کد خبر: 63822 - تاریخ: پنج‌شنبه، 30 اکتبر 2014 - 19:13

وقتی شیطان حریف شیخ انصاری نشد

سلام به خدا

هیچوقت یکدفعه یک انسان خوب بد نمی شود بلکه مدتها شیطان رویش کار می کند، دستش را می گیرد قدم به قدم وی را جلو می برد و می اندازدش در چاه گناه.

به گزارش خوبان: وبلاگ سلام به خدا نوشت: شیخ انصاری

 هیچوقت یکدفعه یک انسان خوب بد نمیشود بلکه مدتها شیطان رویش کار میکند، دستش را می گیرد قدم به قدم وی را جلو می برد و می اندازدش در چاه گناه، بعد هم می نشیند بیرون و کیف می کند که موفق شده است.
نقل شده : روزى شخصى شيطان را ديد كه زنجيرها، طناب ها، بندهاى كلفت و نازك را بار الاغ خود كرده و از راهى مى رود. سؤال كرد: اينها چيست و كجا مى روى ؟ در جواب گفت : اين ها دام هاى من است و به وسيله اينها مردم را به بيراهه مى كشانم . آن شخص از يكايك دام ها و زنجيرها پرسيد. او گفت : هر كدام از اين ها براى شخصى است . گفت : دام من كدام است ؟ جواب داد تو احتياج به دام ندارى ، خودت بدون دام دنبال من مى آيى. پرسيد: آن زنجير بسيار محكم از كيست ؟ شيطان گفت : از شيخ مرتضى انصارى است . ديشب سه بار آن زنجير بسيار محكم را به گردن ايشان انداختم ، در هر سه مرتبه او آن را گسست و پاره كرد. مى گويد: بعد از اين قضيه ، پيش شيخ انصارى رفتم و داستان را براى ايشان نقل كردم. فرمود: درست است . من ديشب پول براى خريدن غذا نداشتم ، اما سه مرتبه تصميم گرفتم از وجوهاتى كه پيشم بود بردارم و غذايى بخرم ، ولى هر سه مرتبه فكرى به خاطرم رسيد و از دست زدن به آن چشم پوشيدم و گرسنه شب را به پايان رساندم و اين ، همان زنجيرى بود كه از شيطان پاره كردم.(برگرفته از کتاب شیطان در کمین گاه، نوشته نعمت الله صالحی حاجی آبادی)

نکته خیلی مهم این است که وسوسه و گناه پیشنهادی شیطان برای هر کس متناسب با آن شخص است، یعنی برای انسان بسیار مومن از راه ایجاد ریا در نماز شبش وارد میشود و برای انسانی که خودش قید و بندی ندارد با گناه های بزرگتر مثل قتل و ربا خواری و … وارد میشود.

 انتهای پیام/

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads