کد خبر: 63485 - تاریخ: دوشنبه، 27 اکتبر 2014 - 00:12

بی توجهی دولت به نظر حوزه های علمیه!!!

پس از جهانگیری، رئیس دفتر رئیس جمهور هم به ملاقات شیخ فتنه رفت + عکس

با وجود آنکه دیدار معاون اول رئیس جمهور با شیخ یوسف صانعی، در جریان سفر وی به قم موجبات تکدر بیوت مراجع، جامعه مدرسین و حوزه‎های علمیه را فراهم کرده و سفر وی به قم را به یک سفر پر حاشیه مبدل کرد، رئیس دفتر رئیس جمهور نیز با تکرار این رویه غلط، نشان داد دولت توجهی به نظر حوزه های علمیه در این خصوص نمی دهد.

به گزارش خوبان، با وجود آنکه دیدار معاون اول رئیس جمهور با شیخ یوسف صانعی، در جریان سفر وی به قم موجبات تکدر بیوت مراجع، جامعه مدرسین و حوزه‎های علمیه را فراهم کرده و سفر وی به قم را به یک سفر پر حاشیه مبدل کرد، اخبار دریافتی خبرنگار رجانیوز حاکی از آن است که رئیس دفتر رئیس جمهور نیز روز گذشته با تکرار این رویه غلط، به دیدار صانعی رفته است.

به گزارش رجانیوز، اسفندماه گذشته و در جریان سفر اسحاق جهانگیری به شهر مقدس قم، پس از دیدار با مراجع عظام تقلید، معاون اول رئیس جمهور به بیت شیخ یوسف صانعی رفته و با وی دیدار کرد. این دیدار بازتاب بسیار منفی در سطح شهر قم و محافل حوزوی داشت به نحوی که روحانیون مجلس با امضای تذکری خطاب به رییس جمهور از وی خواستند که به معاونین و وزرا و مدیران اجرایی به منظور حفظ حرمت جامعه مدرسین حوزه علمیه تذکرات لازم را بدهند.

 

دیدار با شیخ فتنه

 

نمایندگان روحانی مجلس در متن تذکر خود به رئیس جمهور اعلام کردند: « جناب آقای جهانگیری هفته گذشته با اعلام اینکه به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید در قم حضور یافته علیرغم این که برخی از مراجع تقلید، اعطای وقت به ایشان را مشروط به عدم دیدار با فردی که در سایه تبلیغات فتوای شاذ توسط رسانه های بیگانه و روزنامه های زنجیره ای افراطی، مشهور به مرجعیت شده کرده بودند، اما معاون محترم رییس جمهور پس از دیدار با مراجع عظام تقلید، در آخرین برنامه به دیدار فردی می رود که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سال ٨٨ طی نامه ای رسمی خطاب به مردم اعلام کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده و پس از جلسات متعدد، آقای صانعی فاقد ملاک های لازم برای تصدی مرجعیت است.  حال چرا معاون رییس جمهور با شکستن احترام مراجع عظام و جامعه مدرسین چنین دیداری را انجام داده است؟»

این در حالی بود که نمایندگان روحانی مجلس این اقدام را تلاش برای شکستن حرمت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و احیاء چهره‎های مطرود این نهاد حوزوی اعلام کرده بودند.

واکنش حوزه‎های علمیه به این دیدار به حدی منفی بود که استاندار قم به توجیه این حضور برآمده و در نشستی خبری اعلام کرد: «بنده به آقای جهانگیری گفتم که این مسأله را به صلاح نمی‌دانم چون خبرنگاران هستند اما آقای جهانگیری گفتند مسأله‌ای نیست و برای عرض تسلیت می‌روم .»

وی با بیان این که دیدار معاون اول رییس جمهور با آقای صانعی  بسیار عاطفی، دوستانه و جهت عرض تسلیت بود، اظهار کرد: این ملاقات صرفا یک دیدار عاطفی و دیدار دو رفیق با یکدیگر بود و هیچ مسأله خاص دیگری مبنی بر دیدار با یک مرجع تقلید اصلا مطرح نبود.

با این وجود و در حالیکه دولت تجربه واکنش گسترده حوزه نسبت به رفتار غلط معاون اول خود را در ذهن دارد، روز گذشته رئیس دفتر رئیس جمهو نیز به همراه برخی از وزرا به بهانه عیادت، در بیت صانعی حضور یافته و با وی دیدار کرده‎اند. این در حالی است که مهمترین توصیه رهبر معظم انقلاب به دولتمردان در هفته دولت، لزوم مرزبندی مشخص با فتنه بوده، توصیه‎ای که به نظر می‎رسد یکی از مهمترین آفت‎های گریبانگیر دولت می باشد.

شیخ یوسف صانعی که سالها مناصب قضایی را در اخیتار داشته است، از مدتها پیش با به راه انداختن دفتر مرجعیت در قم تلاش کرد تا بتواند برای خود جایگاهی ویژه در میان علمای حوزه علمیه پیدا کند و برای رسیدن به این مقصود نیز از هیج تلاشی فروگذاری نکرد.

 

دیدار با صانعی

 

وی که هر از گاهی با صدور فتاوای عجیب موجب حیرت مراجع بزرگوار و علمای حوزه میشد با آغاز فتنه گری های مزدوران داخلی به حمایت تمام قد از آنها پرداخته و حتی در یکی از سخنرانی های نسبت وقیحانه ای به رییس جمهور وقت داد که بنابر احکام شرغی موجب جاری شدن حد بر فرد میشود.

دامنه اقدامات فتنه گرانه و صدور فتاوای مخالف با نص صریح احکام اسلامی وی تا آنجا ادامه یافت که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دی ماه سال ۱۳۸۸ رسما وی را فاقد صلاحیت لازم برای مرجعیت تشخیص داده و آیت الله محمد یزدی در مصاحبه ای اعلام کرد که ” برخي از اعضاي جامعه مدرسين که با من صحبت مي کردند گفتند ايشان مبدع است و بدعت گذاري امري است که رد آن بر همه واجب است. آيت الله يزدي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اعلام رسمي و انتشار اطلاعيه جامعه مدرسين حوزه علميه قم در خصوص آيت الله يوسف صانعي افزود: ان شاء الله که اين موضوع مشکل سياسي و اجتماعي به دنبال نخواهد داشت. رئيس شوراي عالي حوزه هاي علميه همچنين به بررسي بعد فقهي آراي آيت الله صانعي پرداخت و گفت: آراي فقهي ايشان خلاف شان و مقررات است و ان شاءالله که خداوند عاقبت همه ما را ختم به خير نموده و ما را از شرور نفس حفظ نمايد”

با روی کار آمدن دولت یازدهم متاسفانه مسئولان ارشد دولت با بی اعتنایی به اعلام نظر جامعه مدرسین در رابطه با این فرد، بارها به بهانه های مختلف به دیدار وی رفته اند.

در حالی که پیش از این ملاقات اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست موجب اعتراض شدید نمایندگان و برخی علما گردیده بود، اما در روز گذشته تعدادی دیگر از مقامات دولت به دیدار یوسف صانعی شتافتند. رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری با حضور در بیت شیخ یوسف صانعی به بهانه بیماری اخیر وی، از او عیادت کرد.

محمد نهاوندیان در این دیدار که حسین فریدون، دستیار ویژه رییس جمهوری و سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی را همراهی می‌کردند، به بررسی روند مداوای یوسف صانعی پرداخت.

گفتنی است در روزهای اخیر نیز حمله دولت به طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر که در مجلس در دست بررسی است و جوسازی برخی رسانه‎های دولتی برای ارتباط دادن موضوع اسیدپاشی اصفهان با این طرح، انتقادات بسیاری را در حوزه‎های علمیه بدنبال داشته به نحوی که آیت‎الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید به صراحت نسبت به این رفتار موضعگیری کردند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار مرتبط:

حضور شیخ یوسف صانعی درگیلان

شیخ فتنه در بیمارستان قائم رشت بستری شد

خاتمی به دیدار شیخ فتنه رفت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads