کد خبر: 62375 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 اکتبر 2014 - 13:49

رئیس پلیس فتای گیلان هشدار داد؛

سرقت اطلاعات حساب بانکي افراد در پوشش سایت های همسریابی

سرهنگ محمدخانی با هشدار در خصوص سرقت اطلاعات حساب بانکي افراد از طرق سایت های همسریابی گفت: در پي رصدهای صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا سایتي شناسایی شد که کاربران را به منظور استفاده از امکانات سایت در پوشش همسریابی آن لاین دعوت به عضویت می کرد.

به گزارش خوبان، پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان گيلان پیرامون كلاهبرداري در پوشش سايت همسريابي از طريق ايجاد درگاه جعلي بانك ها، هشدار داد.

سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: در پي رصدهای صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا سایتي شناسایی شد که کاربران را به منظور استفاده از امکانات سایت در پوشش همسریابی آن لاین دعوت به عضویت می کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداخت حق عضویت در سایت مذکور مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغی ناچیز بود بنابراین کاربران به صفحات جعلی و شبیه سازی شده از بانک هدایت می شدند تا از آن طریق بتوانند اطلاعات حساب بانکی شهروندان نظیر شماره کارت، رمز اينترنتي CVV2 و تاريخ انقضاي کارت را بدست آورده و سپس در یک فرصت مناسب حساب بانکی شهروندان را خالی نمایند.

محمدخانی با اعلام اينكه شهروندان در صورت روبرو شدن با پيشنهاد هاي اغواء كننده كلاهبرداران سايبري از ارائه مشخصات حساب بانکي خود از جمله رمز اينترنتي، تاريخ انقضا، CVV2 و . . . خودداري کنند، شهروندان توصيه کرد: هنگام انجام پرداخت الکترونیک از صحت و اصالت درگاه پرداخت الکترونیک بانک مربوطه اطمینان حاصل کرده و چنانکه با موارد مشابه در فضای مجازی مواجه شدند، مراتب را از طريق نشاني اينترنتي پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل Gfata@police.ir گزارش کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/257

 

 

 

اخبار مرتبط:

نیمی از جرایم سایبری گیلان، برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب است

دستگیری ۶۸ مجرم سایبری در گیلان

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروند گیلانی در فضای مجازی

انتشار دهنده تصاویر خصوصی یک زن در فیس‌بوک دستگیر شد

کاهش ۱۴ درصدی جرایم سایبری در گیلان

شناسایی و دستگیری عامل هک پروفایل شخصی شهروندان خانم گیلانی در فیس بوک

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads