کد خبر: 60844 - تاریخ: جمعه، 26 سپتامبر 2014 - 12:25

آموخته هاي دوران طلايي هشت سال دفاع مقدس براي دهه ي چهارم

محمد علیدخت

از حوادث روزهاي سخت دفاع مقدس مي آموزيم كه فراموش نكنيم در سخت ترين شرايط و با بيشترين كمبود هاي مادي، اگر ايمان به خدا، شجاعت،اراده بلند، مقاومت و ايستادگي باشد، مي توان در برابر دشمن ايستاد.

دفاع مقدس گنجينه ارزشمندي است كه مرور مستمر آن نه تنها كسالت آور نخواه بود، بلكه با هربار بازخواني جلوه ديگري عيان شده و باعث هدايت و راهنمايي انقلابيون و توده هاي ملت خواهد شد.

مروري بر آنچه در دهه اول انقلاب گذشت، حاوي درس ها و عبرت هاي ارزشمندي است كه امروز و در دهه چهارم انقلاب اسلامي مي تواند راه گشاي نسلي باشد كه تحقق پيشرفت و عدالت در  گرو عزم و اراده اوست.

از حوادث روزهاي سخت دفاع مقدس مي آموزيم كه فراموش نكنيم در سخت ترين شرايط و با بيشترين كمبود هاي مادي، اگر ايمان به خدا، شجاعت،اراده بلند، مقاومت و ايستادگي باشد، مي توان در برابر دشمن ايستاد.

به واقع آنچه در معركه نبرد با دشمن بيش از امكانات  مادي و تجهيزات مدرن تعيين كننده است ، نیروی انسانی توانمند است.

 از همين دوران هشت ساله بود كه آموختیم در مسير تحقق حق و گسترش عدالت تنها بايد به خدا و توکل کرد.

دفاع مقدس

در اين مسير تنها خوداتكايي است كه زمزمه ( ما مي توانيم) را در كالبد جوانان پرشور كشور خواهد دميد.

مبتني بر همين نگاه متعالي است كه ايران اسلامي توانسته با عبور از مرزها و چارچوب هاي انحصاري علم ودانش در دهه چهارم عمرخود علومي چون فناوري هسته اي را كسب كند.

درس بزرگ دفاع مقدس آشكار ساختن اين مسئله بود كه بايد به جوانان اعتماد كرد و كارهاي بزرگ را به آنان سپرد؛

در بستر همين اعتماد بود كه جوانان 15 تا 30 ساله وارد عرصه نبرد شده و در حالي كه مستشاران كار كشته نظامي از عدم تحقق بسياري از عمليات هاي نظامي به دلیل کمبود امکانات سخن می گفتند، توانستند حماسه هاي بزرگي چون ثامن الائمه، فتح الامبين، بيت المقدس، خيبر، والفجر8 و كربلاي 5 را خلق كند.

فتح بسياري از قله هاي رفيع افتخار در عرصه هاي مختلف در دهه چهارم انقلاب اسلامي به دست جواناني حاصل آمده كه آلبوم دوران طلايي هشت ساله دفاع مقدس را پيش روي خود دارند.

و کلام آخر؛ آنهایی که رفتند کارشان حسینی بود و آنهایی که ماندند باید ادامه دهنده راه آنان باشند و نگذارند پرچمی که بدست امام خمینی (ره) برافراشته و با خون شهدا حفظ شده، بر زمین بیفتد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

انتشار یافته:۴

  1. پارسا
     | 2014/09/27 - 11:40
    پاسخ

    خیلی خوشحالم که بازهم برادر محمد علیدخت مطالب ارزشمند خود را در ایامهای ملی و مذهبی و به روز در این ساینت نگاشته اند. خیلی خوب…..

  2. جوانان
     | 2014/09/28 - 16:29
    پاسخ

    میخواستم از دبیر سایت خوبان خبر تشکر داشته باشم.مطلب آقای محمد علیدخت هم جالب بود……….یاحق

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads