کد خبر: 6327 - تاریخ: جمعه، 31 آگوست 2012 - 13:14

شرم آورترين دانشگاه ها!!

دانشگاه های آمریکا تنها نماد علم و دانش نیستند، اتفاقاتی که در زیر پوست برخی از این مراکز علمی می افتد به واقع غیر قابل باور است!

به گزارش خوبان به نقل از جام: “بر اساس بررسي هاي صورت گرفته توسط موسسه تحقيقاتي “پرينستون”، “دانشگاه ويرجينياي غربي” از لحاظ محيط غير اخلاقي و انجام اعمال ناشايست همچون “روابط جنسي، استعمال مواد مخدر و مشروبات الكلي، پارتي هاي مفتضح شبانه، رفتارهاي خشونت آميز و تعداد دانشجويان اخراجي در سال” در رده نخست قرار گرفته است”.

بنابر گزارش پليس ” تنها در طول هفته گذشته 100 دانشجو از این دانشگاه به خاطر خشونت هاي جنسي، خريد و فروش و استعمال مواد مخدر در دانشگاه و ساير تخلفات جهت امر بازجوئي به اداره پليس احضار شدند.

115 مورد اخراج از این دانشگاه در طي يك سال از نمونه هاي ديگر وجود بي نظمي كامل است كه مجموعه همه اينها باعث گرديده كه موسسه پرينستون اين دانشگاه را از ميان 20 دانشگاه برتر آمريكا از لحاظ بي نظمي و غير اخلاقي بودن، در رده اول قرار دهد و در نهايت اين دانشگاه عنوان شرم آورترين دانشگاه را در آمريكا به خود اختصاص دهد و حتي از دانشگاه هایي چون اوهايو و يوتا هم جلو بزند!!

گزارش های پلیس حاکی از آن است که آخر هفته ها (روزهاي شنبه و يك شنبه) در دانشگاه ويرجينياي غربي غوغائي برپاست. بي بندباري هاي بيش از اندازه در پارتي هاي شبانه، سر و صدا موزيك و دانشجويان مست كه با انجام اعمال شنيع و خشونت هاي رفتاري همه ساكنين محل را عاصي كرده اند از جمله ویژگی های این دانشگاه است.

فقط در طول هفته جاری موارد زيادي پرونده كيفري تشکیل شده كه همگي مربوط به دانشجويان اين دانشگاه مي شود، ازجمله دو مورد حمله به پليس، سه مورد رانندگي در حالت مستي، 6 مورد خشونت جنسي، 5 مورد آزار و اذيت صاحبان فروشگاه .

به نظر می رسد آزادي جنسي بيش از حد در دانشگاه هاي آمريكا كه زمانی به عنوان آزادي مدني و حق شهروندي محسوب می شد امروزه تحصیل و تدریس را در این دانشگاه ها زیر سوال برده است.

نکته جالب نیز اینجاست که مقامات آمریکایی نه تنها به فکر حل این معضلات در محیط های علمی نیستند بلکه از سوی دیگر مقابله با گسترش بزه در دانشگاه های ایران نیز به شدت مورد اعتراض آن هاست.

درهمین زمینه رادیو فردا، ارگان رسمی سازمان جاسوسی آمریکا نوشت: ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه، ۳۱ مرداد ماه، با تأکید بر برتری شمار زنان دانشجو در ایران بر مردان، عدم پذیرش زنان در ۷۷ رشته دانشگاهی مهم را موجب عقب‌گرد قابل توجه زنان خواند.

نولند دربیانیه خود اعلام کرد که این گونه فعالیت ها ضمن تضعیف تلاش‌های زنان ایران برای رقم زدن آزادانه آینده خود، پتانسیل نیروی کار ایران را کاهش می‌دهد.

حال این سوال مطرح است که گسترش ناهنجاری های اجتماعی از جمله تجاوز، مواد مخدر، دانشجویان مست و غیره که حاصل سیاست های باز آمریکایی است باید مورد انتقاد قرار بگیرد یا اصلاح و تخصصی کرن علوم به افراد، در ایران؟!

لازم به یاد آوری است، با وجود این همه بی بند و باری هنوز هم بسیاری از آژانس های مهاجرتی خارج از کشور از این دانشگاه ها به عنوان امن ترین و بهترین مکان برای تحصیل یاد می کنند و به تبلیغ این دانشگاه ها از طریق شبکه های ماهواره ای می پردازند و جوانان را به ورود به این محافل علمی نا امن ترغیب می کنند!!

نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads