کد خبر: 63810 - تاریخ: پنج‌شنبه، 30 اکتبر 2014 - 18:41

زمستان زودرس در گیلان؛

کاهش شدید دما در گیلان از دوشنبه/ احتمال بارش نخستین برف پاییزی در جلگه

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا در 8 استان بارش شدید باران و برف خواهیم داشت گفت: از روز دوشنبه در شمال و شمال غرب کشور دما به شدت کاهش می یابد.

به گزارش خوبان: احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی طی سه روز آینده در کشور فعال است. امروز عمده بارندگی در غرب، جنوب غرب، مناطق جنوبی کشور و برخی مناطق شرق کشور رخ می دهد که به صورت بارش باران، وزش باد در پاره ای مناطق به ویژه مناطق جنوبی به صورت رگبار و رعد و برق و در مناطق کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

به گفته وی، فردا بر شدت بارش در غرب و جنوب غرب افزوده می شود و به تدریج کل نیمه غربی کشور را بارندگی فرا می گیرد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: با حرکت سامانه به سمت شرق بارش مناطق مرکزی و سپس شرق و شمال شرق را در بر می گیرد.

وظیفه تصریح کرد: روز شنبه بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق در ساعاتی از روز بارندگی رخ می دهد.

وی افزود: ورود سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب طی روزهای پنج شنبه و جمعه به سبب بارش شدید باران، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و به علت بارش برف در ارتفاعات و مناطق مرتفع و کوهستانی، اختلال در تردد جاده ها  پیش بینی می شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یاد آور شد: امروز شدت بارش ها بر روی استان های کرمانشاه، کرمان، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، شرق فارس، شرق یزد و با شدت کمتر در غرب خراسان رضوی خواهد بود.

وظیفه تأکید کرد: فردا بارش شدید باران و بارش برف در ارتفاعات استانهای کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، البرز و تهران و بارش شدید باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد در ایلام، خوزستان، شمال فارس و شمال بوشهر رخ می دهد.

به گفته وی، روز شنبه بارش شدید باران و بارش برف در ارتفاعات استانهای کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال غرب کرمانشاه، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، و بارش شدید باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد در شمال شرق خوزستان، شمال فارس و بوشهر پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: از روز دوشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی کاهش قابل ملاحظه دما در مناطق شمالی و بارش شدید باران در شمال غرب و شمال کشور پیش بینی می شود.

وظیفه گفت: به سبب وجود توفان حاره ای نیلوفر روی شرق دریای عمان و سواحل آن در روز پنج شنبه و جمعه مواج خواهد بود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads