کد خبر: 61230 - تاریخ: سه‌شنبه، 30 سپتامبر 2014 - 22:32

به مناسبت 9 مهر، روز ملی همبستگی با کودکان غزه صورت گرفت؛

اعلام حمایت نخبگان خمامی برای همدردی با مردم مظلوم غزه

نهم مهر ماه به نام «روز همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و مردم مظلوم غزه» نامگذاری شده است. به همین منظور و برای کمک به مردم غزه، از روز چهارشنبه ۹ مهر تا عصر جمعه ۱۱ مهر ماه مردم مسلمان و نوع دوست ایران اسلامی، احسان و نیکوکاری خود را به مسلمانان مظلوم غزه تقدیم خواهند کرد.

به گزارش خوبان: نهم مهر ماه به نام «روز همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و مردم مظلوم غزه» نامگذاری شده است. به همین منظور و برای کمک به مردم غزه، از روز چهارشنبه ۹ مهر تا عصر جمعه ۱۱ مهر ماه مردم مسلمان و نوع دوست ایران اسلامی، با مراجعه به پایگاه های مقاومت بسیح یا پایگاه های اهدای کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور احسان و نیکوکاری خود را به مسلمانان مظلوم غزه تقدیم خواهند کرد.

حضور پرشور مردم ایران اسلامی، گرما بخش دلهای زخم خورده و پردرد کودکان غزه ای خواهد بود.

نظرات تنی چند از نخبگان علمی، ورزشی و مذهبی خمام را در این خصوص جویا شدیم.

 

صفری رئیس هیئت کشتی خمام

 

مسلمانان چون همیشه مورد ظلم قرار گرفته اند، برادران دینی خود را بهتر درک می کنند

مهیار صفری رئیس هیئت کشتی خمام و از نخبگان ورزش کشتی بخش خمام و استان گیلان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: ورزش یک مبارزه می باشد ولی در کنارش دوستی را هم به همراه دارد.

رئیس هیئت کشتی خمام افزود: مصداق بارز ظلم، بازی صبح امروز« سعید عبدولی کشتی گیر ایرانی» با حریف کره ای بود. دیدیم که نماینده کشور ما چه طور قدرتمندانه با حریف خود کشتی گرفت. می بینیم که ظلم چه قدر تلخ و آزار دهنده است .وقتی که ما می بینیم کشتی گیر ما دو پوئن چهار تایی می گیرد اما به او پوئن نمی دهند و در ادامه حریفش را ضربه فنی می کند ولی باز با ناداوری قبول نمی کنند و امتیاز را به کشتی گیر کره ای می دهند این ظلم دل آدم را به درد می آورد .

صفری تصریح کرد: مردم مظلوم غزه نیز مورد ظلم واقع شده اند. ما موظفیم هر حمایتی که از دست ما بر می آید، انجام دهیم. معتقدم عقیده کل جامعه ورزشی ما نیز همین است. مسلمانان چون نسبت به بقیه ادیان، بیشتر مورد ظلم قرار گرفته اند، برادران دینی خود را بیشتر درک می کنند.

 

محمد جواد عاطفی

 

9 دی، شروعی برای شکوفایی نهال انفاق است

 

محمد جواد عاطفی از قاریان برجسته استان و کشوری در مصاحبه با خبرنگار ما در این خصوص گفت: کم تر کسی است که مطلع از جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در قبال مردم مظلوم غزه نباشد همه ما اقدامات متجاوزگرانه اسرائیل و سکوت همپیمانانش و برخی کشورهای سلطنت طلب عربی و متحدانش در غرب و آمریکا را دیده ایم.

قاری برجسته خمامی ادامه داد: دیدیم که چه طور معصوم ترین انسان ها که همانا نوزادان و کودکان خردسال هستند به فجیع ترین شکل توسط بمب های اسرائیلی به شهادت رسیدند. دیدیم که چه طور مواد منشور سازمان ملل متحد و مهم ترین آن ماده یک، که بیانگر منع هرگونه عمل متجاوزانه و ناقض صلح است به طور مکرر و عملی نقض می شد. دیدیم که چه گونه مردم سراسر جهان با هر رنگ و مذهب و آیین و هویتی یک صدا فریاد free free palestine را سر می دادند.

محمد جواد عاطفی افزود: حال نوبت مردم مسلمان ایران رسیده که همچون سنوات گذشته این بار با کمک های مادی خود مرهمی برای زخم های آوارگان فلسطینی باشیم هر چند که التیام زخم های سهمگین روحی و جسمی آوارگان فلسطینی تنها با کمک های مالی میسر نمی شود، اما می تواند دلگرمی کوچکی برای پدران و مادرانی باشد که بی سرپناه دل نگران آینده فرزندانشان هستند.

عاطفی در پایان خاطرنشان کرد: بنده هم به نوبه ی خود این روز را شروعی برای شکوفایی نهال انفاق تلقی کرده و به عنوان یک ایرانی مسلمان که خود را پیرو مکتب امام علی(ع) می داند در این عمل خیرخواهانه شرکت می کنم تا حداقل برای آسودگی وجدانم گامی برداشته باشم.

 

مجتبی پوریوسفی

 

هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام

حجت الاسلام مجتبی پور یوسفی مسئول کانون امام رضا (ع) خمام نیز در این خصوص اظهار داشت: نظر بنده همان نظر و دیدگاه دین می باشد. در واقع من از جانب خود نباید نظر بدهم بلکه باید ببینیم نگاه اسلام چیست. از نظر ما هم کسی اگر واقعا مطیع ادیان باشد و بلکه تنها مطیع انسانیت و عقلانیت باشد کافی است که بخواهد در این مراسم شرکت نماید.

این روحانی جوان افزود: اگر مظلومی هر چند خارج از دین ما و خارج از مرزهای خود ساخته انسانی که سبب شده ما از هم دور شویم حضور داشته باشد و طلب کمک کند، هر انسانی بخواهد به خودش رجوع کند و فریاد این مردم را بشنود باید به این افراد کمک کند والا اگر هیچ حرکتی انجام ندهد باید به انسانیت خودش شک کند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام در خصوص کمک به مظلوم، الزامات و وجوه دینی بسیاری وجود دارد. لذا هر انسانی که ایرانی هم باشد باید بگوید «هم غزه هم لبنان جانم فدای اسلام»

حجت الاسلام پوریوسفی همچنین ابراز امیدواری نمود تا ان شاالله که روزی شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

 

گفتنی است؛ مهدی پور سرپرست کمیته امداد خمام از استقرار دو صندوق در به منظور کمک به مردم غزه در خمام خبر داد.

وی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: صندوق های کمک به مردم غزه، روبروی مسجد جامع خمام و روبروی بانک ملی خمام مستقر می باشند.

 

انتهای پیام/110

 

 

 

 

اخبار مرتبط:

حمایت از مردم غزه، وظیفه شرعی هر مسلمان است

هر ایرانی به سهم خود گام کوچکی در حمایت از مردم غزه بردارد


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۱۱

  1. بیننده
     | 2014/09/30 - 23:24
    پاسخ
    +2
    -1

    ممنون از این عزیزان فلسطین بداند تنها نیست
    به امید آزادی قدس از شر دشمن صهیونیستی

  2. ف.ش
     | 2014/10/1 - 07:13
    پاسخ
    +4
    -2

    استفاده بردیم مخصوصا از بیانات حاج محمدجواد عاطفی و شیخ مجتبی پور یوسفی

  3. خشکبیجاری
     | 2014/10/1 - 09:25
    پاسخ
    +1
    -1

    نفس انجام این کار خیلی خوبه فقط امیدوارم مسئولین هم پیگیر باشن /

  4. سعید
     | 2014/10/1 - 11:53
    پاسخ
    +3
    0

    به به آقا محمد جواد بازم چشم ما به جمال شما منور شد، پیامت خیلی قشنگ بود برادر

    • ناشناس
       | 2014/10/1 - 12:57
      پاسخ
      +1
      0

      آقا یا خانم ناشناس از امسال قرار شده روز 9 مهر به نام روز همبستگی با کودکان غزه نام گذاری بشه.

  5. سرباز سید علی
     | 2014/10/1 - 12:36
    پاسخ
    +2
    0

    درود بر رزمندگان مقاومت که این گونه با دستان خالی این رژیم یهودی و آدم کش را به ذله آورده و نگذاشتند خاک غزه تصرف شود.
    مرگ بر آمریکای جنایتکار مرگ بر خاندان راچیلد مرگ بر خاندان راکفلر و … که حامیان اصلی این رژیم منحوس و مدیران اصلی نظام سرمایه داری می باشند.
    الهم العجل الولیک الفرج

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads