کد خبر: 62829 - تاریخ: سه‌شنبه، 21 اکتبر 2014 - 02:25

رئیس اداره ورزش و جوانان خمام در گفتگوی اختصاصی با خوبان خبر:

با همگانی نمودن ورزش، قهرمانان ارزنده ای را برای آینده تربیت می کنیم

بابک خلیلی با اشاره به اهداف خود در ورزش خمام گفت: هدف بلندمدت اینجانب، پایه ریزی، استعدادیابی و ایجاد انگیزه در بخش خمام برای مربیان و ورزشکاران در زمینه پیشبرد و توسعه امر ورزش است.

به گزارش خوبان: به مناسبت هفته ورزش و تربیت بدنی، مصاحبه ای را با بابک خلیلی که چهارماه است سکان اداره ورزش و جوانان خمام را برعهده دارد ترتیب دادیم.

خوبان خبر:کمی از خودتان برای ما بگویید. چه شد که وارد ورزش شدید؟

بابک خلیلی هستم. متولد 1350 . مدرک کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی دارم و اصالتاً اهل رشت هستم.

دوران ورزشی را از آموزشگاه ها شروع کردم و چندین دوره رئیس هیئت بیماری های خاص استان گیلان بودم. حدود سه سال در خدمت مردم سنگر بودم و الان به مدت 4 ماه است که در خدمت مردم فهیم و شهید پرور بخش خمام هستم.

پدر بنده حدود نیم قرن رئیس هیئت دو و میدانی استان گیلان بودند و کارنامه درخشانی در خصوص برگزاری مسابقات ماراتن و نیمه ماراتن  در دهه فجرداشتند.

خوبان خبر:اداره تربیت بدنی خمام چه برنامه هایی را به مناسبت این هفته درنظر دارد؟

هفته تربیت بدنی با شعار ورزش علیه اعتیاد از 26 شهریور ماه شروع شد.

به همین مناسبت همایش دوچرخه سواری در روز جمعه برگزار شد که به 10 نفر جوایزی اهدا شد.

همچنین مسابقه دو صحرا نوردی از مسیر برنجکوبی همتی به سمت اداره ورزش و جوانان خمام به مسافت 3 کیلومتر در نخستین روز از آبان ماه برگزار می گردد.

در روز 30 آبان ماه، خمام میزبان مسابقات پرس سینه انتخابی شهرستان رشت در سالن شهدا است. آقای سید عباس کاظمی برای کسب میزبانی خمام تلاش های بسیاری نمودند که جای قدردانی دارد.

برگزاری مسابقات کشتی فرنگی نوجوانان استان در یکم آبان ماه نیز برنامه دیگر اداره ورزش و جوانان در هفته تربیت بدنی می باشد.

 خوبان خبر: چه اهدافی را در ورزش بخش خمام دنبال می کنید؟

دو دسته اهداف مد نظر بنده است؛ اول اهداف کوتاه مدت که پیشرفت ورزش بخش خمام با توجه به امکانات و تجهیزات محدود و با کمک مربیان ارزنده بخش است. یعنی با حداقل امکانات موجود در دو سالن ورزشی شهر، بهترین نتیجه را کسب کنیم، که تاکنون در این زمینه موفق بوده ایم.

 اما هدف بلندمدت اینجانب، پایه ریزی، استعدادیابی و ایجاد انگیزه در بخش خمام برای مربیان و ورزشکاران در زمینه پیشبرد و توسعه امر ورزش است.

این کار با همکاری جناب کنعانی ریاست محترم اداره آموزش و پرورش بخش انجام شده و طی آن اسامی تعدادی از مربیان به آموزش و پرورش اعلام شد تا برای استعدادیابی به مدارس اعزام شوند. ما می خواهیم با همگانی نمودن ورزش در میان آحاد جامعه خصوصاً دانش آموزان، قهرمانان ارزنده ای را در آینده تربیت نماییم.

 

بابک خلیلی

 

 خوبان خبر: در عرصه ورزش پهلوانی چه برنامه ای دارید؟

ما در خصوص ورزش باستانی و کشتی پهلوانی امکانات سخت افزاری همچون میل و کباده داریم اما سازه ای که در آن این امکانات سخت افزاری را به کار بگیریم نداریم.

در طبقه فوقانی سالن شهدا، مکانی را به این ورزش اختصاص داده ایم و امیدواریم که بعد از ایام ماه محرم و با همت مسئولین بخش خمام، بتوانیم تغییراتی را در آن اجرایی کنیم.

جا دارد از همین جا از زحمات شهردار و اعضای شورای شهر که تعامل بالایی را با اداره ورزش و جوانان دارند قدردانی نمایم. برنامه های شهرداری مربوط به شهروندان است و ورزش هم باید در سبد کالای شهروندان قرار بگیرد و این موضوع هماهنگی مسئولین را می طلبد تا به نتایج خوبی دست یابیم.

همچنین از بخشدار محترم، نیروی انتظامی بخش و اداره آموزش و پرورش خمام نیز کمال تشکر را دارم که در این مسیر از هیچ کمکی به ما دریغ ننموده اند.

خوبان خبر: چه فعالیت های قابل ذکری در طول مدت حضور شما در اداره ورزش وجوانان خمام صورت گرفته است؟

واقع مطلب این است که بضاعت ما ضعیف است. در طول این چهار ماه موفق شده ایم یک رویه تشک کشتی بگیریم که به همین مناسبت از آقای نقی هدایتی رئیس هیئت کشتی استان تشکر می کنم که با توجه به انقباضی بودن بودجه یک رویه استاندارد به ما دادند. از ایشان قول یک تشک کشتی را هم گرفتیم.

شهرداری خمام هم قول یک سیستم گرمایشی برای سالن تختی را جهت تامین حداقل گرما در فصل سرد سال به ما داده است. از درآمدهای سالن تختی نیز، تعدادی توپ و راکت و لوازم ورزشی دیگر خریداری نمودیم.

از مسئولین خمام تقاضا داریم تا نظر ویژه ای به ورزش بخش داشته باشند. با توجه به این که ورزش خمام از سطح بالایی برخوردار است و قهرمانان و پیشکسوتان خوبی از دل این ورزش بیرون آمده، انتظار داریم تا یک سالن ورزش مجهز در بخش داشته باشیم یا این که دو سالن ورزشی شهر را که فرسوده هستند اقلاً تجهیز نماییم.

خوبان خبر: و کلام آخر…

با توجه به این که اخیراً هفته نیروی انتظامی را پشت سر گذاشتیم، این هفته را خدمت کلیه نیروهای نظامی و انتظامی که عامل ایجاد نظم و امنیت در جامعه هستند تبریک عرض می کنم.

همچنین به ورزشکاران ایرانی شرکت کننده در هفدهمین دوره بازی های آسیایی اینچئون درود می فرستم. مدال های کسب شده توسط این عزیزان، دستاورد ورزشکاران و سفیران منش و فرهنگ ایران اسلامی ما درعرصه های گوناگون بین المللی بوده است.

برای مسعود رهنمای عزیز مدیر کل محترم اداره ورزش و جوانان استان گیلان که اخیرا به عنوان سرمربی تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران انتخاب شده اند، آرزوی موفقیت دارم.

در پایان از شما هم که صدای ورزش را به گوش علاقه مندان به ورزش می رسانید تشکر می کنیم.

 

انتهای پیام/87


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads