کد خبر: 61207 - تاریخ: سه‌شنبه، 30 سپتامبر 2014 - 11:26

بازی‌های آسیایی 2014 - اینچئون؛

عبدولی ضربه فنی کرد و به داوران باخت

فرنگی‌کار کشورمان با ناداوری از راهیابی به دیدار نهایی بازی‌های آسیایی بازماند.

به گزارش خوبان به نقل از مشرق: سعید عبدولی نماینده وزن 71 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی های آسیایی کره جنوبی صبح امروز سه شنبه در مرحله نیمه نهایی رودر روی “جی هیون جونگ” از کره جنوبی قرار گرفت و با یک ناداوری آشکار به داوران باخت!

سعید عبدولی در وزن 71 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم و مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 4 بر یک مقابل ماکسات یرژاپوف، دارنده مدال‌های نقره و برنز قهرمانی آسیا از قزاقستان به برتری رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت اما در این مرحله با نتیجه 9 بر 6 مغلوب جی هیون جانگ، قهرمان المپیک آتن و دارنده 2 مدال برنز جهان و نفر دوم بازی‌های آسیایی گوانگجو از کره‌جنوبی شد و از حضور در فینال بازماند.

این نتیجه در حالی‌ حاصل شد که عبدولی در 2 دقیقه اول بعد از چند فیتوی متوالی و کسب 6 امتیاز موفق به ضربه کردن حریفش شده بود و با رای داوران برنده اعلام شد، اما بعد از اعمال نفوذ داوران برای کشتی‌گیر میزبان، رئیس تشک در کمال تعجب دوباره رای به ادامه کشتی داد.
در وقت دوم هم در یک فعل و انفعال و با ناداوری و در حالی که عبدولی مجری فن بود و اصلا روی پل نرفت به حریف کره ای چهار امتیاز دادند تا نتیجه مبارزه 8 بر 6 شود. به دنبال این اتفاق حسن بابک به رای داوران اعتراض کرد اما مورد قبول واقع نشد و یک امتیاز دیگر به حریف کره ای دادند تا نتیجه 9 بر 6 شود و عبدولی در عین شایستگی بازنده این دیدار شود.
عبدولی که در المپیک لندن نیز به خاطر ناداوری آشکار حذف شده بود، برای کسب مدال برنز در دیدار رده‌بندی به میدان خواهد رفت.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads