کد خبر: 61621 - تاریخ: یکشنبه، 5 اکتبر 2014 - 19:43

امام جمعه موقت رشت متذکر شد؛

روسای دانشگاه‌های گیلان اجازه ندهند در دانشگاه ها بدحجابی ترویج شود

حجت الاسلام صدیق‌عربانی با تذکر در این خصوص که روسای دانشگاه‌های گیلان باید به فکر حجاب دختران مسلمان باشند، خاطرنشان کرد: روسای دانشگاه‌ها کمیته انضباطی دارند و اجازه ندهند در دانشگاه‌ها بدحجابی و بی‌بند و باری ترویج یابد و آزادی انسان مشروط است و نباید به ارزش‌ها آسیب وارد شود.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام یوسف صدیق‌عربانی امروز در نماز عید قربان این شهر اظهار کرد: اسلام همواره در محیط‌های رنج و سختی رشد پیدا کرده است.

وی با اشاره به ایجاد خانه کعبه افزود: حضرت ابراهیم (ع) همسر جوان خود را از شام به مکه برد، سرزمینی که حتی یک درخت در آن وجود نداشت و خانه کعبه را بنا کرد و در این وادی وارد شد و در امان لطف خداوند قرار گرفت.

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: خداوند عزت و سربلندی را به مسلمانان عنایت کرده تا در برابر هر نامردی سر فرود نیاورند.

وی اهل ایمان را محبوب خداوند دانست و گفت: حضور نمازگزاران در اقامه نماز عید قربان کار عشق بوده و بهترین مردم کسی است که عاشق بندگی خدا باشد و با عبادت هم‌آغوش شود.

صدیق‌عربانی به خواب حضرت ابراهیم اشاره کرد که خداوند به او فرمود فرزندش را ذبح کند و یادآور شد: زمانی که ابراهیم قصد داشت فرزندش را ذبح کند پیام آمد که قوچی را به جای فرزندت فرستادیم که ذبح کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌بینیم ایران اسلامی حرف نخست را در دنیای امروز می‌زند به برکت خون شهداست که خداوند متعال به نظام اسلامی عطا کرده است.

امام جمعه موقت رشت با قدردانی از رئیس جمهور برای سخنرانی در سازمان ملل گفته که روحانی چنان زیبا عمل کرد که برای همیشه در تاریخ به یادگار می‌ماند.

وی از مردم گیلان به دلیل کمک به مردم مظلوم غزه و نیز از مدال‌آوران گیلانی در بازی‌های المپیک آسیایی که خوش درخشیدند قدردانی کرد.

صدیق‌عربانی با تذکر بر اینکه روسای دانشگاه‌های گیلان باید به فکر حجاب دختران مسلمان باشند، خاطرنشان کرد: روسای دانشگاه‌ها کمیته انضباطی دارند و اجازه ندهند در دانشگاه‌ها بدحجابی و بی‌بند و باری ترویج یابد و آزادی انسان مشروط است و نباید به ارزش‌ها آسیب وارد شود.

وی به سخنرانی رئیس جمهور آرژانتین در سازمان ملل و حمایت از حریم ایران اسلامی، لبنان و سوریه اشاره کرد و گفت: سران کشورهای عربی با تجهیز و کمک به دشمن پاسخی نزد خداوند ندارند.

امام جمعه موقت رشت درباره پیام مقام معظم رهبری در کنگره بزرگ حج، متذکر شد: حج مظهر اتحاد و برادری است و در وحدت مسلمانان باید توفیق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن به تفرقه‌افکنی روی آورده است، تصریح کرد: دشمن، داعش را برای مقابله با بیداری اسلامی در منطقه ایجاد کرده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/55


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads