کد خبر: 62682 - تاریخ: شنبه، 18 اکتبر 2014 - 11:23

امام جمعه خمام:

حکم صادر شده برای آیت الله نمر مورد پذیرش دنیای اسلام نیست/ دولتمردان ایران موضع قاطعی اتخاذ کنند

حجت الاسلام عاشوری با تاکید بر اینکه انتظار ما این است که دولتمردان ایران نیز در خصوص حکم اعدام تعزیری آیت الله نمر موضعی قاطع اتخاذ کنند، گفت: عربستان کشوری وابسته به آمریکا است و بدون اجازه اربابان خود نمی تواند تصمیم مستقل بگیرد.

به گزارش خوبان، حجت الاسلام علیرضا عاشوری در گفت و گو با ۸دی نیوز با اشاره به صدور حکم اعدام تعزیری آیت الله نمر، رهبر شیعیان عربستان توسط دادگاه جنایی سعودی اظهار کرد: حکم صادر شده برای روحانی برجسته عربستان مورد پذیرش دنیای اسلام علی الخصوص مراجع معظم تقلید نیست.

وی با اشاره به واکنش مسلمین جهان به ویژه شیعیان به این حکم ظالمانه افزود: لذا به نفع عربستان است که جلوی این اقدام ظالمانه و یک طرفه را بگیرد.

امام جمعه خمام با تاکید بر اینکه آیت الله نمر هیچ بحرانی را برای عربستان ایجاد نکرده است، گفت: ایشان تنها عقاید تشیع را بیان کرده اند.

حجت الاسلام عاشوری با تاکید بر اینکه انتظار ما این است که دولتمردان ایران نیز در این زمینه موضع قاطع اتخاذ کنند تصریح کرد: عربستان کشوری وابسته به آمریکا است و بدون اجازه اربابان خود نمی تواند تصمیم مستقل بگیرد.

امام جمعه خمام با اشاره به فعالیت های تروریست پروری و جنبش های تکفیری در عربستان خاطرنشان کرد: با راه انداختن اینگونه جنبش ها در صدد اختلاف بین جوامع مسلمین هستند.

وی کشتار عظیم مردم بیگناه در سوریه و عراق توسط گروه های تروریستی را مورد انتقاد قرارداد و گفت: خون های به ناحق ریخته دامان دولت عربستان را خواهد گرفت.

حجت الاسلام عاشوری با بیان اینکه دسیسه های رژیم فرسوده و باستانی عربستان سعودی دیگر در دنیا جایگاهی ندارد افزود: در دنیایی که همه فریاد دمکراسی سر داده اند یک خانواده پوسیده کشور عربستان را اداره می کند و در واقع ملت عربستان از این امر شرمگین هستند و دانشجویان این کشور در کشورهای اروپایی شرمشان می آید که بگویند از کشور عربستان هستند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم عربستان سعودی در این زمانه پذیرشی ندارد اظهار داشت: امید است که پادشاه فعلی عربستان ملک عبدالله آخرین پادشاه رژیم سعودی باشد و دودمانش با مرگ وی از هم پاشیده شود و کشور عربستان به استقلال خود دست یابد.

انتهای پیام/39

 

 

 

اخبار مرتبط:

سید عیسی مهدوی: به صلاح عربستان است که هر چه زودتر شیخ نمر را آزاد کند

عربستان با اعدام آیت الله نمر به روند زوال خود سرعت می بخشد


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads