کد خبر: 63079 - تاریخ: چهارشنبه، 22 اکتبر 2014 - 12:40

این بار از نوع هسته‌ای؛

گستاخی جدید عربستان علیه ایران

عربستان سعودی سندی که ادعا می‌کند نتایج نهادهای اطلاعاتی این کشور پادشاهی است به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تحویل داده و در آن مدعی شده کشورهای ۱+۵ آماده توافق هسته‌ای با ایران به هر قیمتی هستند.

به گزارش خوبان به نقل از تسنیم، عربستان سعودی سندی که ادعا می‌کند نتایج نهادهای اطلاعاتی این کشور پادشاهی است به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تحویل داده و در آن مدعی شده کشورهای ۱+۵ خواستار توافق هسته‌ای با ایران به هر قیمتی هستند.

پایگاه خبری «ورلد نت‌دیلی» ضمن اعلام این خبر افزود در این سند ادعا شده توافق جامع هسته‌ای با ایران به این کشور اجازه می‌دهد تا علی‌‌رغم خطوط قرمز مد نظر کشورهای غربی بتواند با دستیابی به ذخایر اورانیوم کافی تصمیمش برای ساختن سلاح هسته‌ای را ظرف چند ماه عملی کند.

منابعی در درون شورای همکاری خلیج فارس می‌گویند این گزارش که در آستانه برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا تدوین شده به اعضای این شورا توصیه می‌کند با اعمال فشار بر کنگره، نمایندگان آمریکایی را از تأیید هر گونه توافقنامه‌ای که به ایران اجازه داشتن تأسیسات هسته‌ای، حتی برای مقاصد صلح‌آمیز را می‌دهد، برحذر دارند.

سعودی‌ها در این گزارش ادعا کرده‌اند که ایران با توجه به آنکه سالها جنبه‌هایی از برنامه اتمی‌شان را مخفی کرده قابل اعتماد نیست.

انتهای پیام/16


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads