کد خبر: 64143 - تاریخ: دوشنبه، 3 نوامبر 2014 - 12:21

استقامتی بخشدار خمام:

در روز عاشورا روح استکبار ستیزی با شعار هیهات من الذله طنین انداز می شود

بخشدار خمام با اشاره به تقارن عاشورای حسینی با روز 13 آبان گفت: در روز عاشورا، یک بار دیگر روح استکبار ستیزی با شعار «هیهات من الذله»، در جامعه طنین انداز می شود.

به گزارش خوبان: حسین ذاکر استقامتی بخشدار خمام در جلسه هماهنگی مراسم ۱۳ آبان که روز یک شنبه در بخشداری خمام برگزار شد ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین اظهار داشت: بررسی و نگاه به وقایع قبل از پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) همه در سیر تاثیرگذاری، ایجاد آگاهی بیشتر، روشن بینی بر اساس اسلام ناب در سطح جامعه و تاثیرات بسیار عمیق آن و ایجاد فرهنگ عاشورایی به ویژه در نسل دانش آموزان موثر بود.

 

وی با اشاره به ماه های تاریخ ساز همچون بهمن و خرداد در تقویم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ماه آبان در این میان جایگاه ویژه ای دارد. چرا که سه رخداد مهم و تاریخ ساز در سه مقطع تاریخی در این ماه اتفاق افتاده است که عبارتند از: تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه در سال 1343، شهادت جمعی از دانش آموزان توسط رژیم معدوم پهلوی در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 .

 

بخشدار خمام تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه را  نقطه ی عطفی در تاریخ انقلاب دانست که در نهایت پیروزی شکوهمند انقلاب را در پی داشت.

 

نماینده عالی دولت در خمام شهادت دانش آموزان در سال 57 را موجب تثبیت انقلاب دانست و افزود: در آستانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یوم الله 13 آبان، و تعمق دریافت روح استکبار ستیزی که از لسان عارف و مجاهد فرزانه امام راحل عظیم الشان در جامعه ساری و جاری شده است می باشیم که بسیار تاثیر گذار و سبب شتاب روزافزون رخداد مهم و تاریخ ساز انقلاب اسلامی گردیده است.

 

وی با اشاره به گسترش بیداری اسلامی در میان کشورهای مسلمان گفت: امروزه آنچه سبب تحول در جهان به ویژه خاورمیانه و کشورهای اسلامی گردیده، بیداری اسلامی است که نشات گرفته از روح آزادطلبانه و عدالت خواهی آن دردانه زمان و نائب برحق ایشان حضرت آیت الله خامنه ای دارد.

 

بخشدار خمام با اشاره به تقارن عاشورای حسینی با روز 13 آبان گفت: در روز عاشورا، یک بار دیگر روح استکبار ستیزی با شعار «هیهات من الذله»، در سراسر جامعه طنین انداز می شود.

 

وی ضمن دعوت از مردم خمام برای شرکت در مراسم 13 آبان که همزمان با عاشورای حسینی است ابراز نمود: امسال مردم خوب و ولایتمدار بخش خمام، در روز عاشورای حسینی و با ندای هیهات من الذله و لبیک یا حسین، پرشورتر از سنوات قبل، روح استکبار ستیزی و مبارزه با یزیدیان زمان را به گوش جهانیان می رسانند.

 

استقامتی در پایان تاکید کرد: باید فضای تجمع عاشورایی به گونه ای شکل بگیرد که حال و هوای محرم الحرام و شور حسینی را داشته باشد. اقشار مختلف از جمله دانش آموزان، روحانیون، اصناف، کشاورزان و غیره حضور گسترده ای را در تجمع عاشوراییان خواهند داشت.

 

انتهای پیام/21


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads