد!

اما در مقابل کمیسیون اصل نود مجلس پیرو شکایتی که شاکی‌اش مشخص نیست خواستار توقف اکران برخی فیلم‌ها تا بررسی در این کمیسیون شد.

این بررسی نیز ظاهراً با تماشای برخی از این فیلم‌ها انجام‌شده اما مشخص نشد پرونده عدم نمایش این فیلم‌ها در کمیسیون اصل نود بسته‌شده یا همچنان این پرونده مفتوح است و نباید این فیلم‌ها اکران شود.

 

عصبانی نیستم 2

 

اما درعین‌حال آنچه غیرقابل انکار است، پابرجا ماندن نظر نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مبنی بر اکران فیلم‌هایی است که ظاهراً «عصبانی نیستم» سر لیست آن‌ها است، هرچند باید دید پس از اصلاح دوباره این فیلم، بازهم همان تأکید بر عدم اکران این فیلم وجود دارد.

در این زمینه فرجی سخنگوی شورای صنفی اکران گفته است: هنوز چیز خبری از ارشاد مبنی بر اکران یا عدم اکران این فیلم به دست‌مال نرسیده است، چراکه مرجع تصمیم‌گیری برای نمایش فیلم‌ها ارشاد است و شورای صنفی نمایش تنها وظیفه مشخص کردن زمان نمایش فیلم‌ها را دارد.

به‌هرحال تا این لحظه مطلبی از سوی ارشاد به ما برای اکران با عدم اکران این فیلم اعلام‌نشده و روز دوشنبه کف فروش فیلم‌های در حال نمایش بررسی می‌شود و پس‌ازآن زمان اکران فیلم‌های جدید را اعلام خواهیم کرد.

 

عصبانی نیستم 3

 

درواقع اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص عدم اکران عصبانی نیستم که پروانه نمایش در اختیار دارد، نظری نداشته باشد، روز دوشنبه زمان اکران این فیلم مشخص خواهد شد و «عصبانی نیستم»، جای «خواب‌زده‌ها» را بر پرده سینماهای گروه آفریقا خواهد گفت.

اتفاقی که با سکوت معنادار مسئولان سازمان سینمایی دور از ذهن تلقی نمی‌شود و علی‌رغم این سکوت، احتمال اینکه روز چهارشنبه 21 آبان ماه، شاهد آغاز اکران «عصبانی نیستم» باشیم، بسیار بالا است.

 

عصبانی نیستم 4

 

ماجرای حمایت مسئولان سینمایی از اکران فیلمی که علیه اعتقادات و عقاید مردم یک کشور است هم از آن ماجراهای عجیب و نادر است.کارگردانی جوان با یک داستان دم‌دستی فیلمی می‌سازد.برای تحریک عواطف مردم و همراه کردن روشنفکرها با خود هم کلی آسمان ریسمان به هم می‌بافد و سعی می‌کند نشان دهد که فتنه‌گران مظلوم بوده‌اند و او حامی فتنه است.

این خبر زمانی تقویت می‌شود که صفحه رسمی «عصبانی نیستم» در فیس‌بوک ساعتی پیش اعلام کرد این فیلم روز چهارشنبه 21 آبان ماه در سینماهای سراسر کشور اکران خواهد شد و درعین‌حال وب‌سایت‌های بلیت‌فروشی سینما، صفحه فروش اینترنتی بلیت این فیلم را آماده کرده‌اند و درواقع شرایط آماده‌باش برای اکران این فیلم فراهم‌شده است؛ هرچند ممکن است دقیقه 90 اتفاق دیگری بیفتد، همان‌گونه که برای انتخابات خانه سینما افتاد!

اما حالا این وسط بعد از پیچ‌وتاب‌های فراوان فعلاً عده‌ای و ازجمله حجت‌الله ایوبی اصرار دارند که فیلم با اصلاح راهی اکران شود؛ اگرچه توجیه و دلیل آن‌ها معقول نیست و اصلاح فیلمی که اساساً حول محور فتنه ساخته‌شده است ممکن نیست…

انتهای پیام/197


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads