کد خبر: 61131 - تاریخ: دوشنبه، 29 سپتامبر 2014 - 15:52

رئیس پلیس امنیت عمومی استان گیلان خبر داد:

کشف و ضبط ۲۵۷ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز

سرهنگ مهرگان با اشاره به کشف و ضبط ۲۵۷ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز گفت: ۲۴۰ متهم نیز در این خصوص دستگیر شده اند.

به گزارش خوبان به نقل پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ مهرداد مهرگان اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال، ۲۵۷ قبضه انواع شکاری غیر مجاز در سطح استان گیلان توسط شعبه سلاح و مهمات کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۵۴ عدد فشنگ شکاری غیرمجاز در شش ماهه اول امسال کشف شده است، افزود: ۲۴۰ متهم نیز در خصوص کشف سلاح های غیر مجاز دستگیر شده اند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان گیلان با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند، از شهروندان گیلانی خواست، در صورت مشاهده موارد مشکوک در زمینه سلاح های شکاری غیرمجاز مراتب را به ستاد خبری پلیس امنیت عمومی گیلان به شماره ۲۱۸۳۵۰۰ اطلاع دهند.

توقیف ۲۴۲ دستگاه انواع وسیله نقلیه متخلف در ماسال

فرمانده انتظامی شهرستان ماسال با بیان اینکه ۲۴۲ دستکاه انواع وسیله نقلیه در این شهرستان توقیف شد، اظهار کرد: طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و موتورسیکلت‌های مزاحم و جمع آوری معتادین تابلو در ماسال در طول ماه گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد.

سرهنگ وحید اصلانی افزود: در اجرای این طرح،۲۴۲ دستگاه انواع وسایل نقلیه متخلف توقیف و ۴۰ معتاد تابلو و پرخطر دستگیر و به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی با بیان اینکه پلمپ ۱۸ واحد صنفی متخلف و کشف ۹ فقره سرقت و دستگیری ۱۱ سارق از نتایج دیگر اجرای این طرح بوده است، گفت: اجرای مستمر طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور حفظ آرامش مردم و مبارزه با مجرمان در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان ماسال با بیان اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند، از مردم خواست، موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

قاتل دوچرخ، یک خانواده را به کام مرگ برد!

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اعلام این خبر که عدم رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط راننده موتورسیکلت در ساعات پایانی شب گذشته، او و خانواده‌اش را به کام مرگ فرستاد، گفت: در ساعت ۲۲:۴۵ دقیقه شب گذشته در اثر برخورد یک دستگاه خودروی ام‌وی‌ام با یک دستگاه موتورسیکلت سه نفر جان خود را از دست دادند.

سرهنگ مهیار رستگار افزود: در ساعات پایانی شب گذشته یک دستگاه موتور سیکلت با سه سرنشین که در جهت خلاف محور اصلی رشت- لاهیجان، در حرکت بود، با یک دستگاه ام‌وی‌ام برخورد کرده که در اثر شدت حادثه متأسفانه دو سرنشین موتور در دم و یک نفر در بیمارستان فوت کردند.

وی با بیان اینکه جان باختگان از اعضای یک خانواده (پدر و مادر و کودک هشت ساله ) بودند، خاطرنشان کرد: در حادثه دیگری که در محور رشت به انزلی اتفاق افتاد، یک دستگاه موتور سیکلت در اثر انحراف به چپ با یک دستگاه پراید برخوردکرد که در اثر این اتفاق راننده ۲۰ ساله موتورسیکلت در دم کشته شده و سرنشین موتورسیکلت به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

رئیس پلیس راه گیلان با بیان اینکه این دو حادثه تنها نمونه‌هایی کوچک از حوادثی هستند که در طی ماه‌های گذشته جان موتورسواران و همراهان آن‌ها را گرفته است، تصریح کرد: موتورسیکلت همچنان به عنوان یک تهدید جدی برای تمام هموطنان به ویژه راکبین موتور محسوب می‌شود.

رستگار با اشاره به اینکه تصادفات موتورسیکلت بیش از ۳۰ درصد تلفات جاده‌ای استان را به خود اختصاص می‌دهد، اظهار کرد: تشدید اقدامات کنترلی و حفاظتی برای این قشر در جاده‌ها امری ضروری است.

وی ضمن دلجویی از خانواده‌ متوفیان از تمامی هموطنان به ویژه راکبان موتور سیکلت خواست، که به دلیل آسیب ‌پذیر بودن در برابر حوادث رانندگی، قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را با دقت بیشتری رعایت کنند و همچنین استفاده از کلاه ایمنی را برای خود و همراهانشان یک الزام بدانند تا به این ترتیب شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از این وسیله نقلیه بسیار خطرناک باشیم.

انتهای پیام/48


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads