کد خبر: 61471 - تاریخ: شنبه، 4 اکتبر 2014 - 13:36

معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت خبر داد:

آغاز عملیات ساخت شهرک فناوری در گیلان در آینده نزدیک

علی‌اصغر توفیق با بیان اینکه به‌زودی عملیات ساخت شهرک فناوری در گیلان آغاز می‌شود گفت: این شهرک در 23 هکتار از زمین شهرک صنعتی سفیدرود ایجاد می‌شود.

به گزارش خوبان، علی‌اصغر توفیق صبح امروز در نشست با مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به ایجاد شهرک مذکور اظهار داشت: گیلان هشتمین استان کشور در ایجاد شهرک فناوری می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌زودی عملیات ساخت شهرک فناوری در گیلان آغاز می‌شود، تصریح کرد: این شهرک در 23 هکتار از زمین شهرک صنعتی سفیدرود ایجاد می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کاربرد شهرک فناوری گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه فعالیت‌ها و تجاری‌سازی محصولات خود در این شهرک فعالیت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه تولید دانش شرکت‌های دانش‌بنیان با تولید دیگر محصولات متفاوت است، خاطرنشان کرد: تولید محصولات این شرکت‌ها دارای ارزش‌افزوده بسیار بالا و بر پایه علم است.

توفیق شهرک‌های فناوری را یکی از نهادهای اجتماعی موثر در امر تجاری‌سازی و توسعه فناوری و توسعه اقتصاد دانش‌مدار و اشتغال‌زایی تخصصی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این شرکت مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان واقع شده است، یادآور شد: این شهرک‌ها محیط‌های مناسب برای استقرار و حضور حرفه‌ای کسب و کارهای فناور تولیدی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت،  استقرار واحدهای تحقیق و توسعه صنایع، مشاوران خبره و موسسات پژوهشی و آموزشی را از دیگر ویژگی‌های شهرک‌های فناوری ذکر کرد و متذکر شد: در این شهرک واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان در تعامل سازنده با یکدیگر به فعالیت‌های مربوط با حوزه تخصصی شهرک اشتغال پیدا می‌کنند.

به گفته این مسئول، در شهرک‌های فناوری با توسعه و ترویج فناوری‌های جدید در کسب و کارهای تولیدی زمینه ارتقای توان رقابتی و توسعه فعالیت‌های آنها پدید می‌آید.

توفیق گفت: در شهرک‌های فناوری با گردآوری و تجمیع اجزای دخیل در توسعه فناوری زمینه ارائه حمایت‌های نرم‌افزاری لازم برای ایجاد کسب و کارهای تولیدی خرد، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری‌های جدید فراهم می‌شود.

وی مسئولیت تاسیس شهرک فناوری را با معاونت علم و فناوری وزارتخانه عنوان کرد و اذعان داشت: گیلان از استان‌های با علم و دانش کشور است و ایجاد چنین شهرک جزو ضروریات این استان محسوب می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads