کد خبر: 6356 - تاریخ: شنبه، 1 سپتامبر 2012 - 17:29

پل کابلی مصلی . فعلاًدست نگه دارید؟

پروژه چهارمحله ای احداث پل کابلی میدان مصلای رشت در سال‌های اخیر که سه مرحله ی آن نیز توسط مسئولان شهرداری رشت به مناقصه گذاشته شده بود، با وارد کردن ایرادهای قانونی ابطال شد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس : سید حمید حسینی صبح امروز در جلسه بازرسی استان با اشاره به ابطال مناقصه پروژه احداث پل کابلی رشت اظهار کرد: پروژه چهارمحله ای احداث پل کابلی میدان مصلای رشت در سال‌های اخیر که سه مرحله ی آن نیز توسط مسئولان شهرداری رشت به مناقصه گذاشته شده بود، با وارد کردن ایرادهای قانونی ابطال شد.

وی با بیان اینکه مرحله چهارم این مناقصه به صورت محدود بین شش شرکت ساختمانی برگزار شد، افزود: این در حالی بود که نفر برنده این مناقصه همان شرکت برنده مناقصه سوم بوده و مبلغ پیشنهادی این شرکت که توسط کمیسیون مناقصه مورد تایید قرار گرفت، به مبلغ 140 میلیارد ریال اعلام شده بود.

مدیرکل بازرسی گیلان باطل شدن مناقصه پروژه مذکور را به دنبال بررسی اسناد و مناقصه و اخذ توضیح از مسئولان ذی‌ربط توسط کارشناسان و بازرسان اداره کل بازرسی گیلان عنوان کرد.

این مسئول با بیان اینکه اسناد و مدارک این مناقصه جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: عوامل و دست‌اندرکاران این تخلف شناسایی و برای برخورد قانونی معرفی شدند.

به گفته وی، رعایت نکردن بند «ث» ماده 11 آیین‌نامه اجرایی ماده 26 قانون برگزاری مناقصه و عدم انجام فراخوان برای ارزیابی و انتخاب پیمانکاران واجد شرایط شرکت در مناقصه محدود، از جمله دلایل ابطال مناقصه مذکور بوده است.

حسینی نظارت و بازرسی را یکی از ضرورت‌ها در مدیریت سالم دانست و تصریح کرد: بازرسی و نظارت مستمر تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه، نیروهای نظامی و انتظامی، شرکت‌های دولتی شهرداری‌ها، موسسات عالم‌المنغعه و نهادهای انقلابی و… از جمله وظایف سازمان بازرسی است.

وی درباره انجام بازرسی‌های موردی اذعان کرد: این بازرسی با شکایات افراد از عملکرد دستگاه‌ها و مدیران به سامانه ملی رسیدگی به شکایات انجام می‌شود.

مدیرکل بازرسی گیلان به فعالیت بازرسان افتخاری در این اداره کل اشاره کرد و یادآور شد: اداره کل بازرسی استان با جذب و آموزش بازرسان افتخاری و به‌کارگیری از این نیروها که عمدتا از بین روحانیون، اعضای هیئت علمی، قضات، مدیران و کارکنان اداره‌های دولتی و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های غیردولتی و مردم‌نهاد که از پشتوانه تجربی و علمی لازم برای واگذاری این امر خطیر برخوردار هستند، توانسته است به اهداف مورد نظر دست پیدا کند.

وی، تعهد و حسن خلق و شهرت، تجارب مدیریتی و اجرایی، آشنایی با اهداف سازمان و وظایف آن و آشنایی کامل با قوانین و مقررات جاری کشور را از جمله شاخص‌های بازرسان افتخاری ذکر کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads