کد خبر: 61223 - تاریخ: سه‌شنبه، 30 سپتامبر 2014 - 15:34

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی گیلان:

170نوع غذای محلی ، لقب شهر خلاق در تنوع غذایی را به رشت بخشیده است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد : برخورداری از 170نوع غذای محلی ، لقب شهر خلاق در تنوع غذایی را به رشت بخشیده است .

به گزارش خوبان: حمید رضا آذرپور در گفت و گو با ایرنا افزود : امروزه گردشگری غذا یکی از گونه های مورد توجه در حوزه گردشگری است و بر همین اساس احیای غذاهای بومی و محلی در اولویت برنامه های میراث فرهنگی گیلان قرار دارد.

وی اظهار کرد: غذا به عنوان یکی از نیازهای اساسی بشر و انگیزه مسافران مورد توجه قرار گرفته است و همواره این مقوله یکی از راه های شناسایی و معرفی آداب و رسوم و سنت های هر منطقه به شمار می آید .

وی با اشاره به این که تنوع غذایی گیلان همیشه زبانزد مردم کشور بوده است تصریح کرد : در راستای پیشنهاد دبیرکل ملی یونسکو مبنی بر ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق ، تنوع غذایی ، با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در زمینه غذا در تلاشیم برای تحقق این امر گام های موثری برداریم.

 

غذاهای گیلانی

آذرپور ادامه داد: به مناسبت هفته گردشگری جشنواره غذاهای محلی با هدف حفظ و احیای غذاهای بومی، محلی با مشارکت تعدادی از رستوران های شاخص استان گیلان و جامعه هتل داران شب گدشته در محل خانه جهانگردی رشت برگزار و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: توجه به طبخ و ارایه غذاهای بومی و محلی می بایست بیش از همیشه مورد توجه رستوران داران و هتل داران رشت قرار گیرد.

استان گیلان با دارا بودن 170نوع غذای محلی جزو نخستین استانهای کشور به لحاظ تنوع غذایی محسوب می شود.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads