کد خبر: 62605 - تاریخ: پنج‌شنبه، 16 اکتبر 2014 - 20:50

معاون برنامه‌ریز استانداری گیلان خبر داد:

گیلان هشتمین استان بیکار کشور

محمد‌حسین اصغریان گفت: بر اساس گزارش مرکز ملی آمار ایران، گیلان در نیمه نخست امسال به صورت مشترک با استان دیگر از نظر نرخ بیکاری در رتبه هشتم کشور قرار گرفت.

به گزارش خوبان: معاون برنامه‌ریز استانداری گیلان گفت: بر اساس گزارش مرکز ملی آمار ایران، گیلان در نیمه نخست امسال به صورت مشترک با استان دیگر از نظر نرخ بیکاری در رتبه هشتم کشور قرار گرفت.

محمد‌حسین اصغریان عصر چهارشنبه در جلسه حمایت از تولید این شهرستان با بیان اینکه کارگروه اقتصادی در چارچوب قوانین و مقررات به مسائل و مشکلات رسیدگی کرده است، اظهار کرد: انتظار می‌رود اعضای این کارگروه و افرادی که مراجعه می‌کنند در چارچوب قوانین درخواست داشته باشند.

وی با اشاره به گزارش مرکز ملی آمار ایران درباره وضعیت اشتغال و موارد مختلف در نیمه نخست سال جاری تصریح کرد: طبق این گزارش گیلان از نظر نرخ بیکاری در نیمه نخست امسال به صورت مشترک با استان دیگری در جایگاه هشتم کشور قرار دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه این جایگاه وضعیت مناسبی برای گیلان نیست، خاطرنشان کرد: گیلان در سال 92 از نظر نرخ بیکاری با استانی دیگر به طور مشترک در رتبه پنجم قرار داشت.

وی بخش عمده اشتغال استان را مربوط به حوزه کشاورزی و گردشگری دانست و افزود: با توجه به فعالیت نکردن اندک بخش کشاورزی در نیمه دوم سال جاری این نرخ بیکاری در این مدت افزایش پیدا می‌کند.

اصغریان متذکر شد: با توجه به اینکه بخش کشاورزی در نیمه دوم سال نمی‌تواند ایجاد اشتغال انجام دهد انتظار می‌رود بخش صنعت و خدمات بتواند بخشی از این میزان اشتغال را جبران کند.

وی کسب رتبه هشتم نرخ بیکاری گیلان را در شأن استانی که دارای مواهب الهی بسیاری است پسندیده ندانست و بیان کرد: بخشی از مسئله بیکاری می‌تواند توسط کارگروه اقتصادی و حمایت از واحدهای تولیدی تعطیل شده و یا به صورت نیمه ظرفیت، با افزایش ظرفیت برطرف شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان موضوع دوم کارگروه اقتصادی را در حوزه تولید ثروت بیان کرد و یادآور شد: گیلان در حوزه تولید ثروت در رتبه 16 کشوری قرار دارد که این نیز با توجه به اینکه این استان دارای دریا، کوه، طبیعت، آب و خاک و افراد تحصیل‌کرده است، مناسب نیست.

اصغریان خاطرنشان کرد: اگر تولید ثروت در کشور و استان افزایش یابد و سطح رفاه مردم بالاتر رود بسیاری از مشکلات خود به خود برطرف شده و موجب کاهش بسیاری از بزهکاری‌ها در سطح جامعه می‌شود.

وی موضوع کارگروه‌ها را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: با توجه به جمع‌آوری برنامه ششم توسعه و لایحه بودجه خواستار کمک و سعه‌صدر تمام دستگاه‌ها در این راستا هستیم.

این مسئول یادآور شد: با توجه به روحیه کار و تلاش و خدمت که در بخش تولیدی و اجرایی وجود دارد باید در این جلسات گام‌های مثبتی برای اقتصاد شهرستان‌ها و استان برداشته شود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads