کد خبر: 63840 - تاریخ: جمعه، 31 اکتبر 2014 - 11:19

آیت الله مکارم شیرازی؛

خشونت دانستن امر به معروف و نهی از منکر کاملا اشتباه است/ عاملان اسیدپاشی به اشد مجازات گرفتار شوند

مرجع عالی قدر عالم تشیع با اشاره به دستور جلسه مجلس شورای اسلامی درباره امر به معروف و نهی از منکر، گفت: اسیدپاشی در اصفهان توطئه ای برای جلوگیری از امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خوبان به نقل از مهر: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه چهارشنبه در جمع مردم شیراز و پیش از غبارروبی حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ (ع) تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهم ترین پیام های قیام عاشوراست که باید به آن توجهی ویژه شود و خوشبختانه امروز این موضوع در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا ماده ۸ قانون اساسی که مربوط به همین بحث مهم است، به طور کامل اجرایی شود.

وی ادامه داد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر یک بحث مسلم و ثابت است که در آیات قرآن نیز به این موضوع مهم تاکید فراوانی شده، اما امروز دو گروه پیدا شده اند که نظرات خود را در این مورد بیان می کنند که هر دوی آنها نیز در اشتباه هستند.
مرجع عالیقدر عالم تشیع تاکید کرد: گروهی هستند که می خواهند امر به معروف و نهی از منکر را کمرنگ کنند و جای تعجب است کسانی که ادعای دین می کنند، امروز که مجلس مشغول تدوین برنامه اجرایی است، ناراحتند. در حالی که باید از آنان پرسید مگر شما مسلمان نیستید و یا دم از قرآن و امام حسین(ع) نمی زنید؟ اگر چنین است نباید برای اجرایی شدن امر به معروف و نهی از منکر ناراحت باشید.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر ریشه بسیاری از مباحث را از جمله فساد، رشوه خواری، کم فروشی، رباخواری، مواد مخدر و پولشویی می گیرد.
آیت الله مکارم
وی افزود: عده ای نیز امر به معروف و نهی از منکر را خشونت می دانند که این نوع طرز فکر نیز کاملا اشتباه است.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود به موضوع اسیدپاشی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: اسیدپاشی اصفهان یک بازی و توطئه است برای جلوگیری از امر به معروف و نهی از منکر و دشمنان امروز که مجلس در حال مطرح کردن این موضوع است، می خواهند با این کار، افکار را به سمتی دیگر منحرف کنند.
وی یادآور شد: فردی مزدور و دیوانه که ذره ای از انسانیت در وجودش نیست، اقدام به چنین کاری کرده و شخصیت های آمریکایی نیز این بحث را مطرح می کنند و به عنوان اسلام نشان می دهند.
 مرجع عالیقدر تشیع افزود: اسیدپاشی حرام است، اسیدپاشی جنایت است و کسی که این کار را کرده، باید به اشد مجازات گرفتار شود.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر جنبه فیزیکی و عملی ندارد، بلکه باید مودبانه و با زبان باشد.
وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، نرم و مودبانه است و باید به گونه ای اجرایی شود که بهانه ای به دست گروهی خاص نیفتد.
مرجع عالیقدر تشیع تاکید کرد: هیچ کدام از علمای اسلام اجازه امر به معروف و نهی از منکر همراه با خشونت را نداده اند و هیچ مسلمانی نیز حاضر به چنین جنایت بزرگی نیست. بنابراین همگان باید مراقب حرکات دشمنان باشند.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی یادآور شد: رسانه ها نقش بسیار مهمی در این گونه موارد دارند و باید فرهنگ اسلامی را به بهترین نحو ترویج کنند و این را مد نظر قرار بدهند که در همه جای دنیا، خطوط قرمزهایی نیز وجود دارد که باید به آن توجه شود.
 
انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads