کد خبر: 61447 - تاریخ: جمعه، 3 اکتبر 2014 - 18:19

چهاردهمین روز از بازی‌های آسیایی اینچئون؛

تیم ملی والیبال پس از 56 سال قهرمان شد/ رکورد شکنی کاروان ورزشی ایران با 21 طلا

تیم ملی والیبال ایران در دیدار فینال بازی‌های آسیایی برابر ژاپن به پیروزی دست یافت تا برای نخستین بار قهرمان بازی‌های آسیایی شود، با این طلا رکورد ورزش ایران در بازیهای آسیایی بعد از انقلاب شکست و از مرز 20 مدال طلا عبور کرد.

به گزارش خوبان، تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن از ساعت 19:30 به وقت محلی دیدار فینال بازی‌های آسیایی را برگزار کردند که طی آن تیم ایران با حساب 3 بر یک از سد رقیب خود گذشت تا ضمن انتقام باخت چهار سال پیش برابر این تیم در فینال بازی‌های آسیایی گوانگژو برای نخستین بار این رقابتها را فتح کرد و مدال طلای آن را به خود اختصاص داد.

اسلوبودان کواچ در شروع این بازی همان ترکیب دیدار نیمه نهایی را به میدان فرستاد. معروف، قائمی، موسوی، عبادی‌پور، محمودی، قائمی، ظریف(لیبرو) بازیکنانی بودند که در ارنج اولیه ست نخست قرار گرفتند. تیم ژاپن که با شکست 3 بر یک کره نشان داده بود که تیم قدرتمندی را روانه این بازی‌ها کرده است در امتیازات اولیه با دریافت‌های اول خوب و کارهای ترکیبی پا به پای ایران پیش آمد و حتی وقت اول استراحت فنی را هم 8 بر 7 به سود خود ثبت کرد.

در ادامه کار تیم کشورمان به حریف رسید و امتیازات متوالی را با دفاع‌های خوب خود جمع آوری کرد تا جایی که وقت دوم استراحت فنی را 16 بر 12 پیش افتاد. ایران به امتیاز 18 رسید که پس از آن ژاپن سرویس را برگرداند و کوشیکاوا با سرویس‌های سهمگین خود دریافت‌های تیم کشورمان را مختل کرد و ژاپن را پیش انداخت. حریف در ادامه با دفاع‌های خوب خود 23 بر 20 پیشی گرفت با این حال تیم ایران امتیاز 23 به این تیم رسید. این برابری امتیاز در اعداد 24، 25 و 26 روی تابلو ثبت شد تا اینکه ایران این ست مهیج را 28 بر 26 به سود خود پایان داد.

تیم ژاپن ست دوم را مصمم‌تر شروع کرد و 5 بر 3 پیش افتاد. این تیم در دریافت‌های اول کاملا بهتر از دیگر تیم‌های آسیایی عمل می‌کرد با این حال دفاع خوب قائمی باعث شد تیم کشورمان در امتیاز 6 با این تیم برابر شود. ژاپنی‌ها وقت اول استراحت فنی را 8 بر 7 به سود خود ثبت کردند. یک اشتباه از محمودی در منطقه چهار باعث شد اختلاف دو تیم به عدد دو برسد و پس از آن ژاپنی‌ها با یک دفاع خوب 11 بر 8 پیش افتادند.

ژاپن در این ست 14 بر 10 پیش افتاد تا کواچ تقاضای تایم اوت کند. در بازگشت به میدان ژاپن اختلاف را به پنج امتیاز رساند و وقت دوم استراحت فنی را نیز 16 بر 11 پیش افتاد. ژاپن 18 بر 11 پیشی گرفت و این در حالی بود که کواچ به بازیکنان اصلی استراحت داد تا تمرکز خود را باز یابند. دو سرویس عالی از قائمی ایران را به یک امتیازی ژاپن رساند و پس از اشتباه مهاجم ژاپن دو تیم در امتیاز 21 برابر شدند تا سرمربی ژاپن تقاضای تایم اوت کند.

در بازگشت به میدان حریف سرویس را برگرداند و یک سرویس عالی از کوشیکاوا ژاپن را 21 بر 23 پیش انداخت تا کواچ بار دیگر تایم اوت تقاضا کند. ژاپن 24 بر 21 پیش افتاد که سرویس کوشیکاوا به خارج رفت و پس از آن موسوی یک امتیاز از دفاع گرفت اما در نهایت ژاپن این ست را 25 بر 23 برنده شد.

بازیکنان ایران در ابتدای ست سوم به خود آمدند و با سرویس‌های هدفدار خود سعی کردند کوشیکاوا و شیمیزو را تا حدی کنترل کنند. ایران که در این ست در دفاع روی تور هم خوب کار می‌کرد وقت نخست استراحت فنی را 8 بر 4 پیش افتاد. هر چند پس از آن ژاپن اندکی فاصله را کاهش داد اما چند سرویس خوب از غلامی که با دریافت مطمئنی از سوی حریف مواجه نشد اختلاف را به 5 امتیاز رساند و در نهایت وقت دوم استراحت فنی را هم 16 بر 9 به سود خود ثبت کرد. تیم ایران که در دفاع روی تور مهاجمان حریف را تحت فشار قرار داده بود این ست را 25 بر 19 برنده شد.

دو تیم در ست چهارم امتیازات اولیه را پا به پای هم پیش رفتند تا اینکه تیم کشورمان وقت اول استراحت فنی را 8 بر 6 به نفع خود ثبت کرد. در ادامه دفاع‌های خوب بازیکنان کشورمان باعث شده بود تا ژاپن از انسجام خود دور شود. ضمن اینکه در دریافت های اول تیم ایران سرویس های کوشیکاوا را کاملا کنترل کرد.

ثبت شدن برتری 16 بر 12 به سود ایران در وقت دوم استراحت فنی از برتری های شاگردان کواچ حکایت می‌کرد. با وجود تایم اوت های سرمربی تیم ژاپن تیم ایران برتری خود را تداوم بخشید و در نهایت این ست را 25 بر 19 برنده شد تا در مجموع 3 بر یک به پیروزی برسد و برای نخستین بار به مدال طلای بازی‌های آسیایی دست یابد.

پیش از این مسابقه تیم های ملی کره جنوبی و چین برای کسب مدال برنز به مصاف یکدیگر رفتند که کره با حساب 3 بر یک برنده شد و روی سکوی سوم ایستاد. بازیکنان این تیم از اینکه نتوانستند در فینال حضور یابند بعد از پیروزی مقابل چین گریه کردند!

مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی:
مدال طلا:
1 – نجمه خدمتی (تیراندازی)، 2 – حمیده عباسعلی (کاراته)، 3 – محسن محمدسیفی (ووشو)، 4 – محسن شادی (روئینگ – قایقرانی)، 5 – محمد دانشور (کایرین – دوچرخه‌سواری)، 6 – بهداد سلیمی (وزنه‌برداری)، 7 – اسماعیل عبادی (تیراندازی با کمان)، 8 – رضا یزدانی، 9 – مسعود اسماعیل‌پور، 10 – میثم مصطفی جوکار، 11 – پرویز هادی (کشتی آزاد)، 12 – احسان حدادی (دوومیدانی – پرتاب دیسک)، 13 – حبیب‌الله اخلاقی 14 –  مهدی علیاری (کشتی فرنگی)، 15 – مهدی خدابخشی، 16 – مسعود حجی‌زواره 17 –  بهنام اسبقی (تکواندو) 18 – سعید حسنی‌پور (کاراته)، 19 – امیر مهدیزاده (کاراته)، 20 – فرزان آشورزاده(تکواندو)، 21 – تیم ملی والیبال ایران

مدال نقره:
1 – نرجس امام‌قلی‌نژاد (تیراندازی)، 2 – الهه منصوریان (ووشو)، 3 – تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، 4 – حمیدرضا لادور (ووشو)، 5 – تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، 6 – کیانوش رستمی (وزنه‌برداری)، 7 – لیلا رجبی (پرتاب وزنه)، 8 – آروین معظمی گودرزی (دوچرخه‌سواری)، 9 – احمدرضا طالبیان (کایاک تک نفره قایقرانی) 10 – علی آقامیرزایی، سعید فضل‌الله (کایاک قایقرانی) 11 – عزت‌الله اکبری (کشتی آزاد)، 12 – تیم ملی کبدی بانوان، 13 – تیم ملی کبدی آقایان، 14 – علی مظاهری(بوکس)، 15 – جاسم دلاوری (بوکس)، 16 – فاطمه روحانی، 17 – اکرم خدابنده (تکواندو)

مدال برنز:
1- سجاد عباسی (ووشو)، 2 – تیم روئینگ چهار نفره بانوان، 3 – سولماز عباسی (روئینگ – قایقرانی)، 4 – تیم روئینگ دو نفره مردان، 5 – تیم کامپوند مردان، 6 – حسین عسگری (دوچرخه‌سواری)، 7 –  آرزو حکیمی (کایاک تک نفره قایقرانی)،  8 – عادل مجللی (کانو قایقرانی)، 9 – سوسن حاجی‌پور (تکواندو)، 10 – سعید عبدولی، 11 – افشین بیابانگرد، 12 – پیام بویری، 13 – مجتبی کریم‌فر 14 – بشیر باباجان‌زاده (کشتی فرنگی)، 15 – سونیا گماری (اسلالوم) 16 – احسان روزبهانی (بوکس)، 17 – فاطمه چالاکی(کاراته)

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/47


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads